biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek

 

Piątek 27.03

Dzień dobry J

W dniu dzisiejszym proponujemy poruszanie się do piosenki w języku angielskim „Head, shoulders, knees and toes”. Dzieci znają już tą piosenkę, więc będzie łatwo i przyjemnie a dzięki temu utrwalą sobie angielskie nazwy części ciała. Poniżej link do piosenki z polskim tłumaczeniem.

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

 

rr

Karta pracy dla utrwalenia polskich nazw części ciała i usprawnienia umiejętności precyzyjnego wycinania. Dostępna również z innymi ćwiczeniami na poczcie grupowej.

http://nowowydane.pl/cen/1457-czesci-ciala

zzz

 

Po nauce czas na twórczość i świetną zabawę!

Zachęcamy was serdecznie, abyście zamienili się w malarzy i stworzyli własny obraz pt. WIOSNA

Będziecie potrzebować:

- Duży karton, kartka, lub brystol

- Farby

- Ręce, nogi, lub co tylko wyobraźnia wam podpowie

Waszym zadaniem jest namalować obraz, nie używając pędzelka.

Otwórzcie swoje szufladki w głowie i wyciągnijcie z nich najlepsze pomysły :) 

Wierzę w waszą twórczość! Życzę miłej zabawy.

 

Pamiętajcie, że wspólnie z rodzicami, możecie przesłać nam swoje zdjęcia na naszą pocztę, lub włożyć do swoich teczek i dostarczyć do przedszkola po powrocie.

 

POZDRAWIAMY WAS SERDECZNIE I ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA!

 

 

 

 

Czwartek 26.03

 

 

Przechwytywanie

Aktywność plastyczna

Wiosenny motylek –wykonanie modelu motyla 3D

-Dz. rozwijają umiejętność wykonywania kompozycji przestrzennych,

-wykonują pracę plastyczną wg podanego wzoru,

- ćwiczą pamięć odtwórczą,

-prawidłowo posługują się nożyczkami,

-doskonalą sprawności manualne.

Potrzebne materiały:

2 kolorowe serwetki,

klej,

nożyczki,

2 druciki,

sprężynka, lub drucik i 2 koraliki,

żyłka lub dowolnego koloru nitka.

Link do wykonania motyla:

https://www.youtube.com/watch?v=DylFl1D8Qnc

 

Po wykonaniu motyla zachęcamy do zabawy w „Wiosenny quiz”. Czytamy dzieciom poniższe zagadki i po udzieleniu przez nie prawidłowej odpowiedzi możemy dodatkowo zapytać na jaka głoskę zaczyna lub kończy się dany wyraz, poprosić o podział wyrazu na sylaby bądź głoski, lub wskazanie danej głoski w rozsypane literowej.

 

Przechwytywanie2

Karty pracy i ćwiczenia grafomotoryczne znajdą Państwo na grupowym mailu.

login: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (poczta www.o2.pl), hasło otrzymali Państwo na prytwatne maile.

 

Po ciężkiej pracy i dniu pełnym obowiązków, należy się odpoczynek!

Poniżej wstawiamy link, w którym znajdziecie Państwo propozycje zabaw z dziećmi podczas których będziecie mogli poleżeć.

 

https://ladygugu.pl/15-lezacych-zabaw-czyli-jak-odpoczac-bawiac-sie-z-dzieckiem/?fbclid=IwAR3GoqHO3ML3_nDMK_H7XDfngAdSj3B6MNx1sexnlpE2wgacaPGso-WIzsY

 

 

 

 

Środa 25.03

 

   Drodzy Rodzice J

W dniu dzisiejszym zachęcamy do aktywności matematycznej i muzycznej.

apple and pear on balance fruit symbol of weight comparison confrontation ARA5F1

Aktywność matematyczna

Ile to waży? - zabawa matematyczna.

- Dz. porównują i nazywają ciężar przedmiotów ważonych na wadze szalkowej lub elektronicznej,

- posługują się pojęciami: za dużo, za mało, tyle samo, mniej, więcej itp.

- rozwijają motorykę małą manipulując materiałem przyrodniczym (nasiona, owoce, warzywa),

- rozwijają myślenie twórcze nadając przedmiotom nowe znaczenia.

Aktywność muzyczna

„Marcowe granie” - zabawy rytmiczne przy użyciu własnoręcznie zrobionych instrumentów.

Przechwytywanieins

Instrukcje przygotowania instrumentów znajdziecie Państwo w poniższym linku.

https://ekodziecko.com/category/instrumenty

- Dz. tworzą swobodne improwizacje muzyczne na instrumentach z recyklingu,

- wygrywają rytmy za rodzicami na własnoręcznie przygotowanych instrumentach.

 

 

Wtorek 24.03

pobrane 1

Dziś zachęcamy Was do zabawy w „ogrodnika”. Posadźcie wraz z dziećmi jakąś roślinkę, w przykładzie wysyłam etapy wzrastania cebuli. Wy możecie posadzić dowolną roślinę, ważne by podczas tej zabawy wyjaśnić daciom czego potrzebują rośliny aby rosnąć i jakie są ich etapy wzrastania. Wszystkie wychodowane przez Was roślinki możecie przynieść po powrocie do przedszkola do naszego kącika przyrodniczego.

J Miłej zabawy!

istockphoto 989924034 1024x1024

 

xaVwuayNNfrD3BYSSVayH256DCdkbES8

 

Karta pracy do wydruku:

https://blizejprzedszkola.pl/kwiaty-wiosna-pd,3,7205.html#

Ćwiczenia grafomotoryczne do wydruku:

http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-kwiaty/

 

images   pobrane

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

Przechwytywanietra

Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną

       Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów

       Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu

       Zimą lepimy bałwana

       Wiosną kolorowe liście spadają z drzew

       Jesienią zbieramy grzyby i kasztany

       Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty

       Zimą chodzimy w sandałach

       Jesienią kwitną kwiaty

       W Marcu pogoda jest bardzo zmienna

       Święta Wielkanocne są w zimie

       Zwierzęta zapadają w sen wiosenny

       Dziś czuję się szczęśliwy

 

Przesyłamy również ćwiczenia grafomotoryczne do wydruku:

https://www.pinterest.ie/pin/857724691505289323/

http://bystredziecko.pl/wiosna-strefa-tematyczna/

 

                                                                                                                                         859c4b12dd33e82ebc5c2996628eeada     Przechwytywanie3

 

Piątek 

Witamy w dniu dzisiejszym proponujemy wykonanie z dziećmi kolorowej

tęczy, przy rytmach piosenki "Marcowe żaby". 

Po powrocie do przedszkola chętne dzieci będą mogły pochwalić się znajomością piosenki, a ich starania zostaną nagrodzone pięknymi wiosennymi naklejkami.

unnamed

 

http://praceplastyczne.pl/inne/61-tecza

Aktywność plastyczna

„Wiosenna tęcza”- wykonanie pracy przestrzennej.

- Dz. układają paski kolorowego papieru od najdłuższego do najkrótszego z odpowiednim ukształtowaniem chwytów dłoni,

- zszywają paski zszywaczem pod nadzorem.

Aktywność muzyczna

„Marcowe żaby” - nauka piosenki sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

 

pobrane

https://www.youtube.com/watch?v=HEi4wz8L-6o

„Marcowe żaby

 

1.Już wiosna na polach sadzi krokusy,
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.

Ref.: A żaby rechu – rech, żaby się cieszą,
Że ten marzec rechu – rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg.

Bo w marcu jak w garncu rechu – rech żabi śmiech.

2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
Na gałązkach już rosną kotki puszyste.

Ref.: A żaby..

3. Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Ref.: A żaby...


apel do rodziców

 

CZWARTEK

 

Zapraszamy do porannej gimnastyki

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych: 

1.„Bociany” – dzieci poruszają się, naśladując bociany. Unoszą wysoko kolana, klaszczą w dłonie pod kolanami i mówią: kle, kle, kle. Na sygnał, bociany stają nieruchomo na jednej nodze.

2. „Żabki” – dzieci wykonują przysiad, ręce między stopami, i naśladują skaczące żabki. Na sygnał wskakują do wody np. na kartkę

3. „Wiosenny poranek” – dzieci ilustrują ruchem treść piosenki Głowa, ramiona, kolana, pięty, pokazują odpowiednie części ciała. Śpiewają i pokazują coraz szybciej.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

4.  „W poszukiwaniu wiosny” – dzieci poruszają się, na sygnał., np. biedronka, motylek, 

bąk – ruszają się lub wydają głos jak owad, którego nazwę usłyszą. 

5. „Kraina wiosny”

  •  dziecko wykonuje na kocykach odpychanie się od ściany w leżeniu tyłem, nogi ugięte i oparte o ścianę.
  • dziecko wykonuje na kocykach jazdę parami, trzymając się za ręce. Następnie dzieci wymieniają się z rodzicem, raz na kocyku sziedzi rodzic raz dziecko.

     6. „Skaczące koniki polne” – dzieci naśladują skaczące koniki polne.

 Dodatkowo stwórzcie wspólnie tor przeszkód np.

-  przeskakiwanie po wyznaczonych polach obunóż, do przodu do tyłu

- przechodzenie stopa za stopą po wyznaczonym miejscu np. naklejona taśma na podłodze

- czołganie się pod krzesłami ustawionymi obok siebie

- przenoszenie miśków umieszczonych między kolanami z jednego miejsca w drugie

- turlanie piłki raz jedną raz drugą ręką między przeszkodami np. butelkami 

 

MARZANNA ZIMOWA PANNA 

 

Drodzy rodzice, przeczytajacie swoim pociechom wiersz o marzannie oraz zapoznajcie dzieci ze zwyczajem topienia marzanny. Wykonajcie wspólnie marzannę z dostępnych materiałów.

Na zdjęcia zimowych kukieł czekamy po powrocie do przedszkola.

                                             WIERSZ 

                               "MARZANNA" B. RORMA 

                             Marzanna odchodzi,
                              a z nią groźna zima.
                             Słoneczko na niebie
                         mocniej grzać zaczyna.

Dosyć mamy śniegu,
dosyć mrozów mamy,
dlatego do wody 
Marzannę wrzucamy.

Nie żal nam jej wcale,
niech ją porwie rzeka.
Śpieszymy się, przecież
wiosna na nas czeka.

 

Dodatkowo ulubieniec dzieci - Pan Miłosz i Tuptające zajęcia :)

Zajęcia odbywać się będą w formule "na żywo" na kanale na YT. Filmy nie będą potem dostępne!

W czwartek, 19 marca, godz. 11.00 - TUPTAJ, MALUSZKU
W piątek, 20 marca, godz. 11.00 - TUPTAJ, ŚREDNIAKU
W sobotę, 21 marca, godz. 11.00 - TUPTAJ, STARSZAKU

https://youtu.be/_cht9rDfYXg

W czwartek 19 marca, o godz. 12.00 odbędzie się wirtualny spacer po Centrum Nauki Kopernik. Poprowadzi go Oskar – jeden z animatorów.

Będziemy odkrywać, będziemy myśleć i działać! Nie będzie to zwykły spacer z oglądaniem eksponatów. Wszystko przygotowaliśmy tak, abyście mogli również w domu powtórzyć nasze eksperymenty. Na ten czas przeniesiemy Was w niesamowity świat nauki. Przeniesiemy Was – do Centrum Nauki Kopernik.

 

 

 

Zrzut ekranu 2020 03 17 o 16.13.01

 

Następnie przygotowane przez dzieci kwiaty układamy w rzędzie. Dzieci przeliczają je. Liczymy od lewej do prawej, od prawej do lewej. Następnie zmieniamy ułożenie kwiatów i znowu liczymy.

Pytamy dzieci ile jest kwiatów?

Następnie układamy kwiaty w rzędzie i zadajemy pytanie:

Który z kwiatów jest  zielony?

Który z kwiatów jest żółty?

Zadaniem dzieci jest udzielić odpowiedzi używając liczebników porządkowych: pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty.

Następnie zmieniamy ułożenie kwiatów i ponownie pytamy dzieci który z kolei jest kwiat w danym kolorze.

 

AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA

 

Zapraszamy na mini warsztat Moniki Kluzy - „Wiosna, wiosna urodziły się motyle”

https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

 

Wiosna, wiosna, urodziły się motyle,

Wiosna, wiosna, tęczą wita nas.

Wiosna, wiosna, przyleciało ptaków tyle,

Wiosna, wiosna, to słoneczny czas.

Zachęcamy do wykonania pomponów i wspólnej zabawy. 

A rodziców do nagrania występów swoich pociech i podzielenia się z nami po powrocie.

 

DODATKOWO ZACHĘCAMY DO WYKONANIA SUPER PACHNĄCEGO CZEKOLADOWEGO PIASKU

 

Czekoladowy piasek

Przepis:

1 szklanka kakao

7 szklanek mąki

1 szklanka oleju

Wszystkie składniki dokładnie mieszamy.

 Piasek można wykorzystać do przesypywania, rysowania na nim wzorów, odtwarzania wzorów narysowanych przez rodziców.

 

 

 

 

Zrzut ekranu 2020 03 17 o 08.10.44

 

 

 

 

 

Zrzut ekranu 2020 03 16 o 10.41.19

 

 

Zrzut ekranu 2020 03 17 o 08.13.59

 

 

SUPER ZABAWA

Polecam również świetną zabawę doskonalącą koordynację ruchową, pamięć oraz planowanie motoryczne:

Należy wykonać dwie plansze umieszczone naprzeciwko siebie. Osoba dorosła dotyka kartek według wymyślonego rytmu. Dziecko obserwuje, a następnie odtwarza to co zrobił rodzic.

Np. Rodzic dotyka jednocześnie koloru niebieskiego i pomarańczowego, następnie prawą ręką fioletowego, a lewą czerwonego. Następnie według własnych pomysłów

Zrzut ekranu 2020 03 17 o 08.18.38

 

 

 

 

Dzień dobry w poniedziałek!

 

Drodzy rodzice i dzieci! 

Na dobry początek pięknego słonecznego dnia, zachęcamy do ruchu.

Poniżej prezentujemy link do wspólnych ćwiczeń rodziców z dziećmi:

https://www.youtube.com/watch?v=5wn3_V4lORY

(link należy skopiować i wkleić w wyszukiwarce)

 

Kiedy już odpoczniecie i nabierzecie sił prezentujemy krótkie opowiadanie o marcowej pogodzie.

 

bez nazwy

 

Rozmowa na podstawie tekstu:

O kim było opowiadanie? Jaką przygodę miała panna Julianna? Dlaczego marzec został nazwany psotnikiem? Jaka pogoda była tego dnia, w którym panna Julianna wybrała się na spacer? Jakie symbole pogody wystąpiły w opowiadaniu? (słonko, wiatr, chmurka, deszcz) Jak panna Julianna radziła sobie ze zmienną pogodą? Jak należy się ubierać, gdy mamy do czynienia z kapryśną marcową pogodą?

 

 Drodzy rodzice zachęcamy również do wyjaśnienia swoim pociechom znaczenia przysłowia "W marcu jak w garncu" oraz wykonania rysunku obrazującego to przysłowie.

 

 

ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA! 

 

 

 

 

DRODZY RODZICE!

INFORMUJEMY, IŻ OD DNIA 13.03. MOGĄ PAŃSTWO PRZYCHODZIĆ DO PRZEDSZKOLA I ZABIERAĆ MATERIAŁY DO PRACY Z DZIEĆMI W DOMU.

DODATKOWO ZACHĘCAMY, ABY ŚLEDZILI PAŃSTWO ZAKŁADKĘ  "OGŁOSZENIA" W NASZEJ GRUPIE. CODZIENNIE OD 16.03. (od poniedziałku) BĘDĄ TAM ZAMIESZCZANE PROPOZYCJE ZABAW I AKTYWNOŚCI, KTÓRE MOGĄ PAŃSTWO WYKORZYSTAĆ W CZASIE GDY PLACÓWKA BĘDZIE ZAMKNIĘTA.

 

 

 

 

ZAPROSZENIE

Serdecznie zapraszam na zajęcia otwarte dla rodziców, które odbędą się 28.02.2019r. (piątek) o godzinie 9.00

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl