Programy (2) - Przedszkole nr 34 w Płocku

Aktualności

Konkurs fotograficzny!

Zapraszamy dzieci z rodzicami do udziału!

Obchody z okazji Światowego Dnia Świad…

4 kwietnia (czwartek) odbędą się  przedszkolu obchody z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Tego dnia prosimy, aby dzieci miały element stroju w kolorze niebieskim.

Wyniki konkursu Serce dla Autyzmu

Szanowni Państwo, Drogie Dzieci Z ogromną przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu Serce dla Autyzmu. Na konkurs wpłynęło wiele ciekawych, pomysłowych i twórczych prac. Jury po długich naradach nagrodziło: I miejsce Igor Czerniak I miejsce Kordian Łabędź I miejsce Julia Banasik Oraz wyróżnienia  Bartosz Wikarski Mia Schwarzer Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu.  Dyplomy i nagrody wyślemy pocztą w niedługim czasie. Pozdrawiamy   

Lista dzieci przyjętych na rok szkolny …

Lista dzieci przyjętych- kliknij tutaj

Lista osób zakwalifikowanych i niezakwa…

LISTA ZAKWALIFIKOWANYCH -KLIKNIJ LISTA NIEZAKWALIFIKOWANYCH -KLIKNIJ

"Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni” – Program  profilaktyczno-wychowawczy stworzony przez Radę Pedagogiczną MP nr 34

"Akademia Zdrowego  Przedszkolaka" - Ogólnopolski program dotyczący odżywiania realizowany przez wszystkie grupy wiekowe

"Akademia Aquafresh"  - Ogólnopolski program edukacji zdrowotnej dla przedszkolaków realizowany przez wszystkie grupy wiekowe

"Czyste powietrze wokół nas"  - Program edukacji antytytoniowej realizowany w grupie dzieci 6-letnich organizowany przezPowiatową Inspekcję Sanitarno Epidemiologiczną w Płocku realizowany przez wszystkie grupy wiekowe

"Cukierki" - Program profilaktyczny , któryego  głównym zadaniem jest  przybliżenie podstawowych informacji na temat środków uzależniających i zagrożeń z nimi związanych oraz uczenie postawy dystansu w relacjach z osobami nieznajomymi, które mogą zagrażać zdrowiu i bezpieczeństwu.

p1

Głównym celem programu jest:
wspieranie dziecka w kształtowaniu własnego pozytywnego obrazu siebie w
kontakcie z otoczeniem społecznym, a w szczególności: rozwijanie poczucia bezpieczeństwa, budowanie poczucia wartości, nawiązywanie pozytywnych relacji z innymi rówieśnikami i dorosłymi, stymulowanie inwencji własnej i ekspresji w różnych dziedzinach aktywności, docenianie dziecka, jako osoby oraz efektów jego działań, a wszystko to po to, aby zapewnić młodemu człowiekowi odkrycie i najwłaściwsze wykorzystanie wrodzonych zdolności.
Cele programu będą realizowane podczas pobytu dziecka w przedszkolu, które powinno być miejscem edukacji, w którym odbywa się wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w wielu wymiarach: psychicznym, fizycznym, duchowym, zgodnie z potencjałem dziecka i jego możliwościami rozwojowymi w relacja ze środowiskiem społecznym, aby w przyszłości było gotowe do podjęcia obowiązków szkolnych.
Zakres treściowy w pracy z dziećmi obejmuje różnorodne działania podejmowane zarówno podczas zajęć
programowych, jak również różnego rodzaju zabaw w różnych częściach dnia oraz celowo organizowanych sytuacjach edukacyjnych umożliwiających nabywanie doświadczeń i umiejętności. Będzie to realizowane poprzez kontakt z literaturą o patronie przedszkola –Kubusiu Puchatku, gdzie hasła zaczerpnięte z książki „Lekcje ze Stumilowego Lasu” będą stanowiły
wytyczne do pracy z dziećmi w ciągu
całego roku z podziałem na poszczególnie poziomy umiejętności.

p2

Celem edukacyjnym programu jest:
wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka zgodnie z jego
potencjalnymi możliwościami oraz rozwijanie aktywności ruchowej, sprawności i przyzwyczajeń ruchowych.
Cele szczegółowe to:

  • Poznanie dziecka, jego rodzaju wady, stanu zdrowia (rozmowy z rodzicami, zaświadczenia lekarskie),
  • Zapewnienie dziecku możliwości korygowania poszczególnych wad postawy –rozciąganie grup części mięśni przykurczowych i wzmocnienie osłabionych (plecy okrągłe, skolioza, płaskostopie,
  • Kształtowanie prawidłowej postawy ciała,
  • Prowadzenie ćwiczeń i zabaw ogólnorozwojowych oraz ćwiczeń oddechowych,
  • Stopniowe zwiększanie intensywności ćwiczeń.

