Tematyka - 6-latki - Grupa złota - Filia - Przedszkole nr 34 w Płocku

 

                                                                                             

CZERWIEC

TEMATYKA KOMPLEKSOWA

  1. ,,Dzieci świata."
  2. ,,Szkoła nas woła."

 

 

„W szkolnej ławce”

H. Łochocka

Gdy nikt nie spóźnia się do szkoły,
gdy raźnie z teczką każdy spieszy,
gdy każdy grzeczny jest, wesoły
wtedy nasza pani się cieszy.

Gdy widzi czysty ,ładny zeszyt,
gdy ktoś na piątkę odpowiada
wtedy się nasza pani cieszy
i uśmiechnięta jest, i rada.

Gdy przyjaźń, zgoda zapanuje
wśród hałaśliwej szkolnej rzeszy,
gdy nie ma kłótni, dąsów, bójek
wtedy się nasza pani cieszy.

A gdy się cieszy, no to właśnie
tak jakby słońce zaświeciło.

wszyscy w zgodzie,
aby uśmiechy ciągle nowe
na twarzy pani

widzieć co dzień.

 

„Dzieci świata”

Śpiewające Brzdące

 Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

2. Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas


 

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego:

I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,6,7,8,9.

II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,6,7,8,9.

III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,6,7,8.

IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,17,19,20.

 

Zadania przedszkola

1,2,3,5,7,8,9,11,12,15.

 

Kompetencje kluczowe

1. Kompetencje w zakresie czytania i pisania.

2.  Kompetencje językowe.

3.  Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.

4.  Kompetencje cyfrowe.

5.  Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się.

6. Kompetencje obywatelskie.

7. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.

8.  Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

 „Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa”

Formy zachowania

Poziom I

  • Uczenie się sposobów wyrażania miłości do rodziców, np. czułe pożegnania, powitania.
  • Rozróżnianie zachowań akceptowanych i nieakceptowanych w rodzinie.
  • Rozumienie zachowań członków rodziny. Docenianie znaczenia rodziny. Okazywanie serdeczności członkom rodziny. Dzielenie się z rodzicami przeżyciami z przedszkola.

Poziom II

  • Docenianie troski rodziców w codziennych sytuacjach.
  • Okazywanie szacunku, respektowanie potrzeb i praw innych członków rodziny, np. prawa do spokoju, odpoczynku.

Czas wolny

Poziom I

  • Spędzanie czasu z rodziną.
  • Współorganizowanie czasu spędzanego z rodzeństwem, np. proponowanie zabaw.

 

Obowiązki

Poziom I

  • Włączanie się w prace domowe z inspiracji rodziców.
  • Podejmowanie obowiązków w domu rodzinnym.

Poziom II

  • Pomaganie rodzicom w pracach domowych.
  • Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.

 

„Niekiedy wielcy bywają mali, a mali wielcy i wspaniali.”

Literatura

Poziom I

  • Przeglądanie książek i domyślanie się tematyki na podstawie okładki i ilustracji.
  • Samodzielne oglądanie książek obrazkowych.
  • Wyszukiwanie na obrazkach przedmiotów, postaci. Nazywanie ich i określanie wykonywanych przez nie czynności.
  • Odkładanie książek na półkę w kąciku książek.
  • Korzystanie z książek po umyciu rąk.

Poziom II

  • Rozpoznawanie wydarzeń przedstawionych na ilustracjach w książkach dla dzieci.
  • Poznawanie różnych gatunków utworów literackich.
  • Wypowiadanie się na temat treści czasopism dla dzieci i książek.
  • Rozbudzenie zainteresowań dzieci literaturą i poezją dla dzieci.
  • Uczenie się zasad prawidłowego korzystania z książek.

 

Poziom III

  • Wdrażanie do poszanowania książek. Posługiwanie się zakładką przy oglądaniu.
  • Reperowanie książek zniszczonych.
  • Organizowanie kącika książki.
  • Ilustrowanie fragmentów książek.
  • Wymyślanie własnych opowiadań i treści np. komiksów.
  • Tworzenie i ilustrowanie własnych książeczek.
  • Poznawanie historii powstawania książki.
  • Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki (autor, pisarz, poeta, redaktor, introligator, drukarz, ilustrator, księgarz).
  • Poznawanie miejsc związanych z książką (biblioteka, czytelnia, księgarnia, antykwariat).

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.