STYCZEŃ
I.„Do zimowych zabaw zapraszamy – dzieci, bawcie się z nami!”
II.„Kocham babcię, kocham dziadka, z nimi kazdy dzień to gratka”
WIERSZ
„To już zima”
Kiedy woda udaje że jest szkłem,
To już wiem, co to znaczy, dobrze wiem:
To już zima.
Kiedy deszcz się zmienia w biały puch,
Zwykły deszczyk z jesiennych słot i pluch:
To już zima.
Kiedy z ziemi tysiące różnych barw
Znikną gdzieś, jakbyś wszystkie gumką starł:
To już zima.
Kiedy rankiem wyrosną u twych szyb
Srebrne kwiaty, choć nie siał ich nikt:
To już zima.
(Beata Podolska)
PIOSENKA
„Walczyk na Dzień Babci”
Dzisiaj walczyka będziemy grać,
Dla super dziadków i pięknych babć.
Z okazji święta zagramy tu,
Życząc wam zdrówka i latek stu.
Ref.
Świat zawiruje, zagra muzyka,
Babcia zatańczy z dziadkiem walczyka. (x2)
Dyrygent ubrał wspaniały frak,
By grać walczyka zaraz da znać.
Wszyscy gotowi są już do gry,
Dla babci, dziadka, raz, dwa, trzy.
Flety, trójkąty wprawimy w ruch,
Pukniemy pałką w bęben buch, buch,
Dzwonki zadzwonią dzeń, dzeń,dzeń, dzeń,
Będziemy grali tak cały dzień.
(A.Wacławski)
Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I:1, 2,4,5,6,7,8,9
II: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11
III: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,
IV: 1, 2,3,5,6,7,8,9,10,11,12,14,15,18,20
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
Z: 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Formy zachowania
Poziom II
- Docenianie troski rodziców w codziennych sytuacjach.
- Okazywanie szacunku, respektowanie potrzeb i praw innych członków rodziny, np. prawa do spokoju, odpoczynku.
Czas wolny
Poziom III
- Poznawanie zainteresowań i hobby członków rodziny.
- Proponowanie sposobów spędzania czasu z dziadkami, np. majsterkowanie, spacery, gotowanie, prace plastyczno-konstrukcyjne, gry komputerowe, czytanie książek.
- Wspólne uczestniczenie z rodzicami i rodzeństwem w różnych formach rekreacji.
- Porównywanie sposobów spędzania czasu wolnego przez różnych członków rodziny (rodzeństwo, rodzice, dziadkowie).
Obowiązki
Poziom II
- Pomaganie rodzicom w pracach domowych.
- Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.
- Pomoc ludziom starszym w rodzinie.
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom III
- Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
- Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
- Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
- Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
- Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
- Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
- Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.