GRUDZIEŃ
„Magiczny czar świąt nasze serca rozpromienia!”
WIERSZ
"Świety z niespodziankami"
A.Kubiczek
Idzie dobry święty ,
Uśmiecha się w koło,
Grzecznym dzieciom biją
serduszka wesoło.
Niesie w dużym worku
Słodyczy bez liku,
Pełno dzisiaj wszędzie
Radości i krzyku.
PIOSENKA
„Powitanie Mikołaja”
(A.Szewczyk)
Dzyń, dzyń, dzyń, Mikołaju Święty!
Dzyń, dzyń, dzyń Witamy Cię!
Dzyń, dzyń, dzyń, Mikołaju Święty!
Do nas zapraszamy, ogrzej się!
Mikołaju, Mikołaju Święty!
Czy masz może jakieś prezenty? X2
Mikołaju, Mikołaju Święty
Niespodziankę każdy chce!
Cały rok, Mikołaju Święty
Cały rok, nie było Cię.
Teraz szok, Mikołaju Święty,
Tupią nam z radości nogi dwie!
Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I:1, 2,4,5,6,7,8,9
II: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
III: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,
IV: 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15,18,20
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
Z: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Uroczystości w regionie
Poziom I
- Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości. Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.
Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe
Poziom I
- Poznawanie piosenek i tańców narodowych, np. polonez.
- Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Obowiązki
- Włączanie się w prace domowe z inspiracji rodziców.
- Podejmowanie obowiązków w domu rodzinnym.
Kultura stołu
- Doświadczanie wspólnych spotkań członków rodziny przy stole.
- Próby pomocy rodzicom w nakrywaniu do stołu.
- Opowiadanie przy stole, co się wydarzyło w przedszkolu.