Tematyka - 3/4-latki - Grupa różowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa:                                                       

1. „Dużo już wiem i potrafię - jestem Super Przedszkolakiem”

2. „Nadchodzą lato i wakacje - czas na podróże”

WIERSZ 

 „Lato i dzieci”

Lato do nas idzie,

zatrzyma się w lesie.

Jagody, poziomki

w dużym koszu niesie.

Słoneczka promienie

rozrzuca dokoła.

Chodźcie się pobawić!

głośno do nas woła.

Nad morze, w góry

chce pojechać z nami.

Wie, że miło spędzi

czas z przedszkolakami.

                                        Bożena Forma

 

PIOSENKA

„Na plaży”

Na plaży, na plaży fajnie jest.
Na plaży, na plaży fajnie jest.

Na plaży jest wesoło, bo można kopać dołek
i wszędzie dużo piasku i pisku oraz wrzasku,
a blisko brzegu fale zwijają się w spirale
i mają białe grzywki, pod nimi płyną rybki.

Choć meduza parzy, to fajnie jest na plaży,
bo wszędzie dużo wody, a jeszcze więcej jodu.
Chłopcy, co się boją, na brzegu grzecznie stoją,
a inni lody jedzą i w koszach tylko siedzą.

Na plaży, na plaży fajnie jest.
Na plaży, na plaży fajnie jest.

Na piasku siedzą szkraby, po dnie pełzają kraby,
rekiny i węgorze pływają także w morzu.
Mama się opala, o brzegi biją fale,
a tata w kąpielówkach rozwiązać chce krzyżówkę.

Choć meduza parzy………………………………..

                                                                           M. Jeżowska

Zadania i obszary realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

Zadania przedszkola:

1, 2,  3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego:

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 4, 5, 7, 8   

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

2, 4, 6, 7, 8, 9, 11

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 18, 19

Zadania wychowawczo - dydaktyczne z programu wychowawczo - profilaktycznego  Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

„Najlepiej zawsze być sobą, nie jakąś inną osobą.”

CECHY CZŁOWIEKA I JEGO CHARAKTER

  • Cechy i zachowanie człowieka
  • Różnice między ludźmi wynikające z płci, rasy, wieku, stanu zdrowia i doświadczenia

Poziom I

  • Próby określania, jaki jestem (dobry, spokojny, odważny, uczynny).
  • Rozpoznanie i nazywanie własnych cech charakteru (dobry – niedobry, spokojny – nerwowy, szybki – powolny, odważny – lękliwy).

 „Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”

Moje prawa - konwencja o prawach dziecka

Poziom I

  • Znajomość swoich praw.
  • Znajomość swoich obowiązków.

 „Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Niebezpieczne urządzenia elektryczne

Poziom I

  • Uświadamianie dzieciom niebezpieczeństwa i zagrożeń związanych z pracami polowymi, szczególnie w czasie żniw.

Groźne spotkania z nieznajomym

Poziom I

  • Kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania wobec osób nieznanych.
  • Zaznajamianie się z zasadami obowiązującymi podczas zagubienia się w tłumie.
  • Zapamiętanie własnego nazwiska i imienia, adresu, numeru telefonu osoby bliskiej.

Właściwe zachowania wobec roślin

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu zrywania i nie próbowania żadnych owoców bez zgody osoby dorosłej
  • Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych roślin.

Poziom II

  • Zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami (owoce, grzyby).

Poziom III

  • Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Niebezpieczeństwa ulicy

Poziom II

  • Rozumienie zagrożeń związanych z zabawą w pobliżu ulicy.
  • Świadome przestrzeganie zasad ruchu drogowego (np. poruszanie się lewą stroną szosy, noszenie przepasek odblaskowych).
  • Poznanie zasad bezpiecznego podróżowania różnymi środkami transportu (rower – kask rowerowy; łódź – kamizelka ratunkowa; samochód – fotelik, pasy).

Właściwe zachowania w sytuacjach zagrożenia

Poziom II

  • Rozpoznawanie sytuacji zagrożenia i umiejętność zachowania się w niej.

Szkodliwe produkty i środki chemiczne

Poziom II

  • Zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi środkami chemicznymi, lekarstwami i produktami spożywczymi.

Zakazane zabawy

Poziom III

  • Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom II

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
  • Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
  • Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.

Kompetencje kluczowe :

1.  Kompetencje w zakresie czytania i pisania

2.  Kompetencje językowe

3.  Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

4. Kompetencje cyfrowe

5.  Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

8.  Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej


Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.