biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek

Witamy naszych dzielnych pracusiów! :-)    700 FO51622583 adf182255705d834e6943e4be919e2d9

Przed nami przyjemny piątek, ponieważ dziś będziemy rozwijać swoją kreatywność, twórczość oraz ćwiczyć sprawność manualną.

Ale najpierw…

Pobawmy się w „Lustro” – dzieci doskonale znają zabawę! :-)

Siadamy naprzeciwko siebie, umawiamy się, kto zaczyna zabawę. Wymyślamy przeróżne miny, ćwiczenia buzi i języka – osoba siedząca naprzeciwko musi to powtórzyć. Pamiętamy o zamianie ról.

Świetnie! Czas teraz na naszego „Rzeźbiarza” – kolejną zabawę, którą dzieci uwielbiają.

Umawiamy się, kto jest rzeźbiarzem a kto materiałem. Śmiało możemy zaprosić do zabawy rodzeństwo – materiału do pracy nigdy za wiele :-) Gdy role są ustalone, materiał staje się materiałem, a rzeźbiarz wykonuje swoje dzieło poprzez ustawianie ciała (materiału) w taki sposób, jaki sobie zaplanował.

 

Przyszedł czas na aktywność muzyczną!

Przypomnijmy sobie naszą wiosenną piosenkę (podkład piosenki znajduje się na mailu grupowym)

Wiosenna cha-cha

sł. i muz. Jolanta Kucharczyk

1. Wiosna radosna, uśmiechnięta, zazieleniła cały świat.

Rozsiała kwiaty kolorowe pośród zielonych, świeżych traw.

Ref. I nuci cha-cha-cha wesoły wiatr,

i tańczą cha-cha-cha młodziutkie kępy traw.

I śpiewa cha-cha-cha w sadzawce stado żab,

dzięcioł na sośnie wystukuje rytm cha-cha-cha-cha. /2x

2. Budzą się ze snu zimowego: niedźwiedź, wiewiórka, suseł, jeż.

Z dalekich stron już powracają bociany do swych starych miejsc.

Ref. I nuci cha-cha-cha… /2x

Piosenka zaśpiewana? Świetnie, przejdźmy teraz do wiosennego tańca. Spróbujcie znaleźć patyk (może być kredka), przywiążcie do niego wstążkę lub kawałek bibuły (trochę dłuższy), wypowiedzcie zaklęcie:

„Czary mary, hokus pokus, czas pomachać swoją różdżką! Cha cha czeka już na taniec – niech ta różdżka, moim pędzlem muzycznym się stanie!”

Zadziałało? Wyobrażamy sobie, że nasz patyczek to magiczny, tęczowy pędzel do malowania muzyki. Wsłuchując się w melodię – namaluj w powietrzu (poruszając patyczkiem rytmicznie) jakiś wiosenny obrazek. Możesz zamknąć oczy :-)

Brawo! To teraz trudniejsze zadanie. Musisz połączyć śpiew, słuch i ruch. Znasz tekst piosenki doskonale, więc pora, abyś magicznym pędzlem namalował w powietrzu to, co śpiewasz! Do dzieła!

 

Przed przystąpieniem do pracy plastycznej zapraszamy do krótkiego relaksu przy masażyku. Pamiętajcie o zamianie :-)

 

Kanapka

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.

Pisze Pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)
Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),
Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),
Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).
Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzają po plecach)
Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).
Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)
Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).
Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

Świetnie poszło Wam z łąką w środę! :-) Chciałabym, abyście przypomnieli sobie taką pracę z aktywności umysłowej – wykonywanie ogrodu w butelce. Teraz spróbujemy wykonać ją za pomocą plasteliny!

Potrzebujemy:

- szablon słoika w formacie a4 (znajduje się na grupowym mailu, ale można go narysować samodzielnie),

- plastelina,

- wyobraźnia :-)

Waszym zadaniem jest stworzyć wiosenny ogród w słoiku poprzez ułożenie kompozycji z plasteliny. Plastelinę możecie formować w małe kulki i przyklejać, możecie ją rozcierać. Od was zależy forma wykorzystania plasteliny :-)

Nowy obraz mapy bitowej 5 kopia

Good morning! Let’s start English :-)

Przypomnijmy sobie kształty za pomocą piosenki - https://www.youtube.com/watch?v=VGDiUaku3bQ (pojawia się tam dodatkowy kształt diamond – diament)

Aby utrwalić nasze kształty z wtorku, zróbmy sobie szybką rundkę po pokoju w poszukiwaniu ich. Rodzic mówi dany kształt w języku angielskim – a dziecko szuka ;-)

Czas na grę! Nasze przedszkolaki uwielbiają gry i puzzle. Szczególnie takie, które zrobią sami. Za chwilę wstawię obrazek przykładowej gry z kształtami, którą będzie można wydrukować lub wykonać samodzielnie (do czego mocno zachęcam). Gdy gra będzie gotowa, szukamy kostki, pionka i gramy. Pamiętamy, aby liczyć po angielsku :-) Gra polega na tym, że jeśli dany pionek stanie na określonym kształcie – musi powiedzieć jak ten kształt się nazywa oraz jaki ma kolor, w języku angielskim rzecz jasna. Good luck!

Nowy obraz mapy bitowej 4

Teraz czas pobawić się mąką. Rozsypcie mąkę na stole, przygotujcie sobie przedmioty codziennego użytku w poznanych kształtach. Odciskajcie kształty i mówcie ich nazwę. Zachęcam również do rysowania kształtów w mące palcem, używając słów: "Draw a circle" (Rysuj koło), "Draw a triangle" (Rysuj trójkąt), "Draw w flower" (Rysuj kwiata) itd.

Thank you! Bye bye! :-)

Zapraszamy do udziału w wydarzeniu zorganizowanym na facebooku przez stronę Neli Małej Podróżniczki, codziennie do 31 marca jest na niej dostępna relacja „live”, podczas której macie okazje zobaczyć się z Nelą, posłuchać jejopowieści :-) Oto link: https://waw4free.pl/wydarzenie-71320-spotkaj-sie-z-nela-online

CZWARTEK – 26.03

Dzień dobry! Witamy dzieci i rodziców w piękny, czwartkowy poranek!

Czy Was też obudziło słoneczko zaglądające przez okna? To znak, że czwartek to będzie wspaniały dzień! :-)

 

Na początek, aby rozgrzać buzie przed opowiadaniem, podajemy propozycje ćwiczeń logopedyczny. Zaczynamy!

- przesadne, głośne i dokładne wymawianie naprzemienne samogłosek: e-o-e-o-e-o (naśladujemy karetkę pogotowia), i-o-i-o-i-o (zabawa w naśladowanie osiołka), e-u-e-u-e-u (naśladowanie straży pożarnej);

- "Pajacyki" - naśladowanie min wesołego i smutnego pajacyka;

- „Wielbłąd” - zakładanie dolnej wargi na górną i odwrotnie - górnej na dolną;

- "Króliczek" - wysuwanie warg do przodu (wargi ściągnięte) i przesuwanie w kąciki ust: w prawo, w lewo, tak jakby królik chrupał marchewkę;

- „parskanie” - naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu;

- „całuski dla mamy”, czyli głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami;

Ćwiczenia języka:

- „Zziajany piesek" - wysuwanie języka daleko na brodę;

- "Kotek" oblizywanie warg, mlaskanie, naśladowanie ruchu picia mleka z miseczki;

-„Jaszczurka" - zjadanie okruszków, płatków kukurydzianych, posypki z talerzyka posługując się tym razem tylko czubkiem języka;

- unoszenie języka wysoko w kierunku nosa;

- „Broda i wąsy" - sprawdzanie językiem, czy nie rośnie nam broda i wąsy;

A dla pracusiów, którzy chcieliby poćwiczyć więcej, zamieszczamy stronę internetową z grą, która ćwiczy buzie i język: https://www.mimowa.pl/gimnastyka-buzi-i-jezyka

 

Przejdźmy do aktywności umysłowej. Mimo tego, że wiosnę przywitaliśmy już kilka dni temu. Przeczytajmy sobie opowiadanie pod tytułem „Szukamy wiosny” H. Zdzitowieckiej.

- Joasiu! Joasiu! Chodź prędzej! – woła Terenia.

- Co się stało?

- Chodź, pokażę ci wiosnę!

Pobiegły do pobliskiego parku. Drzewa były jeszcze nagie i szare, w cieniu leżał brudny, topniejący śnieg, ale słońce świeciło jasno i sikorki świergotały wesoło.

- Gdzie jest wiosna? – spytała zdziwiona Joasia. – Przecież sikorki były tu przez całą zimę…

- Zobacz!

Z nagich gałązek zwieszały się wiotkie, delikatne bazie, z których sypał się złocisty pyłek.

- Kwitnie! – ucieszyła się Joasia. – To już naprawdę wiosna idzie. Poszukajmy jej jeszcze gdzie indziej.

Nagle Joasia przyklękła pod krzakami i pochyliła się nad czymś. Terenia podbiegła i teraz ona wykrzyknęła głośno:

- Jakie śliczne!

Z ziemi wyrastały mocne, jędrne, zielone listki, a spomiędzy nich mały, delikatny dzwoneczek złożony z trzech dłuższych i trzech krótszych płatków.

- Przebiśnieg! Pierwszy kwiatek wiosny!

- Przebiśnieg – powtórzyła Terenia. – Jaka to ładna nazwa. To tak, jakby on się przez śnieg przebijał do słońca.

- Bo tak jest. Wiesz. Tereniu, on wcale nie boi się zimna i naprawdę nieraz spod śniegu wyrasta.

- Szkoda, że w parku nie można zrywać kwiatów – martwiła się Terenia – Zerwałabym go i zaniosła do domu. Ale może przebiśniegi są też i w naszym lesie?

- Tych w lesie także zrywać nie wolno! – zawołała Joasia. – Bo przebiśniegów jest u nas coraz mniej i mogą zupełnie wyginąć.

- To musimy pilnować, żeby ich nikt nie zrywał – oświadczyła Terenia. – Powiemy o tym także innym dzieciom, żeby i one pilnowały przebiśniegów. Przecież to pierwsze kwiaty wiosny!

Pytania do opowiadania:

- Jaka przyszła pora roku?

- Po jakiej porze roku przychodzi wiosna?

- Jaka pora roku będzie po wiośnie?

- Jaki mamy miesiąc?

- Jakie są oznaki wiosny, które zauważyły dziewczynki?

- Czy znasz więcej zwiastunów wiosny?

Zadanie. 1

Poproszę, abyście wykonali mapę pomysłów w wersji graficznej. Na środku kartki napiszcie WIOSNA (z pomocą rodziców), a obok niej (od strzałek) rysujcie wszystko to, co zwiastuje wiosnę (przebiśnieg, bazie, powracający bocian itp.)

Oto film edukacyjny z małą podpowiedzią i utrwaleniem zwiastunów wiosennych: https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dzieci tworzą rymy do podanych zdań:

  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)

Świetnie Wam poszło!

Pora teraz na wiosenną gimnastykę, aby zadbać o sprawność fizyczną! Będziemy potrzebować do niej jedynie chustkę (np. apaszkę)

Ćwiczenie 1. Zabawa orientacyjna o charakterze ożywiającym

Wybieramy sobie przestronne miejsce do ćwiczeń. Na hasło rodzica „Chmurki wędrują po niebie” wędrujemy po całym pokoju, wysoko unosząc ręce z chustką. Na słowa „Chmurka odpoczywa” zatrzymujemy się, siadamy w siadzie skrzyżnym, a chustkę kładziemy przed sobą. To świetny moment, aby poćwiczyć położenie przedmiotów względem siebie. Polecamy dzieciom, aby chustkę ułożyły przed sobą, za sobą, z prawej strony, z lewej strony, nad sobą, pod sobą.

Ćwiczenie 2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych

Kładziemy się na plecach, nogi mamy wyprostowane i złączone. Następnie, wyciągamy ręce za głowę, trzymając chustkę w obu dłoniach. Na sygnał rodzica (np. start) unosimy tułów, przyciągamy ugięte nogi do brzucha, zaczepiamy o nie chustkę. Wytrzymujemy w tej pozycji, licząc głośno po angielsku do 5. Powoli opadamy z powrotem na podłogę. Ćwiczenie powtarzamy, aż zabolą nas mięśnie na brzuszku :-)

Ćwiczenie 3. Zabawa na czworakach

Każde dziecko zaczepia swoją chustkę z tyłu za spodenki, robiąc ogonek zajączka. Następnie, poruszamy się po całym pokoju, naśladując skoki zajęcy. Każdy sam liczy sobie 5 skoków i zmienia kierunek.

Ćwiczenie 4. Ćwiczenia tułowia – skoki boczne tułowia

Stajemy w lekkim rozkroku. Chustkę trzymamy rozłożoną w obu dłoniach. Unosimy ręce wysoko nad głowę i wykonujemy po pięć skoków w bok, w każdą ze stron. Oczywiście licząc po angielsku!

Ćwiczenie 5. Zabawa bieżna

Musimy podzielić się z rodzicem na myszki i kotki. Myszki swobodnie biegają po pokoju. Na sygnał, koty próbują złapać myszki. Jeśli złapią, następuje zamiana ról. Zabawa będzie ciekawsza, jak zaprosicie do niej rodzeństwo, a nawet dziadków J

Ćwiczenie 6. Ćwiczenie uspokajające

Maszerujemy w różnych kierunkach i śpiewamy naszą piosenkę „Przytul mnie”.

 

Informujemy, że zgodnie z ustaleniami z wczoraj, na naszym grupowym mailu znajdują karty pracy do wykonania. Przypominamy, że w przedszkolu czekają książki dla 5-latków oraz karty pracy dla 4-latków :-)

Prosimy o zachowywanie kart pracy (więcej informacji na mailu grupowym)

 

A na zakończenie, kolejny eksperyment „Chemiczne jajo”

Będziemy do niego potrzebować:

- Sodę,

-ocet,

- olej,

- barwnik,

- dzbanek,

- pipetkę lub strzykawkę.

1. Wlewamy ocet do szklanek, a następnie barwniki, aby go zabarwić. Jeśli nie macie barwników możecie użyć bibuły, soku z buraka.

2. Do dzbanka wsypujemy jedno opakowanie sody oczyszczonej, a następnie po ściance wlewamy olej.

3. Teraz, nabieramy zabarwiony ocet za pomocą strzykawki, pipetki lub innego narzędzia. I stopniowo, po kropelce mniejszej lub większej, wkrapiamy ocet do dzbanka.

Piękne prawda?

Oto, co się dzieje: krople zabarwionego octu wpuszczone do dzbanka z olejem i sodą powoli opadają na dno. Osadzają się na powierzchni sody i tam następuje reakcja. W wyniku połączenia octu (kwasu) i sody (zasady) następuje wytworzenie się gazu – dwutlenku węgla (CO2), który otacza kropelki wpuszczonego octu, a te stają się przez to lżejsze i unoszą się do góry. Gdy nasze kolorowe kropelki wypłyną na powierzchnię oleju tam gaz ulatnia się, a cięższe krople z powrotem opadają na dno i reakcja się powtarza. Jeśli doświadczenie przeprowadzimy prawidłowo krople powinny wędrować od góry do dołu.

DSC04330

Podajemy również link do bajki terapeutycznej, która pozwoli dzieciom zrozumieć trudną dla nic (i dla nas) sytuację związaną z koniecznością przebywania w domu: https://dzieciecapsychologia.pl/jezyk-bartek/?fbclid=IwAR1YUhxGpGr7xCPd8p2dihGAHHXDGTd2PybXzoec2FUi9aI1ZcGdr7q5ZTQ

Witamy we wtorek – 24.03!

Dziś pobawimy się w aktorów, więc na początek rozgrzejmy nasze buzie i poćwiczmy oddech.

Do ćwiczeń oddechowych potrzebujemy jedynie 5 rolek po papierze toaletowym (może być mniej lub więcej) oraz małą kulkę. Rolki po papierze sklejamy ze sobą (bokami) i ustawiamy przed dzieckiem na stole. Dziecko dmuchając na kulkę, musi wprowadzić ją do któregoś wejścia.

Przed Nami opowieść usprawniająca narząd artykulacyjny.

Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (dzieci przesuwają językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu

dolnym). Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli (przesuwają czubkiem języka od przodu

do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym), zdjęła też firanki (liczą czubkiem języka górne zęby) i włożyła je do pralki (motorek wargami). Po

chwili pralka zaczęła płukanie firan (dzieci „przepychają” powietrze wewnątrz jamy ustnej). Sowa odkurzyła też ściany (przesuwają czubkiem

języka po wewnętrznej ścianie policzków) oraz podłogę (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu dolnym w okolicach łuku zębowego),

rozwiesiła firany (ponownie liczą czubkiem języka górne zęby). Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła

(rozciągają szeroko usta). Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło (poruszają językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej),

spojrzała w górę (dzieci sięgają czubkiem języka w kierunku nosa), spojrzała w dół (sięgają czubkiem języka w kierunku brody), rozejrzała się też

w prawo (przesuwają czubkiem języka do prawego kącika ust) i w lewo (przesuwają czubkiem języka do lewego kącika ust). Wszędzie był

porządek i słychać  było śpiewające ptaki (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków).

