biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek

k1

Celem programu jest:
wzbogacenie oferty pracy przedszkola, wyjście naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz podniesienie poziomu nauczania języka angielskiego.
Cele szczegółowe to:

  • budzenie zaciekawienia językiem angielskim poprzez osłuchanie dzieci ztym językiem,
  • kształcenie podstawowych kompetencji komunikacyjnych (uczenie się struktur, konstrukcji zdaniowych),
  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć (uczenie się słownictwa),
  • pogłębianie wiedzy o otaczającym świecie poprzez zainteresowanie kulturą i obyczajami krajów anglojęzycznych,
  • motywowanie do nauki języka angielskiego poprzez wzbudzanie poczucia sukcesu i akceptacji oraz bezpieczeństwa (pozytywne ocenianie, dostosowanie sposobu nauczania do aktywności dziecka),
  • wspieranie twórczych działań dzieci w zakresie uczenia się języka, 
  • wdrażanie do pracy w grupie w trakcie gier i zabaw,
  • rozwijanie postawy akceptacji, tolerancji wobec innych kultur,
  • rozwijanie sylwetki społecznej dziecka, uczucia przyjaźni i tolerancji w trakcie gier, zabaw i pracy w grupach.

k2

Celem programu jest:
rozwijanie sprawności fizycznej, aktywnej turystyki i rekreacji, poszerzenie wiedzy
krajoznawczej, geograficznej, przyrodniczej, historycznej. Poprzez wycieczki będą miały
okazję do bezpośredniego poznawania świata, najbliższego środowiska oraz piękna przyrody.

Cele szczegółowe to:

  • Rozbudzanie naturalnej ciekawości poznawczej dzieci, zainteresowań i ich twórczości,
  • Uwrażliwianie na piękno i bogactwo świata przyrody,
  • Lepsze poznanie okolić własnego miejsca zamieszkania, historii, ważnych obiektów, zabytków, Pogłębianie wiadomości dzieci z różnych dziedzin życia,
  • Podnoszenie sprawności fizycznej poprzez aktywne spędzanie czasu m.in. piesze wędrówki po okolicy,
  • Kształtowanie pożądanych postaw społecznych np. wzajemnej pomocy, życzliwości, współdziałania,
  • Doskonalenie samodzielności, umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach oraz zachowania zasad bezpieczeństwa.

 

k4

Celem programu jest:
wprowadzenie dziecka w świat nauki języka angielskiego poprzez aktywną zabawę, połączoną z dużą
ilością ruchu oraz atrakcyjne gry piosenki, rymowanki i historyjki.
Rozbudzanie wiary we własne możliwości i umiejętności oraz zaciekawienie małych dzieci nauką języka obcego, aby w przyszłości nauka angielskiego przynosiła im lepsze efekty.

Cele szczegółowe to:

  • oswojenie dzieci z brzmieniem języka obcego,
  • kształcenie prawidłowej fonetycznie i intonacyjnie wymowy -powtarzanie za podanym wzorem,
  • opanowanie przez dziecko słownictwa i zwrotów podstawowych z zakresu otaczającego go świata,
  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć (uczenie się słownictwa i podstawowych zwrotów),
  • recytowanie z pamięci wierszy, wyliczaek, śpiewanie piosenek,
  • rozumienie bardzo prostych poleceń i reagowania na nie,
  • nauczenie dziecka stosowania zwrotów grzecznościowych,
  • pogłębianie wiedzy o otaczającym świecie poprzez zainteresowanie kulturą i obyczajami krajów anglojęzycznych,
  • motywowanie do nauki języka angielskiego i chęć jego używania, poprzez wzbudzanie poczucia sukcesu i akceptacji (pozytywne ocenianie, dostosowanie sposobu nauczania do aktywności dziecka),
  • wdrażanie dzieci do pracy i zabawy w grupie z wykorzystaniem poznanych słów.

 

 

 k6

Celem programu jest:
wdrażanie do posługiwania się komputerem i jego podstawowym oprzyrządowaniem, wdrażanie do
przestrzegania zasad bezpiecznego i higienicznego użytkowania komputera oraz rozwijanie sprawności manualnej przy użyciu komputera.

Cele szczegółowe to:

  • Poznanie podstawowych nazw części zestawu komputerowego: klawiatura, mysz, monitor, stacja dysków;
  • Zapoznanie z zasadami prawidłowego włączania/ wyłączania komputera;
  • Przestrzegania zasad prawidłowego korzystania z komputera;
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo –ruchowej i precyzji ruchów podczas posługiwania się myszą;
  • Poznanie klawiatury i sposobu korzystania z niej;
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu;
  • Rozwijanie spostrzegawczości i pamięci poprzez stosowanie gier edukacyjnych.

 

 

 

Celem programu jest:
zapoznanie dziecka ze sztuką teatralną, poznanie środków wyrazu artystycznego stosowanych w
teatrze, kształcenie umiejętności dramatycznych podczas zabaw twórczych, wprowadzenie elementów gry aktorskiej w tworzonych przez grupę inscenizacjach i widowiskach teatralnych, zakończonych występem przed publicznością na prawdziwej scenie

Cele szczegółowe to:

  • Uwrażliwienie na piękno słowa mówionego.
  • Stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci
  • Rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć.
  • Nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny.
  • Wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka.
  • Zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej
  • Wyrabianie potrzeb społecznych.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem Literackim
  • Bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną.
  • Rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu.
  • Wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym i fleksyjnym
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, jako źródła wiedzy i przeżyć.
  • Rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego.
  • Rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnych.

k9

Celem programu jest:
rozbudzenie potrzeb czytelniczych, rozwijanie zainteresowań książką, wywołanie przyjemnych
skojarzeń związanych z procesem czytania oraz przygotowanie dzieci do roli czytelnika.
Wspomaganie wszechstronnego harmonijnego rozwoju ucznia, w tym szczególnie umiejętności służących zdobywaniu wiedzy oraz umiejętności działania w różnych sytuacjach przedszkolnych i poza przedszkolnych.

k11Cele szczegółowe to:

  • zapoznanie z pomieszczeniami: biblioteki, drukarni, księgarni
  • zapoznanie z zasobami i zasadami pracy biblioteki,
  • zapoznanie ze sposobami odnalezienia potrzebnej książki,
  • wdrażanie do poszanowania książek,
  • wyrabianie nawyku posługiwania się zakładką,
  • zapoznanie z pojęciami: biblioteka, drukarnia, księgarnia, czytelnia, wypożyczalnia, katalog alfabetyczny,
  • zapoznanie z drogą książki w bibliotece od kupna do udostępnienia jej czytelnikowi,
  • zapoznanie z elementami budowy książki,
  • zapoznanie z zawodami: bibliotekarz, księgarz, drukarz, dziennikarz, pisarz, aktor,
  • kształtowanie emocjonalnego kontaktu dziecka z tekstem literackim,
  • zapoznanie z utworami wybranych poetów i pisarzy,
  • pobudzanie u dzieci wyobraźni plastycznej i teatralnej,
  • budzenie poczucia estetyki poprzez artystyczne ilustracje,
  • wzbogacanie wiedzy o świecie poprzez korzystanie z książek,
  • rozwijanie ekspresji werbalnej, percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania mimiką, gestem i ruchem treści literatury,
  • popularyzowanie literatury dziecięcej,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień recytatorskich,
  • nabywanie umiejętności inscenizowania utworów literackich,
  • rozumienie roli książki w życiu człowieka,
  • nawiązywanie więzi rodzinnych podczas czytania książek przez rodziców,
  • wyrabianie zainteresowania czytaniem i gotowości do nauki czytania

k12

Celem programu jest:
wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie ich umiejętności wypowiadania się poprzez sztukę origami.

Cele szczegółowe to:

  • budzenie wrażliwości estetycznej, odkrywanie radości z tworzenia piękna;
  • usprawnienie mięśni dłoni przygotowujące do nauki pisania;
  • poznanie stosunków przestrzennych, figur geometrycznych oraz geometrii kartki papieru;
  • wyzwalanie ekspresji twórczej dzieci;
  • zachęcanie dziecka do przeżywania wspólnej radości, poczucia sprawstwa, odkrywania swoich możliwości;                                      

    Zajęcia konstrukcyjne oparte na technice ORIGAMI tworzą bardzo wartościowe pole doświadczeń edukacyjnych. Składanie papieru jest świetnym ćwiczeniem motorycznym, a składanie modeli o różnych płaszczyznach stymuluje przede wszystkim małą motorykę u dziecka. Najlepsze dla dzieci w wieku przedszkolnym są ćwiczenia manipulacyjne z małym kołem, kwadratem, czy inną płaszczyzną ORIGAMI, które usprawniają mięśnie dłoni tak potrzebne w nauce pisania i jednocześnie pomagają poznać stosunki przestrzenne, figury geometryczne oraz geometrię samej kartki papieru. Ważną funkcją papierowych ćwiczeń manipulacyjnych jest systematyczne wyrównywanie napięcia mięśniowego. W trakcie konstruowania pracy techniką ORIGAMI dzieci spontanicznie uczestniczą w rozmowie, która jest konsekwencją wykonywanych czynności. Stosowank13ie podczas zajęć odpowiednich modeli o różnym zakresie ich trudności oraz o określonej formie tematycznej umożliwia świadome wejście w różne obszary rozwojowe dziecka jednocześnie. Wspierany jest bowiem rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy. Rozwijają się również znacznie umiejętności językowei matematyczne dzieci, a także chęć werbalizowanej przez nie same ocenie piękna płynącego z obrazków wykonanych techniką ORIGAMI.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl