Tematyka - 3-latki - Grupa fioletowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

KWIECIEŃ

 I.Mały ekolog”

II„I duzi i mali na Wielkanoc czekali!”

WIERSZ

"W WIELKANOCNYM KOSZYKU"

(Dominika Góra)

W wielkanocnym koszyku,

zwierzaków bez liku:

jest baranek, jest kurczaczek,

i cukrowy zając skacze.

Kolorowe są pisanki –

wielkanocne niespodzianki.

Wszyscy śmieją się wesoło,

i machają dzieciom w koło,

ślą całusy i życzenia,

ślą świąteczne pozdrowienia!

PIOSENKA

„Już Wielkanoc” 

(słowa: S.Bacewicz, Muzyka: M. Hernik)

Niesie wiosna w koszyku, kolorowe pisanki,

Za nią kica zajączek, za nią biegną baranki,

Palemkę z bibuły, w drugiej dłoni trzyma.

Już Wielkanoc, Wielkanoc

Wreszcie się zaczyna! X2

Spójrz czekają mazurki i cukrowy baranek,

znów siądziemy do stołu w ten świąteczny poranek.

Śmigus dyngus leje, mokra jest dziewczyna.

Już Wielkanoc, Wielkanoc

Wreszcie się zaczyna! X2

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I:1, 2,4,5,6,7,8,9

II: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

III: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,

IV: 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15,18,20

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

Z: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Kultura stołu

Poziom III

  • Rozumienie znaczenia wspólnego spożywania posiłku dla nawiązywania więzi między członkami rodziny.
  • Poznawanie potraw podawanych podczas uroczystości rodzinnych i świąt religijnych.
  • Poznawanie gustów kulinarnych poszczególnych członków rodziny podczas prowadzonych rozmów.
  • Poznawanie potraw związanych z tradycją lub zwyczajami rodziny.

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

Poziom I

  • Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.

Poziom II

  • Poznawanie zwyczajów ludowych i obrzędów o zasięgu ogólnopolskim np. śmigus-dyngus.

Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem. Dajemy słowo.”

Zwyczaje, tradycje, religie

Poziom I

  • Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
  • Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.

Tradycje i zwyczaje regionalne

Poziom I

  • Towarzyszenie dorosłym w przygotowywaniu np. ozdób choinkowych, pisanek, kartek świątecznych charakterystycznych dla regionu. Dowiadywanie się, dlaczego je wykonujemy.

Poziom III

  • Włączanie się do przygotowań świątecznych – samodzielne wykonywanie elementów dekoracyjnych, pomaganie w pracach porządkowych, w przygotowaniach specjalnych potraw.

Kultura stołu

Poziom II

  • Nakrywanie do stołu.
  • Posługiwanie się sztućcami.
  • Sprzątanie po posiłku.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.