Tematyka - 3/4-latki - Grupa różowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

MAJ

Tematyka kompleksowa:                                           

1. „Aktywny maj z kolorami w tle”

2. „Majowa łąka”

- mieszkańcy łąki

- rośliny z polskich łąk

Piosenka

„Mamo, mamo, chodź na łąkę”

I. Mamo, mamo, chodź na łąkę,

będzie dzisiaj piękny koncert.

Usiądziemy na tej łące pośród traw.

I trzymając się za ręce,

zasłuchani w tej piosence,

popłyniemy razem w marzeń świat.

Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat,

krople rosy Ty i ja /2x

II. Tato, tato, chodź na łąkę,

będzie dzisiaj piękny koncert.

O muzykę dla nas zadba świerszcz i ptak,

a biedronki z motylami,

zawirują ponad nami,

wysyłając piękną tęczę barw.

Ref. Słońce, wiatr………………….

                                             sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza

Wiersz

 „Wiosenna łąka”

Pełna kolorów jest wiosną łąka,

tu lata motyl, a tam biedronka.

Rosną tu różne kwiatki i zioła,

ich zapach z dala wyczuje pszczoła.

Wiosną na łące bywa ciekawie.

Zielone żabki skaczą po trawie.

Bocian klekotem swój przylot zgłasza,

wiosenny deszczyk roślinki zrasza.

                                                   B. Koronkiewicz

Zadania i obszary realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

Zadania przedszkola:

1, 2,  3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego:

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 4, 5, 6, 7, 8

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

 2, 4, 5, 7, 8, 9

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 15, 18, 19, 20

Zadania wychowawczo - dydaktyczne z programu  wychowawczo - profilaktycznego Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.  Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Właściwe zachowania wobec roślin

Poziom I

  • Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Pozom I

  • Właściwe postępowanie w razie ukąszenie przez owady.
  • Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.

 

Kompetencje kluczowe :

1.  Kompetencje w zakresie czytania i pisania

2.  Kompetencje językowe

3.  Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

4. Kompetencje cyfrowe

5.  Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

8.  Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 


Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.