biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek


 
 
 UWAGA ZMIANA! Uroczystość Zakończenia Roku odbędzie się przy ul. Harcerskiej
Ogłoszenie zakończenie roku
Na spotkanie zabierzcie ze sobą kocyk i dobry humor.
 

Wtorek - 30.06.2020 r.

30.06.2020

Poniedziałek, 29.06.2020 r.

29.06

Piątek, 26.06.2020 r.

 angielski 26.0626.06

Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

1. „Baby shark”

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

2. „Five Little Monkeys”

https://www.youtube.com/watch?v=sfFwo7iQsDw

3. „Walking, walking”

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

4. „I see something blue”

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

Czwartek - 25.06.2020 r.
25.06.2020
Środa - 23.06.2020 r.
10.06
 
Wtorek 23.06.2020 r.
 
23.06.2020
19.06 piatek
angielski 19.06
 
18.06.2020
 
 17.06.2020
 

 16.06.20

Szum fal: https://www.youtube.com/watch?v=ORhFh1rCqRI

Poniedziałek 16.06.2020 r.

14.06.2020

Środa - 10.06.2020 r.

10.06

Wtorek 09.06.2020 r.

09.06.2020

link:https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

 

Poniedziałek 08.06.2020 r.

1. Poznajmy instrument – dz. oglądają nagranie prezentujące różnorodne instrumenty.

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Czy znacie jakiś instrument zaprezentowany w nagraniu? Jak się nazywa?

Włączamy ponownie nagranie, zatrzymujemy po prezentacji każdego instrumentu, powtarzamy nazwę oraz dzielimy nazwę na sylaby. Jakie instrumenty udało Wam się zapamiętać?

(akordeon, perkusja, fortepian, klarnet, skrzypce, saksofon, gitara, wiolonczela)

2. Kalambury – wybieramy dowolny instrument, naśladujemy grę na nim, druga osoba zgaduje, jaki to instrument.

3. „Piosnka o instrumentach” – przypomnijmy sobie piosenkę, którą nauczyliśmy się w piątek. Czy potraficie ją zaśpiewać?

https://www.youtube.com/watch?v=7PU-F10jPOQ

 

Piątek 05.05.2020 r.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=7PU-F10jPOQ

1. “Piosenka o instrumentach” – posłuchajcie piosenki, opowiedzcie o czym była piosenka. Rodzic powoli czyta fragmenty piosenki – dzieci powtarzają tekst piosenki.

Piosenka do nauki

Piosenka o instrumentach

W domu grają instrumenty.

Grają, grają wciąż od nowa,

jakby ktoś je zaczarował!

puzon drzwi otworzy nam!

Chodźmy prędko raz i dwa,

tam gdzie koncert ciągle trwa!

grają skrzypce i gitary,

kran w łazience jest popsuty,

kapią z niego złote nuty.

2. Zabawa ruchowa do piosenki „Zygzak” – dzieci zapraszają rodziców do wspólnego tańca i tańczą w rytm muzyki

Link: https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Zabawy w języku angielskim

1. Zabawa ruchowa do piosenki „Baby shark” – dzieci naśladują taniec zaprezentowany w nagraniu.

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

2. Słownictwo do nauki:

Sun – słońce

Sea- morze,

Shark- rekin,

ice-cream - lody,

hat- kapelusz

sunglasses – okulary przeciwsłoneczne

3. „Ice- carem” – praca plastyczna. Dzieci rysują swoje ulubione lody, mówią w jakich są kolorach. Utrwalamy nazwy kolorów w języku angielskim.

 

Czwartek 04.05.2020 r.

Zestaw zabaw ruchowych – „Muzyczna Przygoda”

  • „Instrumenty” – dziecko wybiera jakiś instrument i udaje grę na nim. Rodzic pełni funkcję dyrygenta zaczyna dyrygować. Muzykanci śledzą ruchy pałeczki i przyśpieszają albo zwalniają poruszanie rąk, palców, wszystko wykonują w milczeniu i bez uśmiechu. Zadaniem dyrygenta jest pobudzić graczy do śmiechu. Muzyk, który się uśmiechnie, przestaje grać.
  • „Muzyczne powitania” – Rodzic odtwarza dowolną muzykę. W chwilach, gdy muzyka cichnie, Rodzic daje polecenie, aby np. podskoczyć, zrobić skłony itp.
  • „Perkusja” – dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym, plecy mają proste, ręce na kolanach. Przy muzyce szybkiej i bardzo rytmicznej wystukują rytmy, naśladują Rodzica.: klaszczą w ręce, uderzają rytmicznie w kolana, uderzają rytmicznie dłońmi o podłogę.
  • „Pląsy muzyczne” – zabawa relaksacyjna, masażyk. Dzieci siedzą za rodzicem, wykonują masaż pleców osoby siedzącej przed sobą zgodnie ze słowami i ruchami Rodzica.: Idą słonie – na plecach kładziemy na przemian całe dłonie; Idą konie – dotykamy piąstkami; Idą panieneczki na szpileczkach – dotykamy palcami wskazującymi; Świeci słonko – zataczamy dłońmi kółka; Płynie rzeczka – rysujemy linię; Pada deszczyk – dotykamy wszystkimi palcami; Czujesz dreszczyk? – łaskoczemy. Następnie zmiana.

 

Wtorek 02.06.2020 r.

Witajcie moi drodzy J

W dniu dzisiejszym zachęcamy Was do aktywności plastycznej.

„Śmieciowy potworek”.

Skąd się biorą śmieci? Kto wytwarza śmieci?

Każdy z nas!

Każdego dnia wszyscy wyrzucamy niepotrzebne rzeczy. W ciągu całego roku, każdy z nas wytwarza ok. 300 kg śmieci- to tyle ile waży ok. 10 telewizorów. To ogromna góra śmieci! Śmieci zalegają w środowisku, zanieczyszczają morza, rzeki, lasy, glebę, szkodzą roślinom i zwierzętom, oraz zdrowiu każdego z nas!

Dziś spróbujcie stworzyć coś ze śmieci, dajcie się ponieść fantazji i zróbcie coś oryginalnego. (Poniżej znajdziecie kilka przykładów na „śmieciowego potworka”)

potworek

P ochwalcie się proszę waszymi pracami wysyłając zdjęcia na naszą pocztę.

Wykonywanie pracy plastycznej może umilić wam słuchanie piosenki „Ziemia wyspa zielona”.

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

 

Poniedziałek 01.06.2020 r.

Kochane Dzieci

Z okazji Waszego święta pragniemy złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia, dużo zdrowia, szczęścia, pomyślności i spełnienia najskrytszych marzeń.

Dziś zachęcamy Was do aktywności umysłowej- quiz Prawda czy Fałsz.

 

 

Drodzy rodzice w dniu dzisiejszym zagrajcie z dziećmi w grę dydaktyczną „Prawda czy fałsz”. Aby uatrakcyjnić grę zróbcie

wspólnie chorągiewki: jedną zieloną – oznaczającą prawdę, drugą czerwoną – oznaczającą fałsz. Następnie przeczytajcie

dzieciom poniższe zdania. Gdy odpowiedź na któreś ze zdań będzie fałszywa zapytajcie dlaczego. Nasze przedszkolaki bardzo

lubią tą grę, rozwija ona myślenie logiczne i umiejętność wyjaśniania swojego wyboru.

lizaki

  •        Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną
  •        Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów
  •        Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu
  •        Zimą lepimy bałwana
  •        Wiosną kolorowe liście spadają z drzew
  •        Jesienią zbieramy grzyby i kasztany
  •        Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty
  •        Zimą chodzimy w sandałach
  •        Jesienią kwitną kwiaty
  •        W Marcu pogoda jest bardzo zmienna
  •        Święta Wielkanocne są zimie
  •        Zwierzęta zapadają w sen wiosenny
  •        Dziś czuję się szczęśliwy

Piątek - 29.05.2020 r.

„Kuchenna orkiestra”

zabawa muzyczna z wykorzystaniem przyborów kuchennych1

1. Rodzic ukrywa pod obrusem lub kocem atrybuty kuchenne takie jak mały i duży garnek, pokrywki, łychy drewniane, łyżeczki metalowe, trzepaczki itd. Rodzic odkrywa koc i pyta czy dziecko zna nazwy tych wszystkich przedmiotów, jeśli nie to nazywa je. A następnie zadaje pytanie o przeznaczenie każdego z nich.

2.Zadaniem dziecka jest wybrać sobie jeden kuchenny atrybut i wymyślić jakie inne zastosowanie może ono mieć. (dajemy dziecku swobodę w zasadzie, „każda odpowiedź jest dobra”). Odpowiedź może być wykonana ruchem, słowem itd. wedle uznania dziecka.

3. Następnie rodzic prosi dziecko o to, żeby wydobyło dźwięk ze swojego naczynia. Do tego celu może użyć łyżeczek, łych drewnianych lub innych przedmiotów które pozwolą mu na wykonanie tego zadania. (należy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad bezpieczeństwa!)

4. Stwórzcie własną rodzinną orkiestrę, każdy członek rodziny ma za zadanie wybrać sobie instrument i staramy się grać do melodii Antonio Vivaldi - Cztery Pory Roku https://www.youtube.com/watch?v=Tl8Z-tr73ss Pamiętajcie wtedy, kiedy muzyka jest cicho staramy się uderzać w instrumenty jak najlżej, jeśli muzyka staje się coraz głośniejsza my również wkładamy w grę troszkę więcej siły. Kochane dzieci Pamiętajmy jednak, aby nasza gra nie zagłuszała melodii a tworzyła z nią piękną muzykę 😊

5.Zabawa muzyczno- ruchowa „Jestem muzykantem” https://www.youtube.com/watch?v=PfYH147pXPA

zadaniem dzieci jest śpiewanie i ilustrowanie tekstu piosenki własnym ciałem:

Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce trutututu, trutututu…

A na trąbce bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)

I tak kolejno pokazujemy z kolejnymi instrumentami

Czwartek - 28.05.2020 r.

„W pralni” – zabawa matematyczna

1)W pralni - segregujemy kolorami do wykonania zadania potrzebne będą 3 ubrania w kolorze niebieskim, 3 ubrania w kolorze czerwonym, 3 ubrania w kolorze żółtym, 3 ubrania w kolorze zielonym. Zadaniem dzieci jest pomoc rodzicowi w posegregowaniu ubrań kolorami.

 

2)Następnie zadaniem z wykorzystaniem tych samych ubrań jest segregowanie ich za pomocą rodzaju np. bluzki, spodnie, czapki. Następnie przeliczamy elementy w każdym zbiorze.

 

3)Zabawa muzyczno-ruchowa „Praczki” https://www.youtube.com/watch?v=IPFcOOG7W3M

  Zadaniem dzieci jest powtarzanie po Misiu tekst piosenki oraz naśladują dwukrotnie ruchy.

 

4)Przypinanie spinaczy do ubrania. Przypinamy dziecku spinacze, a ono ma je zdjąć np. mając kolorowe spinacze poprosić je o zdjęcie konkretnych kolorów, utrudnieniem w zabawie może być powiedzenie koloru spinacza po angielsku.

Szczególnie warto umieścić je na ramionach, bo dzięki temu, że dziecko będzie zmuszone użyć drugiej ręki – przekroczy linię środka swojego ciała. Jest to bardzo istotne w kształtowaniu się schematu ciała. Ćwiczenia linii środka mają za zadanie stymulować do nawiązywania nowych połączeń nerwowych między obiema półkulami mózgowymi. Przekraczanie linii środka jest też ważne w przyszłej nauce pisania.

 

 

Środa - 27.05.2020 r.

27.05.2020

link:https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

Wtorek - 26.05.2020 r.

Do zabawy potrzebne nam będą: kartka A4, klej, wycięte figury geometryczne w różnych dowolnych kolorach.

1. „Figury geometryczne” – rodzic prezentuje dziecku wycięte figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat i prostokąt. Kolejno je nazywa, dziecko powtarza nazwę, następnie rodzic mówi nazwę figury – dziecko wyszukuje je spośród pozostałych.

2. „Poszukiwacze figur” – nasze domy pełne są figur geometrycznych, wystarczy je odnaleźć. Dziecko i rodzic wyruszają na poszukiwania kolejnych figur geometrycznych. Np. Koła to talerze, koła to uchwyty szafek itp. dziecko uważnie obserwuje otoczenie i wskazuje figury.

3. „Projektanci mody” – Do zabawy potrzebne nam będą wycięty z kartki A4 kształt koszulki, następnie dziecko projektuje „koszulkę” ozdabiając ją figurami geometrycznymi – układa na kartce dowolną kompozycję oraz ją przykleja. Dziecko może ozdobić pracę dodatkowo ją kolorując.

Poniedziałek - 25.05.2020 r.

25.05.2020

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=K9TF6aefiUw

 

Piątek - 22.05.2020 r.

Dzisiaj zamieniamy się w tancerki i tancerzy, a nasze pokoje w prawdziwą scenę. Nauczymy się dziś aż 2 układów tanecznych.

„Taniec zygzak” – zabawa taneczna. Włączamy nagranie, następnie powtarzamy kroki – wspólnie tańczymy, jak w piosence.

 https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

„Taniec Pszczółki Mai” – zabawa taneczna. Dziecko ogląda nagranie tańca, następnie odtwarza taniec pokazany w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

Milej zabawy!

angielski 22.05

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

 

Czwartek 21.05 2020 r.

Witajcie drodzy rodzice i kochane dzieci J

Dziś zachęcamy Was do matematycznej umysłowej „Poczta”

Dzieci:

-poznają zawód listonosza,

-układają historyjkę obrazkową „Na poczcie” opowiadając starają się używać określeń czasu: teraz, najpierw, potem,

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom poniższy wiersz, aby zapoznały się z pracą listonosza.

listonosz

Po przeczytaniu i omówieniu wiersza zachęcamy Was do wydrukowania poniższej historyjki obrazkowej i ułożenia jej wraz z dziećmi we właściwej kolejności przy jednoczesnym omówieniu każdego z jej etapów.

historyjka

Środa 20.05. 2020 r.

Dzień Dobry kochani!

Propozycja na miłe spędzenie czasu w dniu dzisiejszym to aktywność fizyczna. Zapraszamy serdecznie.

cw

 

 marzec 1

 

 

 

Wznowienie pracy przedszkola od 11.05.2020r.

OGŁOSZENIE na stronę

 

 

ogłoszenie

 

maileeeeeeeee

Poniedziałek 18.05.2020 r.

18.05.2020

Link: https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

Piątek 15.05.2020 r.

15.05.2020 wt kopia

angielski 15.05

Czwartek 14.05.2020 r.

14.05.2020 wt

Środa 13.05.2020 r.

13.05.2020

Wtorek 12.05.2020 r.

12.05.2020

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=ps8HvMiEMsc

 

Poniedziałek 11.05.2020 r.

 11.05.2020

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

pieni1

zzzzzzzz

 

LINK DO UTWORU: http://chomikuj.pl/kassko/muzyka/piosenki+o+pieni*c4*85dzach/karaoke+-+musical+-+cabaret+-+money,420243972.mp3(audio)

08.05. 34 l angielski na stronę

‘Piggy bank song’ – zabawa muzyczno – ruchowa z wykorzystaniem animacji.

LINK: 

https://www.youtube.com/watch?v=SsNif_dNiUw

 

pien1

pien2

 

 

cwww1

cwwww 2

 q

pie2

34 latki 05.05.2020 na stronę

 

pi 1

LINK : https://www.youtube.com/watch?v=dnpa8mNtGi4&t=62s

pi2

30.04.2020 34 latki na stronę

29.04.2020 34 latki na stronę

8

28.04.2020 34 latki dobre a

LINK do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=4XLQpRI_wOQ

27.04.2020 34 latki na stronę

24.04.2020 34 latki na stronę

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M

język ang 24.04.2020 34 latki na stronę

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=wCio_xVlgQ0

23.04.2020 34 latki na stronę

22.04.2020 34 latki na stronę

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

21.04.2010 34 latki

j. ang 21.04.2020 34 latki na stronę

20.04.2020 34 latki

17.04.2020 34 latki

LINK do zabawy słuchowej:https://www.youtube.com/watch?v=FXcWaw2tXtA

LINK do piosenki w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0

16.04.2020 34 l

 

15.04.2020 34 l

czerwone zielone

LINK DO PIOSENKI: https://www.youtube.com/watch?v=WfMWPqPFYfM

14.04.2020 34 l

LINK do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=59BwryyQ6NI&list=PL3mV_PYeVGQ-0IHbg6hBRV93kL_yXaGX6

10.04.2020 34 l

LINK do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

09.04.2020r 34 l

zajęcia 08.04 34l

zajęcia 5 34l

rymy

 

zajęcia 4 34l

j. ang 3l i ruchowa

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

 

jajo 

zajęcia 2 na stronę

zajęcia 1 dobre

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=DjrqNi4rZyQ

 

 kucharz 1

 

kucharz 2

kucharz 4

kucharz 5

zawody 1

zawody 2

Piosenka : Jobs Song for Kids | What Do You Do? -https://www.youtube.com/watch?v=ckKQclquAXU

 fryzjer 1

fryzjer2

kacik fr

fryzjer 3

fryzjer4

fryzjer 5

fryzjer karta pracy

 muzyka 1

 

LINK: https://www.youtube.com/playlist?list=PLPcY11QK08SFt-xIPNHsw-Rz-a0OYpZel&fbclid=IwAR1KvUJu6L3gEF4yYhV4Hrt6W9SruSpH9Xfcco2wbVCxs-4QO_8_HMuO4qc

muzyka2

LINK: http://chomikuj.pl/zabmar/Muzyka/Dla+dzieci/Various+-+Skaczace+nutki+-+Dorota+Gellner/01.+Skaczace+nutki+-+chor,2868957722.mp3%28audio%29

muzyka 3

muzka 5

nutyyyy

biblioteka 2

biblioteka 3

LINK DO MUZYKI: https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

biblioteka 4

Gotowe karty do wydruku: lub rodzice wspólnie z dziećmi mogą stworzyć je same.

czytelnik 1

biblioteka 1

 ruuch1

LINK: https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&fbclid=IwAR0XSxAGFaiOevs_2p5V6MXDiHSqOWEv_wl4tl-907KTFnabv865otTrakQ

ruuch2

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

marze1

marze 4

marze2

marze 3

marze 5

 marz 1

marz2

1

2

marz3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

marzec 10

marzec 9

 

 

 marzec 11

 

 

marzec 13

 

marzec 14

poczta1poczta 4  poczta 3 poczta 2

marzec 15

znaczki

 

marzec 16

znaczek pocztowy

 

 marzec 18

marzec 22

marzec 19

marzec 20

 

 marzec 3

 MARZEC 4

 marzec 5

 

 marzec 6

 marzec 7

 

 

ogło kwiaty

 

ogłoszenie zawodyyyy 

 

 

 

 

 

 

Fragment z opracowanych przez

Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku

PROCEDUR BEZPIECZEŃSTWA” –

Procedura I DOTYCZY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECKA Z PRZEDSZKOLA

  1. Rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek przyprowadzać do przedszkola dziecko zdrowe.

Wszelkie dolegliwości dziecka zobowiązani są zgłaszać nauczycielowi i udzielać wyczerpujących informacji na ten temat, a także pozostawać do dyspozycji nauczyciela pod wskazanym numerem telefonu w razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia.

  • Dzieci z wyraźnymi objawami chorobowymi (np. zakatarzone, przeziębione, kaszlące, z gorączką, wysypką, itp.) nie powinny przebywać w grupie z dziećmi zdrowymi.
  • W stanach infekcji, chorób skórnych, zakaźnych oraz po urazach (złamania, zabiegi chirurgiczne, inne) dzieci nie powinny uczęszczać do przedszkola do czasu całkowitego wyleczenia.
  1. Nauczyciel ma prawo dokonać pomiaru temperatury dziecka, jeśli z jego obserwacji wynika, że dziecko może być chore. W przypadku, kiedy temperatura dziecka wskazuje na stan podgorączkowy lub chorobowy, nauczyciel sygnalizuje rodzicowi konieczność skontrolowania jego stanu zdrowia i podjęcia odpowiednich kroków.
  2. Nauczyciel ma prawo poprosić rodzica/prawnego opiekuna o dostarczenie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczęszczania dziecka do przedszkola lub rodzica/prawnego opiekuna, że dziecko jest zdrowe.

 podkreslenie

 

 

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl