biuletyn

godlo

 

 

 

 

Kubuś Puchatek

logopeda 2

 Bogna Karpińska

kontakt 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Godziny pracy:

ul. Harcerska 2

Poniedziałek: 7.30 - 14.25

Wtorek: 8.00 - 12:50

Środa: 9.00 - 14.00

Czwartek: 8.00 - 11.30

ul. Pocztowa 13

Czwartek: 12.00 - 12.40

Piątek: 9.00 - 11.20

 

 

Logo mowie wiec jestem ver2

W procesie wspierania rozwoju mowy u dziecka ważną rolę pełnią ćwiczenia motoryki narządów

artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe oraz słuchowe. Poniższe ćwiczenia warto wykonywać w

atmosferze zabawy.

 

 

 Ćwiczenia motoryki artykulacyjnej

  • parskanie- naśladowanie odgłosu zmęczonego konika, lub warkotu samochodu,
  • wysyłania buziaków- głośne cmokanie ściągniętymi w dzióbek wargami,
  • nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza do drugiego (tak jakbyśmy płukali buzię wodą),
  • zabawa w kotka- oblizywanie warg, mlaskanie, naśladowanie ruchu picia mleka z miseczki,
  • liczenie gwiazdek na niebie- dotykanie czubkiem języka różnych punktów na podniebieniu,
  • pada deszcz- unoszenie języka za górne zęby i opuszczanie go za dolne zęby - usta otwarte, broda nieruchoma,
  • dentysta- sprawdzanie językiem, czy w ząbkach nie ma dziur,
  • wahadełko- kierowanie języka w kąciki ust bez dotykania warg i zębów,

 

Ćwiczenia oddechowe

  • dmuchanie baniek mydlanych,
  • zdmuchiwanie świeczek,
  • robienie bąbelków w wodzie lub w mleku (używając do tego słomki),
  • rysowanie przy użyciu dmuchanych mazaków lub malowanie bez używania pędzla,
  • zabawy z piórkiem
  • https://www.youtube.com/watch?v=nFjSJuLO3Mg

Pamiętajcie: wdech nosem!

Ćwiczenia słuchowe:

1. Wspólne układanie i nauka rymowanek

Uzupełnianie słów w znanych rymowankach, np. „lata osa koło ….”. Można również wesołe układać

rymowanki o członkach rodziny, a następnie uczyć się ich wraz z dzieckiem na pamięć.

Ćwiczenie pamięci słuchowej

Rodzic prezentuje dziecku ciąg cyfr, wyrazów (np. owoców), zadaniem dziecka jest zapamiętać te

elementy i odtworzyć w kolejności podanej przez rodzica (na początek trzy, cztery elementy,

stopniowo coraz więcej).

3.Odtwarzanie struktur dźwiękowych 

Wystukiwanie rytmu (wcześniej zaprezentowanego przez rodzica, np. dwa uderzenia o stół - jedno tupnięcie. Prezentowany rytm powinien być dostosowany do możliwości dziecka – zaczynamy od prostych, stopniowo zwiększając stopień trudności).

 

Strona internetowa z grami logopedycznymi:

 

https://wordwall.net/pl/community?localeId=1045&query=logopedia

 

 

 

Zabawy 10

Zabawy 11

Zabawy 11

Zabawy 13

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu
zapisz się na naszą listę mailingową.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Miejskie Przedszkole nr 34 w Płocku.  Projekt i wykonanie: Hedea.pl