Tematyka - 4/5-latki - Grupa srebrna - Filia - Przedszkole nr 34 w Płocku

 Czerwiec

Tematyka Kompleksowa:

  1. Afryka dzika- przez przedszkolaków odkryta!
  2. Wakacyjny czas przed nami – atrakcje zaczynamy!


 

Wiersz:

“Gdzie jest żyrafa?”

Autor: Pawła Beręsewicz

Na regale wielka księga,

Krzyś ze stołka po nią sięga.

Może dzięki niej odkryje, jak żyrafa myje szyję.

Do czytania zuch się bierze i co strona

– inne zwierzę: antylopy, bąk, ćmy,

dorsze, emu, foki, lecz najgorsze,

że – choć przejrzał ze stron dwieście – nie ma żyraf.

Gdzie jesteście?

Długa szyja, w chmurach głowa, gdzie się taki olbrzym chowa?

Może wy przypadkiem wiecie?

Tak! Na końcu w alfabecie!

 

 

 

 

Piosenka

Czekam na wakacje”

Autor” Patrycja Lipińska

Bez śniegu styczeń znów

W lutym tylko mróz
Szary i nudny marzec
Kwiecień minął już
Zielono wreszcie w maju, zawsze to już coś
Czerwiec słoneczny gość

Ło-o-o Czekania dość
Wolno płyną dni

Czekam na wakacje
Czekam na nie cały rok
Musisz przyznać racje
Są jak świeżo wyciskany sok
Pora na wakacje
Chcę wyjechać jeszcze dziś
Karmel i pistacje

 

Dzisiaj tego lata trzeba mi
To w lipcu słońce masz

Opalisz sobie twarz

Sierpień to miły gość
Upałem da ci w kość


 

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

Zadania przedszkola

Nr. 1; 2; 3; 6; 7; 9; 10; 11; 12

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

Nr. 2; 4; 5; 6; 7; 8; 9

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

Nr. 1; 2; 3; 4; 6; 7; 8

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

Nr. 1; 2; 4; 5; 7; 8; 9

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

Nr. 1; 2; 5; 7; 8; 9; 10; 11; 12; 14; 15; 16; 18; 19

Zdania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczego

„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

 

Patriotyzm globalny

Poziom I

  • Poznanie ludności etnicznej różnych kontynentów: Indianin, Aborygen, Lapończyk, Eskimos, Pigmej, Masaj.
  • Poznawanie imion rówieśników z różnych kontynentów.

Poziom II

  • Poznawanie znaczenia pojęcia „Unia Europejska”.
  • Poznanie znaków i symboli UE (flagi, hymnu).
  • Odnajdywanie podobieństw w życiu ludzi na różnych kontynentach (w przeszłości i współcześnie).

Poziom III

  • Przyporządkowywanie do kontynentów nazw rzek, niektórych państw, miast, pustyń, np. Sahara, Kalahari, lasów, np. lasy Amazonii, parków narodowych, np. Serengeti, Yellowstone, Wielkiego Kanionu, Komodo, Galapagos znanych dzieciom z mediów, np. serwisów informacyjnych, filmów i programów przyrodniczych.

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

 

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Poziom II

  • Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
  • Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.
  • Przestrzeganie zakazu wchodzenia na teren, którego pilnuje pies
  • Znajomość zasad zachowania w przypadku ataku psa.

 

Pozom III

  • Znajomość wyglądu tabliczki informującej, że teren jest strzeżony przez psa.
  • Właściwe postępowanie w razie ukąszenie przez owady.
  • Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.

 

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
  • Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
  • Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
  • Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
  • Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
  • Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.

„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”

SPOŁECZNE UŻYCIE JĘZYKA

Formy wypowiedzi

Poziom I-II

  • Nabywanie umiejętności precyzyjnego formułowania próśb, instrukcji w naturalnych sytuacjach (zabawa, spacer, wycieczka, kontakt z dorosłym, kolegą na podwórku, sąsiadem).

Poziom II

  • Budzenie świadomości, że niektóre zachowania mogą sprawić przykrość innym.

 

 

Kompetencje kluczowe:

1. Kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2. Kompetencje językowe;

3. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

5. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

8. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.