W ramach podjętych działań przewiduje się, że u dzieci nastąpi:

  • Zmniejszenie dystonii mięśniowej;
  • Opanowanie nawyku prawidłowej postawy ciała;
  • Wzmocnienie siły i wytrzymałości fizycznej.

p3

Celem programu jest:
skorygowanie istniejących zaburzeń w postawie ciała dziecka i doprowadzenie jej, o ile to możliwe jest, do stanu prawidłowego. Harmonijny rozwój organizmu dziecka poprzez uświadomienie potrzeby i sensu dbania o własne ciało, prawidłową postawę, zdrowie, sprawność i higienę. Wdrożenie do samo egzekwowania nawyku prawidłowej postawy we wszystkich sytuacjach i czynnościach dnia codziennego. Niedopuszczenie do powstania wad postawy, gdy zaistnieją warunki sprzyjające ich powstaniu. Uświadomienie dziecku i rodzicom istniejącej wady i wynikających z tego zagrożeń.

Cele szczegółowe to:

  • Dzieci prawidłowo oddychają podczas wykonywania ćwiczeń ruchowych.
  • Dzieci posiadają odruch prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach, równomiernie obciążają stopy.
  • Dzieci wykazują podniesienie ogólnej sprawności, wydolności organizmu poprzez ćwiczenia kształtujące, oddechowe, wytrzymałościowe oraz zabawy i gry ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych.
  • Dzieci posiadają wiedze i umiejętności dotyczące ich zdrowia.
  • Dzieci wykazują zwiększony zakres ruchów w stawach, wzmacnianie, wydłużanie czy skracanie odpowiednich grup mięśniowych, posturalnych.
  • Dzieci prawidłowo wykonują ćwiczenia specjalne –elongacyjne, antygrawitacyjne.
  • Dzieci maja wykształcony nawyk samokontroli podczas wykonywania ćwiczeń i utrzymania prawidłowej postawy.
  • Dzieci przestrzegają zasad bezpieczeństwa podczas gier, zabaw, i ćwiczeń korekcyjnych.
  • Dzieci są odporne na niepowodzenia.
  • Dzieci dostrzegają konieczność wizyt kontrolnych u lekarza.

b4

Celem programu jest:
wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym oraz uwrażliwienie i współpraca rodziców na ten problem. Nie z każdego bowiem deficytu „da się wyrosnąć”.

Cele szczegółowe to:

  • Usprawnienie narządów artykulacyjnych,
  • Poszerzenie słownika czynnego i biernego dziecka
  • Stymulowanie rozwoju mowy, która się nie wykształciła,
  • Wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy,
  • Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie, wspomaganie i korygowanie ich prawidłowego rozwoju, w tym rozwoju mowy,
  • Współpraca ze środowiskiem rodzinnym celem ujednolicenia oddziaływań wspomagających prawidłowy rozwój

p5

Celem programu jest:
śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru oraz łatwych piosenek ludowych; uczestniczenie w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu; dostrzeganie zmian dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyrażanie je, pląsając lub tańcząc; a także tworzenie muzyki, korzystając z instrumentów perkusyjnych.

Cele szczegółowe to:

  • Pozwalanie dziecku na częste kontakty z muzyką;
  • Zapewnienie różnorodności form przebywania z muzyką, sprzyjających odczuwaniu radości i satysfakcji z podjętych działań i osiągniętych sukcesów;
  • Aktywny udział w koncertach muzycznych organizowanych w przedszkolu, kulturalny odbiór muzyki;
  • Pogłębianie i wzbogacanie wiedzy o muzyce;
  • Wypracowywanie umiejętności słuchania prostych utworów muzycznych;
  • Ożywianie szacunku dla muzyki klasycznej;
  • Nauka śpiewania piosenek;
  • Zwiększenie uwagi na poprawną wymowę w śpiewie dziecka;
  • Rozwijanie poczucia rytmu;
  • Kształtowanie wyobraźni muzycznej;
  • Zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach Orffa;
  • Uczestniczenie w zabawach ruchowych ze śpiewem;
  • Interpretacje ruchowe, taneczne, pląsy, nauka kroków tańców regionalnych, narodowych i innych układów ruchowych.

p6

Celem programu jest:

podjęcie stymulacji twórczego rozwoju dziecka,
wykorzystanie jego intensywnego rozwoju wyobraźni, fantazji, okresu pytań i poszukiwań własnych rozwiązań. Wykorzystanie ich spontanicznej ekspresji werbalnej, plastycznej, muzycznej, ruchowej oraz ujawnienia się pierwszych oznak uzdolnień. Realizacja tego programu dała dzieciom szansę
poznania i wyrażania siebie, okazję do twórczego działania i rozwijania swoich możliwości.

Cele szczegółowe to:

  • Stymulowanie i rozwijanie wrażliwości wzrokowej, słuchowej, dotykowe
  • Rozwijanie spostrzegawczości
  • Kształtowanie umiejętności świadomej obserwacji rzeczy, zjawisk i ludzi
  • Stymulowanie umiejętności odkrywania, formułowania i rozumienia problemów
  • Rozwijanie koncentracji uwagi
  • Stymulowanie i rozwijanie zdolności twórczych: płynności, giętkości i oryginalności myślenia
  • Poszerzanie wiedzy o rzeczach, zjawiskach i ludziach
  • Umożliwienie otwarcia językowego

Uzyskanie Certyfikatu „Przedszkole Wspierające Uzdolnienia Dzieci” – wrzesień 2012

p7

Celem programu jest:
przybliżenie dzieciom metodyki harcerstwa;

  • Harmonijny rozwój dziecka: duchowy, intelektualny, fizyczny.
  • Pomoc w uzyskaniu orientacji etycznej, w rozróżnieniu dobrych i złych czynów.
  • Przybliżenie pojęcia POLSKA, wyzwolenie pierwszych uczuć patriotycznych
  • Rozwój prawidłowych postaw względem rodziców ( pomoc w domu, obowiązki, opiekuńczość).
  • Kształtowanie postawy użyteczności i chętnej pomocy w oparciu o odkrywane przez zucha potrzeby innych ludzi.
  • Umiejętne współżycie z rówieśnikami -koleżeńskość.
  • Kształtowanie zaradności i samodzielności.
  • Wyzwolenie inicjatywy twórczej.
  • Umożliwienie aktywnego działania.
  • Wprowadzenie w tajniki przyrody.

Na każdym spotkaniu przewijają się takie elementy jak: obrzędowe rozpoczęcie zbiórki, zakończenie, śpiew piosenek, gawęda, majsterka (efekty pracy były umieszczane na sali), zabawy, gry i ćwiczenia. Zuchy mają także do wykonania tzw. zadania międzyzbiórkowe.

p8

Celem programu jest:
stymulacja rozwoju mowy dzieci, usprawnianie komunikacji językowej.

Cele szczegółowe to:

  • Działania profilaktyczne, wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym;
  • Stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy;
  • Diagnoza logopedyczna w celu ustalenia stanu mowy przedszkolaków;
  • Usuwanie wad wymowy;
  • Poszerzanie słownika biernego i czynnego dzieci;
  • Wypracowywanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej;
  • Usprawnianie analizatora słuchowego;
  • Szerzenie wśród rodziców i nauczycieli wiedzy na temat konieczności podejmowania działań wspierających kształtowanie prawidłowej mowy u najmłodszych;
  • Współpraca z nauczycielami wychowania przedszkolnego i rodzicami.

p9

Celem programu jest:

rozwijanie indywidualnych cech osobowości; formowanie prawidłowego charakteru i zdobywanie wiedzy i umiejętności szkolnych.

Cele szczegółowe to:

  • Rozwój samodzielności oraz wiary we własne siły;
  • Kształtowanie szacunku do porządku oraz pracy;
  • Wypracowanie zamiłowania do ciszy;
  • Kształtowanie umiejętności pracy indywidualnej i zbiorowej w atmosferze ciszy;
  • Wypracowanie opartej na samokontroli postawy posłuszeństwa;
  • Uniezależnienie od nagród; Kształtowanie wzajemnej pomocy;
  • Kształtowanie szacunku dla pracy innych osób;
  • Rozwój indywidualnych zdolności oraz umiejętności współpracy;
  • Osiąganie spontanicznej samodyscypliny, która wynika z dziecięcego posłuszeństwa oraz umiłowania do otoczenia

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.