biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek

 

Szanowni Rodzice! 
 
Zachęcamy, aby rozmawiać z dziećmi o tym, co się teraz dzieje w związku z epidemią. Dzieciom z pewnością trudno jest zrozumieć obecną sytuację: dlaczego nie chodzimy do przedszkola, rzadziej wychodzimy z domu, nie odwiedzamy dziadków. Warto z nimi o tym rozmawiać i wyjaśniać, czym są wirusy i dlaczego się przed nimi bronimy. Dzieci, choć nie wszystko rozumieją, odczuwają również lęk i niepokój. Docierają do nich różne komunikaty: z rozmów, telewizji, wiadomości.
Warto o tym rozmawiać i oswajać ich z tym tematem, żeby zmniejszać ich lęk i niepewność.
Polecamy artykuł o tym, jak mówić dzieciom o koronawirusie:
Na pewno najlepszą metodą na poradzenie sobie z tą sytuacją będzie Wasz wspólnie spędzony czas.
Zachęcamy także, aby na bieżąco śledzili Państwo zakładkę "Ogłoszenia" w naszej grupie. Od poniedziałku - 16.03, każdego dnia, będą pojawiać się tu propozycje ćwiczeń i zabaw, które mogą Państwo wykorzystać w czasie, gdy placówka będzie zamknięta. 
 
Zachęcamy do założenia teczki z pracami dzieci i przyniesienia jej po powrocie do przedszkola. 
 
 
Pozdrawiamy i życzymy dużo zdrowia oraz miłej zabawy :) 
Wychowawczynie Grupy Białej 
 

 Tematyka kompleksowa

 "Idzie do nas Pani Wiosna"

 Dzień dobry Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci! :)

Witamy Was w 

PIĄTEK 27.03

Aktywność plastyczna

Temat: Bukiet wiosenny – praca plastyczna z wykorzystaniem dostępnym materiałów plastycznych.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- rozwija sprawność manualną,

- rozwija twórcze myślenie i wyobraźnię poprzez wykonanie bukietu według własnego pomysłu,

- zachowuje prawidłową postawę ciała podczas wykonywania bukietu.

Przybory: Kolorowe kartki, bibuła, plastelina, skrawki materiałów (to co mamy dostępne w domu)

Przebieg: Dziecko tworzy bukiet wiosenny według własnego pomysłu. Praca może być płaska lub przestrzenna.

 

Aktywność muzyczna

Temat: Wiosna – urodziły się motyle – zabawa muzyczna.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- w skupieniu słucha utworu muzycznego,

- stara się zapamiętać słowa piosenki,

- stara się powtarzać gesty wykonywane przez prowadzącą,

- tworzy improwizacje ruchowe do utworu.

Przybory (w zależności od domowych zasobów): kolorowe chustki, wstążki, pompony z papieru lub bibuły

Przebieg: https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Na początku słuchamy instrukcji prowadzącej – Moniki Kluzy, a potem staramy się wykonywać ruchy zgodne z tekstem piosenki.

Wiosna, wiosna, urodziły się motyle,

Wiosna, wiosna, tęczą wita nas.

Wiosna, wiosna, przyleciało ptaków tyle,

Wiosna, wiosna, to słoneczny czas.

Ponadto:

Karta pracy na dziś, dostępna jest na meilu grupowym.

 

CZWARTEK 26.03

Aktywność umysłowa

Temat: Wiosenne klamerkowe dziwaki - zabawy paluszkowe z wykorzystaniem klamerek do prania. 

Cele szczegółowe: 

Dziecko:

- rozwija motorykę małą,

- usprawnia pracę dłoni i palców,

- ćwiczy koordynację wzrokowo - ruchową,

- rozwija wyobraźnię i kreatywność. 

Przybory: klamerki do prania, kulki (w zależności od domowych zasobów) np. z papieru, bibuły, plasteliny, pompony kreatywne, fasola Jaś

Przebieg: Dziecko wybiera jedną klamerkę i wykonuje czynności zgodnie z tekstem wiersza Małgorzaty Koc. 

Klamerkami chwytamy,

trzymamy i puszczamy.

I znowu chwytamy,

czasem też pstrykamy. 

Zabawa Wiosenne Pstrykacze

 

Dziecko chwyta palcami klamerki przy samej końcówce, a następnie pstryka nimi przed siebie (można także pstrykać na odległość - kto dalej!). Uwaga! Nalezy zwrócić uwagę na bezpieczeństwo dzieci. 

Zabawa Klamerkowe dziwaki

Dzieci łączą ze sobą klamerki, tworząc zabawne kształty np. zwierzaków. 

 

Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 25.03.2020 190328.bmp

Zabawa Chwytacze

Dziecko używa klamerek jako narzędzia do chwytania pomponików, kulek z waty, bibuły, papieru ( według pomysłu i domowych zasobów). Dziecko wkłada kulki do pojemnika, układa wzrory, wkłada do plastikowych nakrętek lub bawi się według własnego pomysłu. Najważniejsze, aby dziecko pracowało paluszkami i jak najmniej pomagało sobie druga ręką. 

90631950 2587204431605797 7099702998963585024 n

90623235 260044488350125 6413659068090548224 n

Aktywność ruchowa

Temat: Cebulka i szczypiorek- zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

- poprawnie wykonuje ćwiczenia,

- okazuje dziecięce emocje podczas ćwiczeń,

- samodzielnie przebiera się przed i po ćwiczeniach,

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń.

Przybory: pachołki np. zabawki, pluszaki 

 Przebieg:
Cebulka i szczypiorek” – zabawa orientacyjno  -porządkowa.
Dzieci biegają swobodnie w różnych kierunkach. Zatrzymują się i na hasło: Cebulka – przykucają i chowają nisko głowy. Na hasło: Szczypiorek – stają w małym rozkroku i unoszą ręce. 
„Szukamy przebiśniegów” - Zabawa z elementem czworakowania 
Dzieci czworakują po sali szukając kwiatów. Na sygnał wstają, prostują się i wykonują kilka podskoków radości – znalazły przebiśniegi. Ponowny sygnał – czworakowanie.
„Po kałużach” – ćwiczenie równoważne.
Dzieci chodzą powoli, unosząc wysoko kolana – naśladują chodzenie po kałużach. 
„Po równej dróżce”  - Zabawa z elem. naśladowania 
 Dzieci wracają ze spaceru do domu. Rodzic mówi wiersz i naśladuje te ruchy, które do słów wiersza trzeba wykonać:
Idą dzieci równą drogą, - zwykły krok
po kamyczkach iść nie mogą – omijanie krążków (np. zabawki, butelki, pluszaki)
po kamyczkach hop, hop, hop -3 podskoki
do dołeczka skok - przysiad podparty

Zachęcamy do odwiedzenia naszego grupowego meila, są tam dostępne karty pracy dla dzieci. :)

Język angielski

Temat: Fruits & Vegetables

Słówka:

Banana (banan),

Apple (jabłko),

cherries (wiśnie),

tomato (pomidor),

orange (pomarańcza)

onion (cebula),

potato (ziemniak),

carrot (marchewka),

cucumber (ogórek)

Zwroty językowe:

Heathy food.

Unhealthy food.

It’s a snack time.

Let’s make a cake. Yum! Yum!

I am hungry. I am thirsty.

I can smell a …

Piosenki edukacyjne:

- Kids vocabulary - Fruits & Vegetables 

https://www.youtube.com/watch?v=utwgf_G91Eo

-Vegetable Song for children

https://www.youtube.com/watch?v=DOT15xaX7-E

- Do You Like Fruits? | Fruits Song for Kids

https://www.youtube.com/watch?v=k6gBevcRD2A

Short Story - Oliver's Fruit Salad

https://www.youtube.com/watch?v=jcTprkImlmI

 

ŚRODA 25.03

Aktywność matematyczna

Temat: Małe i duże przebiśniegi - zabawa matematyczna. 

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

- liczy elementy zbiorów w zakresie 5,

- odwzorowuje ich liczbę za pomocą liczmanów lub znaków graficznych,

- rozumie, że liczebność zbiorów nie zależy od wyglądu, wielkości czy rozmieszczenia jego elementów,

- przelicza od lewej do prawej i od prawej do lewej. 

Przebieg:

1. Przygotujcie około 15 przebiśniegów w 3 wielkościach - duży, średni, mały. 

90900968 552657732043637 8553591222986342400 n

2. Rodzic rozkłada np. po 4 przebiśniegi w różnych wielkościach po lewej i po 4 przebiśniegi po prawej stronie. Powstały nam 2 zbiory. Zadaniem dziecka jest policzenie ile jest przebiśniegów w pierwszym i ile jest przebiśniegow w drugim zbiorze. Dziecko stwierdza czy w każdym zbiorze jest mniej, więcej, czy tyle samo. Możemy zaytać ile jest małych przebiśniegów, ile średnich, a ile dużych w każdym ze zbiorów. Możemy bawić się w układanie według wielkości, mieszać, przekładać przebiśniegi tworząc nowe zbiory. 

90527671 219469922501960 3236658251567202304 n

3. Kolejna zabawa to zakodowanie naszych przebiśniegów. Układamy 3 przebiśniegi w kolejności duży, średni, mały i oznaczamy kolejno kolorem np. żółty, zielony, czerwony. 

90735691 263997834615348 5790578739301580800 n

4. Następnie układamy kilka przebiśniegów na podłodze. Zadaniem dziecka jest dopasowanie odpowiedniego koloru do wielkości danego kwiatka. Miłej zabawy! :) 

90787918 662506844294634 4620199120349429760 n

 

Aktywność muzyczna

Temat: Wiosenne ufoludki - zabawy muzyczno - ruchowe. 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- rozwija motorykę dużą,

- reaguje na sygnał,

- wykonuje polecenia prowadzącego.

Przebieg: Nasz znany i lubiany Pan Miłosz zaprasza dzieci i rodziców do wspólnej zabawy. Wystarczy skopiować link i wykonywać polecenia Pana Miłosza. Powodzenia! 

https://www.youtube.com/watch?v=bZnfkuZMQ9Q

 

WTOREK 24.03

Aktywność umysłowa 

Temat: Wiosna budzi kwiaty - zabawa w formie opowieści ruchowej.

Cele szczegółowe: 

Dziecko: 

- inicjowanie ruchów prowadzących do poznania własnego ciała, wyczucia ciężaru, czasu i przestrzeni,

- inicjowanie ruchów kreatywnych,

- poszerzanie wiedzy i rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Przebieg: 

Rodzic odtwarza utwór pasujący do charakteru opowieści: https://www.youtube.com/watch?v=xAPDX0LD4nA. Nastepnie czyta tekst "Wiosna budzi kwiaty" G. Gąsiennicy, a dziecko ilustruje jego treśc ruchem i gestem - zgodnie z sugestiami rodzica (nawiasy). 

 

90504447 521166032146045 4880220194250686464 n

 

Aktywność plastyczna

Temat: Tulipany i krokusy - praca plastyczna z wykorzystaniem kolorowego papieru. 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- doskonali sprawność manualną,

- wykonuję prace plastyczna zgodnie z instrukcją,

- wypowiada się na temat swojej pracy (rozpoznaje krokusy, tulipany, przebiśniegi).

Przybory: Kolorowe kartki - zielona, czerwona, żółta, biała, fioletowa (jęsli nie mamy kolorowych kartek, można pokolorowac białe), klej, nożyczki 

Przebieg: Dziecko wykonuje pracę według podanego wzoru z niewielką pomoca rodzica. 

1. Zielona kartkę A4 zginamy w harmonijkę zaczynając od węższej strony kartki. 

2. Powstałą harmonijkę zginamy na pół, smarujemy klejem i sklejamy, tak aby powstał nam wachlarzyk.

3. Z kolorowego papieru wycinamy tulipany, krokusy, przebiśniegi. Obrysowujemy kontury mazakiem i przyklejamy kwiatki do zielonej harmonijki. 

90510577 648557212598474 4363957815237148672 n

 

Dla chwili relaksu po skończonej pracy POLECAMY: 

Kotałek Niesmiałek - historyjka obrazkowa. 

https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o&t=8s

 

PONIEDZIAŁEK 23.03

Aktywność umysłowa

Temat: Kapelusz z pytaniami - zabawa dydaktyczna w formie quizu.

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

- odpowiada na pytania pełnym zdaniem,

- opowiada o zwierzętach, ludziach, rzeczach ukazanych w zagadkach, 

- tworzy nowe zasady zabawy,

- współdziała z osobą dorosłą.

Przybory: kartoniki z pytaniami

Przebieg: Kartoniki z pytaniami należy wydrukować lub przepisać, wyciąć i umieścić na stole. Dziecko losuje pytanie. Dorosły czyta. Dziecko odpowiada pełnym zdaniem. Następnie dorosły losuje, czyta, odpowiada. Zabawę wygrywa ta osoba, która poprawnie udzieli odpowiedzi na większość pytań. 

bp1

bp2

bp3

Aktywność ruchowa

Temat: Wiosenna gimnastyka - zajęcia gimnastyczne. 

Cele szczegółowe: 

Dziecko:

- poprawnie wykonuje ćwiczenia, 

- samodzielnie zakłada wygodny strój gimnastyczny,

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. 

Przybory: skarpetka, wstążka

Przebieg:
 
Wiosenne skoki - doskonalenie umiejętności skakania.
 
Rodzic uklada na podłodze kolorowe paski równolegle do siebie w odległości około 30 cm. Dziecko pokonuje trase, przeskakując obunóż pomiędzy paskami.
 
Spacer po tęczy - ćwiczenie równowagi.
 
Rodzic umieszcza paski, łaczac je końcami, tak aby powstała długa kolorowa droga. Dziecko przechodzi po paskach stopa za stopa, a kiedy usłysza dżwięk - klaśnięcie, spaceruje na palcach, wznosząc ręce jak najwyżej. Na ponowny sygnal spaceruje na płaskich stopach, a ręce opuszcza wzdłuż ciała.
 
Schowaj sie, Wiosno! - zapobieganie płaskostopiu.
Dziecko siedzi na małym krześle lub na podłodze bez skarpet. Dziecko ma przed sobą skarpetkę. Próbuje zwijać skarpetkę do siebie i od siebie najpierw jedna, potem druga stopą.
 
Pokaż się, Wiosno! - ćwiczenie wzmacniające mięśnie rąk.
Dziecko kładzie się na brzuchu, wyciaga ręce przed siebie, trzymając końce wstążki w dwóch dłoniach. Na sygnał - klaśnięcie rozciaga wstążkę i unosi wyprostowane ręce jak najwyżej. Na ponowny sygnał opuszcza ręce i układa je na podłodze
 
Taniec Wiosny- ćwiczenie wyciszające.
Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, umieszcza wstążkę na wysokosci buzi i wykonuja głebokie wdechy i wydechy, wprawiajac wstążkę w ruch.
 
Jeśli wszystkie ćwiczenia gimnastyczne zostały wykonane, to teraz muzyczna NIESPODZIANKA! :) 
 
Do wspólnej zabawy zaprasza zarówno dzieci jak i rodziców stęskniony Pan Miłosz! :) 
 
Wersja na YouTube:
 
 
Wersja na Facebooku:
 
 
 
POLECAMY karty pracy związane z porami roku: 
 
 

  21 MARCA ŚWIATOWY DZIEŃ ZESPOŁU DOWNA

 

Skarpetkowe Wyzwanie

Światowy Dzień Zespołu Downa to święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Odbywa się co roku 21 marca. Tego dnia na znak uznania dla ludzkiej unikalności są noszone dwie różne skarpetki, w wesołych kolorach

Wyzwanie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą okazać solidarność i wsparcie dla osób z zespołem Downa oraz ich rodzin. Szerzy świadomość, że indywidualność ludzka czyni ten świat pięknym, bardziej kolorowym, interesującym i inspirującym.

Zachęchamy również do przeczytania dzieciom bajki terapeutycznej:

Tajemnica znikających ciasteczek – Bajki Bez Barier cz. V

http://swiatelkodladzieci.pl/wp-content/uploads/2015/08/Swiatelko_Zesp.Downa_strony1.pdf

 

 

PIĄTEK 20.03

 

Aktywność plastyczna

Temat: Marzanna wiosenna panna - praca przestrzenna według własnego pomysłu. 

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

 - doskonali koordynację wzrokowo - ruchową i sprawność manualną,

-wykonuje kukłę Marzanny,

- uczy się odpowiedniego planowania pracy i wybiera określone materiały,

- ma poczucie sprawstwa, potrafi posługiwać się prostymi narzędziami.

Przybory: kijek, bibuła, papier, włóczka, gazety, rolki po papierze, mazaki, klej, nożyczki

Przebieg: Rodzicu, przeczytaj opowiadanie Ewy Stadmuller Marzanna - wesoła słomiana panna. Porozmawiaj z dzieckiem na temat opowiadania. Następnie dziecko wykonuje postać Marzanny według własnego pomysłu z dostępnych materiałów plastycznych. Wykonaną Marzannę prosimy o przyniesienie do przedszkola :)

 

marzan1

84498242 505309056823662 2193505712930291712 n

 

Aktywność muzyczna 

Temat: Wiosna w błękitnej piosence - nauka piosenki.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

-rozwija wyobraźnię twórczą poprzez tworzenie muzyki,

- potrafi grać na prostych instrumentach muzycznych ( np. grzechotka, bębenek, kołatka, instrument zrobiony samodzielnie z butelki i grochu),

- powtarza słowa nowo poznanej piosenki.

Przebieg: Nauka piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=1Di3VhrpN6I

unnamed

 

CZWARTEK 19.03

Aktywność plastyczna 

Temat: Przyleciał bocian - film edukacyjny połączony z wykonaniem bociana z papieru. 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- z zainteresowaniem ogląda film przyrodniczy,

- potrafi nazwać i opisać ptaka ukazanego w filmiku,

- odpowiada na pytania dotyczące filmu,

- stara się samodzielnie wyciąć poszczególne elementy bociana,

- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną. 

Przybory: biała kartka, czerwona kartka, klej, nożyczki

Przebieg: Oglądamy krótki filmik "Wywiad z bocianem". https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Odpowiedz na pytania:

- dlaczego bocian wrócił z ciepłych krajów?

- jak miała na imię córeczka bociana?

- ile lat mogą przetrwać bocianie gniazda?

Następnie drukujemy lub przerysowujemy szablon bociana. Na kartce białej drukujemy tułów bociana, na kartce czerwonej dziób i nogi. Wycinamy wszystkie elementy (z niewielką pomoca rodzica) i sklejamy je według podanego wzoru na zdjęciu. 

 

192a8ad33e426e6101c01243f09999a589628017 2918521058205291 1431563954680758272 n

bocian

golya papir fazis 02

 

Aktywność ruchowa

Temat: Po linii - zestaw ćwiczeń gimnastycznych. 

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

- usprawnia motorykę dużą,

- poprawnie wykonuje ćwiczenia,

- tworzy zasady zabawy,

- współdziała z rówieśnikiem lub osobą dorosłą.

Przebieg: 

https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs

 

Język angielski - marzec, cz. 2

Temat: Spring is here

 

Dziecko:

- nazywa rozpoznaje i nazywa porę roku – wiosnę

- rozpoznaje oznaki wiosny

- słucha bajek i opowiadań w języku angielskim

- śpiewa poznane piosenki

- naśladuje ruchy w zabawach naśladowczych przy muzyce

- rozumie niektóre polecenia i właściwie na nie reaguje

 

Słówka:

Tree (drzewo),

ladybug (biedronka),

rainbow (tęcza),

frog (żaba),

bee (pszczoła),

flower (kwiat),

butterfly (motyl),

melt (roztapiać),

tulip (tulipan),

 

Zwroty językowe:

Flowers are blooming.

Butterflies are flying.

Let’s go for a walk.

 

Poniżej link do piosenki o wiośnie, którą można śpiewać i pokazywać razem z dziećmi.

Miłej zabawy!

 

Spring is here! - https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU

 

Spring is here.
Spring is here.
How do you think I know?
I just saw a bluebird.
That is how I know.


Spring is here.
Spring is here.
How do you think we know?
We just saw a bluebird that is how we know.
Do the bird walk and strut your thing.
Do the bird walk and flap your wings.
Do the bird walk do anything and look around for another sign of spring.

Sing verses changing underlined words to bee, ladybug, butterfly and frog (use jump instead of walk).


Bedtime story:WHO'S AWAKE IN SPRINGTIME

https://www.youtube.com/watch?v=Brn_GWUogmc

THE THING ABOUT SPRING

https://www.youtube.com/watch?v=sLkK98zuw0c

 

 

ŚRODA 18.03

Aktywność matematyczna

Temat: Tulipany - zabawa matematyczna. 

Cele szczegółowe: 

Dziecko: 

- porównuje liczebność zbiorów w zakresie 5 (lub więcej) poprzez łączenie w zbiory (wg. koloru), przeliczanie lub inną formę wzajemnego przyporządkowywania,

- potrafi tworzyć zbiory równo i nierównoliczne,

- posługuje się pojęciem o 1 mniej, o 1 więcej, tyle samo,

- przelicza elementy od lewej do prawej i od prawej do lewej. 

Przybory: 15 tulipanów wyciętych z papieru kolorowego (2 lub 3 kolory), 5 wazonów wyciętych z papieru, liczmany (patyczki, klocki, nakrętki, paski wycięte z papieru), kartoniki z cyframi od 1 do 5. 

Ważne: Drodzy Rodzice! Dzieci uwielbiają liczyć, dlatego nie przeszkadzajmy im w tym i nie poprawiajmy :) jeśli dziecko kilka razy policzy źle, zaproponuj, że policzycie razem. Bawcie się matematyką. Przeliczajcie, segregujcie wielkością, kolorem, kształtem. 

Pamiętaj! W wieku przedszkolnym najważniejsze jest dostrzeganie rytmu liczenia, a nie sam wynik. Liczymy zawsze dotykając liczony przedmiot palcem. Powodzenia! 

Przebieg: 

1

2

3

4

5

6

7

 

Aktywność muzyczna

Temat: Wiosna - improwizacje muzyczne do utworu A. Vivaldiego. 

Cele szczegółowe: 

Dziecko:

- rozwija pomysłowość i własne inwencje twórcze w swerze muzyczno - ruchowej,

- tworzy swobodne ekspresje ruchowe,

- stara się wyrazić własne emocje podczas słuchania utworu. 

Przebieg: Swobodny taniec z rekwizytem (chustka, szarfa, wstążka).

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

 

WTOREK 17.03 

Aktywność umysłowa

Temat: "Co z tego wyrośnie?" - sadzenie roślin (fasola). 

Cele szczegółowe: 

Dziecko: 

- z uwagą ogląda albumy lub filmy przyrodnicze dotyczace hodowli wiosennych kwiatów i roślin (wirtualny atlas roślin dostępny na https://atlas.roslin.pl/),

- samodzielnie sadzi rośliny, wie co jest niebezpieczne dla ich wzrostu,

- odczuwa radość z własnej działalności,

- sprząta po skończonej zabawie. 

Przybory: 3 ziarna fasoli "Jaś", słoik, podstawka pod słoik, gaza, gumka 

Polecenie:

Gazę złożoną 2-krotnie naciągnąć na słoik i przymocować do niego gumką. Palcem wcisnąć gazę do środka słoika, tak, aby powstał dołek, w którym należy umieścić nasiona. Nadmiar gazy obciąć. Do słoika wlać wodę tak, aby nasiona były stale wilgotne. Gaza nasiąka wodą i za jej pośrednictwem woda spływa do spodeczka. Z tego względu należy kilka razy dziennie uzupełniać wodę w słoiku, aby zapewnić nasionom ciągły dostęp wilgoci. Gdy pojawią się korzenie nie będzie konieczne tak częste uzupełnianie wody. 

IMG 0350

 

Zachęcamy, aby wyhodowaną roślinkę przynieść po powrocie do przedszkola :) 

Aktywność plastyczna

Temat: Jakie zwierzęta ukryły się w wierszu pt. "Przyjście wiosny" Jana Brzechwy? - wykonanie pacynek z wykorzystaniem różnych materiałów plastycznych. 

Cele szczegółowe: 

Dziecko: 

- z uwagą słucha wiersza,

- wymienia nazwy zwierząt występujących w wierszu,

- rozwija sprawność manualną,

- prawidłowo posługuje się dostępnym materiałem plastycznym,

- utrzymuje prawidłową postawę ciała podczas wykonywanej pracy,

- sprząta stanowisko pracy. 

Polecenie: 

Wysłuchaj uważnie wiersza Jana Brzechwy Przyjście wiosny, nastepnie wykonaj pacyknę jednego lub kilku zwierząt występujących w wierszu. Możesz wykorzystać do tego np. niepotrzebne materiały, bibułę, papier śniadaniowy, folię aluminiową, rolki po papierze lub narysować i wyciąć. Gotową pacynkę zachowaj i przynieś do przedszkola. Pacynkę wykorzystamy do zrobienia przedstawienia dla całej grupy :) 

"Przyjście wiosny" Jan Brzechwa
 
Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.
 
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.
 
-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!

 

PONIEDZIAŁEK 16.03

Aktywność umysłowa

Temat: "Idzie Wiosna" - opowiadanie Ewy Stadmuller. 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

- aktywnie słucha opowiadania,

- wymienia pierwsze oznaki wiosny,

- rozmawia na temat utworu literackiego,

- udziela odpowiedzi na pytania dotyczące treści opowiadania. 

Polecenie: 

Wysłuchaj uważnie opowiadania i odpowiedz pełnym zdaniem na poniższe pytania. 

1. Co postanowiły zrobić przedszkolaki, aby Wiosna wiedziała, że ktoś na nią czeka?

2. Na jaki pomysł wpadła pani nauczycielka? 

3. Jakie zwierzęta brały udział w przedstawieniu przygotowanym przez dzieci?

4. O co pokłócili się bohaterowie wiersza?

5. Jaki znak zostawiła Wiosna dzieciom? 

89411055 2578549122434934 3948408682693263360 n

89861624 211438916773165 4640689258267410432 n

 

 

Aktywność ruchowa

Temat: "Wiosenna gimnastyka" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Cele szczegółowe:

Dziecko: 

- poprawnie wykonuje ćwiczenia,

- samodzielnie przebiera się przed i po ćwiczeniach,

- przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń,

- stosuje się do polecen kierowanych przez osobę dorosłą. 

(W miarę możliwości zachęcamy także do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie np. w lesie, nad jeziorem, na podwórku przed domem).

Przybory: małe woreczki z kaszą, grochem (lub dostępne maskotki), plastikowe butelki

"Gimnastyka przedszkolaka" - zabawa z elementem skoku. 

Dziecko wykonuje krążenie rąk w przód i w tył, a następnie kładzie woreczek wypełniony np. kaszą, grochem (lub małą maskotkę) na podłodze i przeskakuje do przodu, do tyłu, na boki.

"Czapka zdrowego przedszkolaka" - zabawa kształtująca prawidłową postawe ciała. 

Na podłodze po dwóch przeciwległych stronach pokoju kładziemy pachołki - np. plastikowe butelki. Dziecko kładzie sobie woreczek na głowie i próbuje przejść do wyznaczonego celu bez trzymania woreczka rękami. 

"Żonglowanie" - zabawa zręcznościowa

Dziecko podrzuca i łapie woreczek. Dziecko może spróbować przerzucac piłeczkę z ręki do ręki. Zadanie zostanie zaliczone, jeśli dziecko podrzuci piłeczkę dziesięć razy, a ta nie upadnie na podłogę. 

"Bocian" - kształtowanie prawidłowej postawy ciała

Dziecko spaceruje po pokoju z woreczkiem na głowie z wysokim unoszeniem nóg. 

"Bałwanek na krze" - rozwijanie zmysłu równowagi. 

Dziecko stoi na jednej nodze przez kilka sekund.

 

Relaksacja: 

Polecamy słuchowisko Polskiego Radia pt. "Przebiśniegi". 

https://www.polskieradio.pl/18/7073/

Język angielski

na miesiąc marzec

 

Język angielski
 
Temat: Health - Zdrowie
 
Dziecko:

 - nazywa rzeczy związane ze zdrowiem/ chorobą

- słucha bajek i opowiadań w języku angielskim

- śpiewa poznane piosenki

- naśladuje ruchy w zabawach naśladowczych przy muzyce

- rozumie niektóre polecenia i właściwie na nie reaguje

 Słówka:

Doctor (lekarz),
nurse (pielęgniarka),
hospital (szpital),
medicine (lek),
cough (kaszel),
sneeze (kichnięcie),
runny nose (katar),
healthy (zdrowy),
sick/ unhealthy (chory),
allergy (alergia),
cold (przeziębienie)
 
Zwroty językowe:
 
How do you feel? I feel sick. I feel good.
 
I have a cough. I’m sneezing a lot. I have a runny nose.
 
I’m healthy. I’m sick.
 
Poniżej linki do piosenek, które można śpiewać i pokazywać razem z dziećmi, opowiadanie czytane na głos dotyczące zdrowego żywienia oraz bajka edukacyjna o zarazkach. Dzieci na pewno chętnie obejrzą nagrania kilkukrotnie. Miłej zabawy!
 
Germs – Remember to wash your hands!
 
https://www.youtube.com/watch?v=uMbCZfb5k3M
 
Kids Books Read Aloud - Cami Kangaroo Has Too Many Sweets!
 
https://www.youtube.com/watch?v=1E6u-EByhJQ
 
Sing and dance to these kids songs about good habits from Super Simple Songs!
 
https://www.youtube.com/watch?v=gm_jm0DcNQk

----------------------------------

Fragment z opracowanych przez Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku „PROCEDUR BEZPIECZEŃSTWA” 

Procedura I DOTYCZY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECKA Z PRZEDSZKOLA

  1. Rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek przyprowadzać do przedszkola dziecko zdrowe.

Wszelkie dolegliwości dziecka zobowiązani są zgłaszać nauczycielowi i udzielać wyczerpujących informacji na ten temat, a także pozostawać do dyspozycji nauczyciela pod wskazanym numerem telefonu w razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia.

  • Dzieci z wyraźnymi objawami chorobowymi (np. zakatarzone, przeziębione, kaszlące, z gorączką, wysypką, itp.) nie powinny przebywać w grupie z dziećmi zdrowymi.
  • W stanach infekcji, chorób skórnych, zakaźnych oraz po urazach (złamania, zabiegi chirurgiczne, inne) dzieci nie powinny uczęszczać do przedszkola do czasu całkowitego wyleczenia.
  1. Nauczyciel ma prawo dokonać pomiaru temperatury dziecka, jeśli z jego obserwacji wynika, że dziecko może być chore. W przypadku, kiedy temperatura dziecka wskazuje na stan podgorączkowy lub chorobowy, nauczyciel sygnalizuje rodzicowi konieczność skontrolowania jego stanu zdrowia i podjęcia odpowiednich kroków.
  2. Nauczyciel ma prawo poprosić rodzica/prawnego opiekuna o dostarczenie zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań do uczęszczania dziecka do przedszkola lub rodzica/prawnego opiekuna, że dziecko jest zdrowe.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl