Tematyka kompleksowa - grupa żółta - Przedszkole nr 34 w Płocku

Aktualności

Konkurs fotograficzny!

Zapraszamy dzieci z rodzicami do udziału!

Obchody z okazji Światowego Dnia Świad…

4 kwietnia (czwartek) odbędą się  przedszkolu obchody z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Tego dnia prosimy, aby dzieci miały element stroju w kolorze niebieskim.

Wyniki konkursu Serce dla Autyzmu

Szanowni Państwo, Drogie Dzieci Z ogromną przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu Serce dla Autyzmu. Na konkurs wpłynęło wiele ciekawych, pomysłowych i twórczych prac. Jury po długich naradach nagrodziło: I miejsce Igor Czerniak I miejsce Kordian Łabędź I miejsce Julia Banasik Oraz wyróżnienia  Bartosz Wikarski Mia Schwarzer Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu.  Dyplomy i nagrody wyślemy pocztą w niedługim czasie. Pozdrawiamy   

Lista dzieci przyjętych na rok szkolny …

Lista dzieci przyjętych- kliknij tutaj

Kwiecień

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

I. Jak rośnie roślina? - zajęcia w ramach programu Mali WIelcy Odkrywcy

II. Życie na farmie

 

Piosenka

“Znów przyszła wiosna”

sł. Monika Kluza

muz. Mateusz Kluza

1. Co się dzieje, świat się śmieje

wstało ciepłe słońce,

na polanie w ciemnym lesie

słychać jakiś koncert.

Wszędzie w koło jest wesoło,

Miś i wilk śpiewają

bo z daleka przybył gość

wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach

rozwija kwiaty i budzi nas

to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa

tęczą maluje świat.

2. Po cichutku, po kryjomu

przyszła do nas wiosna

na paluszkach, niczym wróżka

piękna i radosna.

Zaprosiła do zabawy

Dzieci małe duże

biegną wszystkie na polanę

aby śpiewać w chórze.

 

WIERSZ

"Wiosenny czarodziej”

Dorota Gellner

Czary - mary, fiku - miku,

szedł Czarodziej po trawniku.

Niósł w plecaku fiołki, róże

a stokrotki gdzie? W kapturze!

Rzucał kwiaty, gdzie się dało,

Żeby wszędzie coś pachniało.

Koło ławki, koło krzaka,

jakie kwiaty? Te z plecaka!

W piaskownicy palmy sadził -

nawet nieźle sobie radził

no i huśtał na huśtawce

rozczochrane dwa dmuchawce.

Wyczarował, czary- mary,

na kałużach nenufary,

aż podwórko zmienił w śliczny,

mały ogród botaniczny.

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego

Zadania przedszkola: z.1, z.2, z,3, z.4, z.5, z.6, z.7, z.8, z.9, z.10, z.11, z.12, z.13, z.17.

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka: I.1 I.2, I.4, I.5, I.6, I.7, I.8, I.9

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: II.1, II.4, II.5, II.7, II.8, II.9

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: III.1, III.3, III,4, III.5, III.6, III.7, III.8

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka: IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.6, IV.7, IV.8, IV.9, IV.11, IV.12, IV.13, IV.14, IV.15, IV.18, IV.19, IV.20, IV.21.

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu

wychowawczo-profilaktycznego

„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
  Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

Właściwe zachowania wobec roślin

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu zrywania i nie próbowania żadnych owoców bez zgody osoby dorosłej
  • Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych roślin.

Poziom II

  • Zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami (owoce, grzyby).

Poziom III

  • Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Poziom II

  • Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
  • Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.

 

„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.

Dajemy słowo.”

Tradycje i zwyczaje regionalne

Poziom II

  • Poznawanie historii niektórych czynności, np. jak dawniej wyrabiano chleb.

 

„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”

Zwroty powitalne

Poziom III

  • Doskonalenie umiejętności używania społecznie przyjętych zwrotów w czasie witania się w danej sytuacji i w zależności od osoby.
  • Uważne słuchanie wypowiedzi innych, dostrzeganie intencji innych rozmówców i dostosowywanie treści rozmowy do wiedzy i wieku odbiorcy

Poziom I

* Uświadamianie znaczenia uważnego słuchania rozmówcy i dostrzegania intencji wypowiedzi podczas prowadzonych rozmów.

Poziom II

  • Budzenie świadomości, że niektóre zachowania mogą sprawić przykrość innym.
  • Zachęcanie do wsłuchiwania się w potrzeby i marzenia innych ludzi.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi, uważnego słuchania wypowiedzi kolegów poprzez ćwiczenia w aktywnym słuchaniu.

 

Formy grzecznościowe

Poziom II

  • Kształtowanie kulturalnego zwracania się do innych rówieśników i młodszych dzieci (codzienne kontakty społeczne).
  • Budzenie motywacji do bycia uprzejmym w stosunku do innych podczas prowadzenia rozmów w trakcie zabaw i innych form zajęć dydaktycznych.
  • Zachęcanie do okazywania szacunku rozmówcom.

Poziom III                          

  • Utrwalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w czasie spotkań okolicznościowych.
  • Utrwalenie nawyku używania form grzecznościowych na co dzień.

Zwroty powitalne

Poziom I

  • Zwrócenie uwagi na zasady obowiązujące przy powitaniu i pożegnaniu, np.: dzień dobry, dobry wieczór, do widzenia, cześć.
  • Uwrażliwianie dzieci na sposoby komunikowania się z drugą osobą, np. podczas

zabawy.

Poziom II

  • Uwrażliwianie na konieczność używania stosownych do rozmówcy form powitania w kontaktach interpersonalnych.

Poziom III

  • Doskonalenie umiejętności używania społecznie przyjętych zwrotów w czasie witania się w danej sytuacji i w zależności od osoby.
  • Rozwijanie zdolności empatycznych w kontaktach werbalnych, np. zabawy dramowe.
  • Sprawne nawiązywanie i kończenie rozmowy.

Uważne słuchanie wypowiedzi innych, dostrzeganie intencji innych rozmówców i dostosowywanie treści rozmowy do wiedzy i wieku odbiorcy

Poziom I                          

  • Uświadamianie znaczenia uważnego słuchania rozmówcy i dostrzegania intencji wypowiedzi podczas prowadzonych rozmów.

Poziom II                                 

  • Budzenie świadomości, że niektóre zachowania mogą sprawić przykrość innym.
  • Zachęcanie do wsłuchiwania się w potrzeby i marzenia innych ludzi.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi, uważnego słuchania wypowiedzi kolegów poprzez ćwiczenia w aktywnym słuchaniu.

Poziom III

  • Uwrażliwianie na uczucia osoby lekceważonej i pomijanej przez otoczenie poprzez analizę literatury i sytuacji społecznych.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
  • Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
  • Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.

Literatura

Poznawanie literatury jest związane z wszystkimi obszarami edukacji dziecka zamieszczonymi w programie.

Poziom I

  • Słuchanie artystycznie czytanej przez nauczyciela literatury dziecięcej.
  • Ilustrowanie treści pacynkami, sylwetami, obrazkami.
  • Poznanie klasycznej literatury dziecięcej i zainteresowanie nią dzieci.
  • Przeglądanie książek i domyślanie się tematyki na podstawie okładki i ilustracji.
  • Samodzielne oglądanie książek obrazkowych.
  • Wyszukiwanie na obrazkach przedmiotów, postaci. Nazywanie ich i określanie wykonywanych przez nie czynności.
  • Odkładanie książek na półkę w kąciku książek.

Poziom II

  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych form literackich opowiadanych i czytanych. Dłuższe skupianie uwagi na słowie mówionym.
  • Spontaniczna i zorganizowana aktywność ruchowa dziecka wynikająca z treści poznanych utworów literackich.
  • Poznawanie różnych gatunków utworów literackich.
  • Odbieranie tekstów literackich poprzez słuchowiska radiowe, film.
  • Uczenie się zasad prawidłowego korzystania z książek.
  • Tworzenie okazji do odtwarzania treści poznanej literatury w zabawach.

Poziom III

  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych form literackich odtwarzanych z różnych środków audiowizualnych i oglądania widowisk teatralnych.
  • Pomaganie dziecku w poznawaniu i rozumieniu różnych postaw bohaterów literackich i teatralnych.
  • Słuchanie dłuższych, realistycznych i fantastycznych opowiadań i baśni o złożonej akcji.
  • Słuchanie utworów literackich w artystycznym wykonaniu.
  • Wdrażanie do poszanowania książek. Posługiwanie się zakładką przy oglądaniu.
  • Reperowanie książek zniszczonych.
  • Próby samodzielnego układania zagadek dotyczących wybranych bohaterów literackich.
  • Dokonywanie oceny postępowania bohaterów w utworach literackich.
  • Nazywanie relacji emocjonalnej między bohaterami.
  • Dostrzeganie dobra, prawdy i piękna w postępowaniu swoim i bohaterów literackich.
  • Organizowanie kącika książki.
  • Wymyślanie własnych opowiadań i treści np. komiksów.
  • Tworzenie i ilustrowanie własnych książeczek.
  • Poznawanie miejsc związanych z książką (biblioteka, czytelnia, księgarnia, antykwariat).
  • Słuchanie fragmentów polskich baśni i legend.

W ramach odniesienia ustanowiono osiem kompetencji kluczowych:

1·kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2·kompetencje językowe;

3·kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4·kompetencje cyfrowe;

5·kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

8·kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.