Witamy w środę!

Zaczniemy od przypomnienia sobie wszystkich dni tygodnia, miesięcy i pór roku. Zachęcamy do podziału wybranych elementów na sylaby i głoski, np.

Lato: sylaby – LA TO; głoski – l – a – t – o;

 

A teraz poćwiczmy nasze buzie z łamańcami językowymi:

Spadł bąk na strąk,
a strąk na pąk.
Pękł pąk, pękł strąk,
a bąk się zląkł

Czesał czyżyk czarny koczek,
czyszcząc w koczku każdy loczek,
po czym przykrył koczek toczkiem,
lecz część loczków wyszła boczkiem.

Turlał goryl po Urlach kolorowe korale,
rudy góral kartofle tarł na tarce wytrwale,
gdy spotkali się w Urlach góral tarł, goryl turlał
chociaż sensu nie było w tym wcale.

Mała muszka spod Łopuszki chciała mieć różowe nóżki
różdżką nóżki czarowała, lecz wciąż nóżki czarne miała.
- Po cóż czary, moja muszko? Ruszże móżdżkiem, a nie różdżką!
Wyrzuć wreszcie różdżkę wróżki i unurzaj w różu nóżki!

 

Przed przystąpieniem do zadań, zapraszamy do odtańczenia znanego Tańca Połamańca; link do układu: https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

 

 

Dzisiejszy dzień przeznaczamy na zabawy matematyczne, nie tylko te realne, ale również internetowe. Zachęcamy do odwiedzania takich stron z grami i ćwiczeniami matematycznymi: www.szaloneliczby.pl ; http://matzoo.pl/

Polecenie 1. Co udało Nam się zebrać na łące? Świetnie, kwiaty. Czy rozpoznajesz, jakie to kwiaty? Tulipany, tak jest! Podziel wyraz tulipan na sylaby.

mata1

Jakie mamy tulipany? Powiedz ich kolory w języku angielskim. Podziel je zgodnie z kolorem. Ile mamy zbiorów tulipanów?

Dziecko układa tulipany zgodnie z kolorem. Podaje liczbę zbiorów.

mata2

 

Teraz czas na policzenie, ile tulipanów jest w każdym zbiorze. Pamiętajmy, aby podczas liczenia obowiązywała zasada jeden do jednego– jeden liczony przedmiot, jeden gest wskazywania i jeden wypowiadany liczebnik. Ostatni wypowiedziany liczebnik oznacza, że właśnie tyle jest elementów. Świetnie, a teraz spróbujmy dopasować do zbioru znak graficzny - cyfrę, odpowiadający ilości kwiatów. Spróbujmy porównać sobie liczebność zbiorów – dziecko może to robić za pomocą łączenia w pary. Wprowadźmy sobie naszego głodnego krokodyla – znak mniejszy/większy. Można go łatwo wykonać za pomocą wycięcia z kolorowej kartki.

Który zbiór ma największą ilość elementów? Ułóż zbiory, zaczynając od tego, który ma najwięcej tulipanów.

Zachęcamy do zabawy z przygotowanymi pomocami. Dzieci uwielbiają przeliczenia, segregowanie, pozwólmy im bawić się matematyką! :-)

mata3

mata4

mata5

mata6

mata7

mata8

 

To świetny moment, aby nasz mózg mógł się trochę zrelaksować. Pora na pracę plastyczną, w której popracują rączki!

Wykonajmy wspólnie wiosenną łąkę! Potrzebujemy:

- kartkę,

- farby,

- plastelinę,

- makaron kokardki,

- bibułę,

- mocny klej (do makaronu)

- nożyczki

Najpierw przygotujmy sobie tło, pomalujmy więc kartkę farbami w taki sposób – u góry malujemy różne odcienie niebieskiego (będzie to niebo), na dole połączmy barwy zielone, aby powstała nam trawa. Teraz czas na dodatki! Z bibuły wytnijmy podłużne paski – łodygi, a także stwórzmy kolorowe kwiaty – z bibuły lub pomalujmy farbą. Makaron kokardki to świetna propozycja na zrobienie motyli. Przyklej motylki na niebie i dorysuj im czułki.

laka z motylami

 

Dzień dobry w poniedziałek!      unnamed

To świetny moment, aby przypomnieć sobie ważne dla Nas zasady! Oczywiście chodzi o mycie rąk. Nasze przedszkolaki, aby umilić sobie czas mycia rąk (30 sekund) śpiewają Happy Birthday. Aby pokazać im, jak ważne jest pamiętanie o tym elemencie higieny, zapraszamy do przeprowadzenia eksperymentu.

Potrzebujemy do niego jedynie: głęboki biały talerz, wodę, pieprz, mydło. Wlewamy wodę, wsypujemy do niej pieprz – tłumaczymy, że są to wirusy, które zaatakowały Nasz organizm. Wkładamy „brudny” palec do wody, wirusy przyczepiają się do niego. A teraz… Kiedy namydlimy nasz palec i ponownie włożymy do wody, wirusy wręcz uciekają.

Oto link do filmu prezentującego eksperyment: https://www.facebook.com/nauka.jest.niesamowita/posts/3622971731109399

 

GIMNASTYKA

Przed przystąpieniem do właściwych ćwiczeń gimnastycznych, zapraszamy do rozgrzewki przy piosence Dame tu Cosita i układzie tanecznym: https://www.youtube.com/watch?v=RWXbUng4HlQ

Zabawa orientacyjno - porządkowa „Świeci słońce – pada deszczyk” – biegamy swobodnie w różnych kierunkach. Na hasło „świeci słońce” podskakujemy wesoło, na hasło „pada deszczyk” kucamy.

Ćwiczymy nasze mięśnie – ćwiczenie dużych grup mięśniowych: siadamy skrzyżnie, ręce trzymamy na kolanach, głowy nisko opuszczamy. Na hasło „kwiaty otwierają się” – prostujemy się i podnosimy ręce, na hasło „kwiaty zamykają się” – wracamy do poprzedniej pozycji.

Zabawa z elementem czworakowania „Liski wyszły z nory” – chodzimy swobodnie na czworakach w różnych kierunkach. Na hasło „lisek zranił się w łapkę” – chodzimy na trzech kończynach, jedną nogę unosimy w górę.

Zabawa z elementem podskoku „Zajączki na łące” – włączamy wiosenną piosenkę np. https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY, swobodnie podskakujemy, gdy rodzic zatrzyma muzykę kucamy i odpoczywamy.

Do ostatniego ćwiczenia dołączymy rytmizowanie. Chodzimy w różnych kierunkach i wymyślamy zdania związane z wiosną np. symbolem wiosny są przebiśniegi. Wymyślamy do tego rytm, pomagamy sobie klaskaniem i podskokami do tego rytmu.

Napijmy się wody i ruszamy dalej!

21 marca pożegnaliśmy Naszą wyjątkowo łagodną Panią Zimę. Powitajmy więc Panią Wiosnę, piękną i słoneczną, usłaną różnorodnymi kwiatami.

Przeczytajmy opowiadanie pt. „Marzanna” R. Piątkowskiej.

20200323 074659  20200323 074709
  

Następnie, porozmawiajcie na temat opowiadania, oto pytania pomocnicze, które można zapisać na kartce i losować:

- o czym było opowiadanie?

- co oznacza marzanna i jej topienie?

- jak wyglądała marzanna całej grupy?

- z czego dziewczynki zrobiły Marzannę? Opisz ją.

- kiedy jest Pierwszy Dzień Wiosny?

- podziel na sylaby wyrazy: marzanna, wiosna, kukła, słomiane, warkocze;

- podziel na głoski: wiosna (w, - o – s – n - a – 5 głosek), zima (4 głoski), gaik (4 głoski)

Zadanie

Zachęcamy do wykonania własnej marzanny, która przepędzi zimę. Marzanna może być wykonana w mniejszym formacie (np. z drewnianej łyżki), forma ozdobień dowolna. Czekamy na zdjęcia Waszych kukieł, a po przerwie prosimy o ich przyniesienie do przedszkola :-) Do dzieła!

marzanna

Poniżej wstawiamy ćwiczenia grafomotoryczne do wykonania i zachęcamy do odwiedzania strony www.podręcznikarnia.pl, gdzie w zakładce nauczyciel-edukacja domowa są darmowe karty pracy do pobrania.

Nowy obraz mapy bitowej

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl