Tematyka - 3-latki - Grupa fioletowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

STYCZEŃ 

I.„Do zimowych zabaw zapraszamy – dzieci, bawcie się z nami!”

II.„Kocham babcię, kocham dziadka, z nimi kazdy dzień to gratka”

 

WIERSZ

„To już zima”

Kiedy woda udaje że jest szkłem,

To już wiem, co to znaczy, dobrze wiem:

To już zima.

Kiedy deszcz się zmienia w biały puch,

Zwykły deszczyk z jesiennych słot i pluch:

To już zima.

Kiedy z ziemi tysiące różnych barw

Znikną gdzieś, jakbyś wszystkie gumką starł:

To już zima.

Kiedy rankiem wyrosną u twych szyb

Srebrne kwiaty, choć nie siał ich nikt:

To już zima.

(Beata Podolska)

 

PIOSENKA

„Walczyk na Dzień Babci”

Dzisiaj walczyka będziemy grać,

Dla super dziadków i pięknych babć.

Z okazji święta zagramy tu,

Życząc wam zdrówka i latek stu.

Ref.

Świat zawiruje, zagra muzyka,

Babcia zatańczy z dziadkiem walczyka. (x2)

 

Dyrygent ubrał wspaniały frak,

By grać walczyka zaraz da znać.

Wszyscy gotowi są już do gry,

Dla babci, dziadka, raz, dwa, trzy.

 

Flety, trójkąty wprawimy w ruch,

Pukniemy pałką w bęben buch, buch,

Dzwonki zadzwonią dzeń, dzeń,dzeń, dzeń,

Będziemy grali tak cały dzień.

(A.Wacławski)

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I:1, 2,4,5,6,7,8,9

II: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

III: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,

IV: 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15,18,20

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

Z: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Formy zachowania

Poziom II

  • Docenianie troski rodziców w codziennych sytuacjach.
  • Okazywanie szacunku, respektowanie potrzeb i praw innych członków rodziny, np. prawa do spokoju, odpoczynku.

Czas wolny

Poziom III

  • Poznawanie zainteresowań i hobby członków rodziny.
  • Proponowanie sposobów spędzania czasu z dziadkami, np. majsterkowanie, spacery, gotowanie, prace plastyczno-konstrukcyjne, gry komputerowe, czytanie książek.
  • Wspólne uczestniczenie z rodzicami i rodzeństwem w różnych formach rekreacji.
  • Porównywanie sposobów spędzania czasu wolnego przez różnych członków rodziny (rodzeństwo, rodzice, dziadkowie).

Obowiązki

Poziom II

  • Pomaganie rodzicom w pracach domowych.
  • Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.
  • Pomoc ludziom starszym w rodzinie.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Zakazane zabawy

Poziom III

  • Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
  • Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
  • Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
  • Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
  • Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
  • Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.