Czerwiec
Tematyka Kompleksowa:
- Afryka dzika- przez przedszkolaków odkryta!
- Wakacyjny czas przed nami – atrakcje zaczynamy!
Wiersz:
“Gdzie jest żyrafa?”
Autor: Pawła Beręsewicz
Na regale wielka księga,
Krzyś ze stołka po nią sięga.
Może dzięki niej odkryje, jak żyrafa myje szyję.
Do czytania zuch się bierze i co strona
– inne zwierzę: antylopy, bąk, ćmy,
dorsze, emu, foki, lecz najgorsze,
że – choć przejrzał ze stron dwieście – nie ma żyraf.
Gdzie jesteście?
Długa szyja, w chmurach głowa, gdzie się taki olbrzym chowa?
Może wy przypadkiem wiecie?
Tak! Na końcu w alfabecie!
Piosenka
Czekam na wakacje”
Autor” Patrycja Lipińska
Bez śniegu styczeń znów
W lutym tylko mróz
Szary i nudny marzec
Kwiecień minął już
Zielono wreszcie w maju, zawsze to już coś
Czerwiec słoneczny gość
Ło-o-o Czekania dość
Wolno płyną dni
Czekam na wakacje
Czekam na nie cały rok
Musisz przyznać racje
Są jak świeżo wyciskany sok
Pora na wakacje
Chcę wyjechać jeszcze dziś
Karmel i pistacje
Dzisiaj tego lata trzeba mi
To w lipcu słońce masz
Opalisz sobie twarz
Sierpień to miły gość
Upałem da ci w kość
PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
Zadania przedszkola
Nr. 1; 2; 3; 6; 7; 9; 10; 11; 12
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Nr. 2; 4; 5; 6; 7; 8; 9
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Nr. 1; 2; 3; 4; 6; 7; 8
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Nr. 1; 2; 4; 5; 7; 8; 9
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Nr. 1; 2; 5; 7; 8; 9; 10; 11; 12; 14; 15; 16; 18; 19
Zdania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe
Patriotyzm globalny
Poziom I
- Poznanie ludności etnicznej różnych kontynentów: Indianin, Aborygen, Lapończyk, Eskimos, Pigmej, Masaj.
- Poznawanie imion rówieśników z różnych kontynentów.
Poziom II
- Poznawanie znaczenia pojęcia „Unia Europejska”.
- Poznanie znaków i symboli UE (flagi, hymnu).
- Odnajdywanie podobieństw w życiu ludzi na różnych kontynentach (w przeszłości i współcześnie).
Poziom III
- Przyporządkowywanie do kontynentów nazw rzek, niektórych państw, miast, pustyń, np. Sahara, Kalahari, lasów, np. lasy Amazonii, parków narodowych, np. Serengeti, Yellowstone, Wielkiego Kanionu, Komodo, Galapagos znanych dzieciom z mediów, np. serwisów informacyjnych, filmów i programów przyrodniczych.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Właściwe zachowania wobec zwierząt
Poziom I
- Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.
Poziom II
- Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
- Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.
- Przestrzeganie zakazu wchodzenia na teren, którego pilnuje pies
- Znajomość zasad zachowania w przypadku ataku psa.
Pozom III
- Znajomość wyglądu tabliczki informującej, że teren jest strzeżony przez psa.
- Właściwe postępowanie w razie ukąszenie przez owady.
- Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
- Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
- Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
- Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.
Poziom III
- Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
- Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
- Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
- Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.
„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”
SPOŁECZNE UŻYCIE JĘZYKA
Formy wypowiedzi
Poziom I-II
- Nabywanie umiejętności precyzyjnego formułowania próśb, instrukcji w naturalnych sytuacjach (zabawa, spacer, wycieczka, kontakt z dorosłym, kolegą na podwórku, sąsiadem).
Poziom II
- Budzenie świadomości, że niektóre zachowania mogą sprawić przykrość innym.
Kompetencje kluczowe:
1. Kompetencje w zakresie czytania i pisania;
2. Kompetencje językowe;
3. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
5. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
8. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.