MAJ
Tematyka kompleksowa:
1. „Aktywny maj z kolorami w tle”
2. „Majowa łąka”
- mieszkańcy łąki
- rośliny z polskich łąk
Piosenka
„Mamo, mamo, chodź na łąkę”
I. Mamo, mamo, chodź na łąkę,
będzie dzisiaj piękny koncert.
Usiądziemy na tej łące pośród traw.
I trzymając się za ręce,
zasłuchani w tej piosence,
popłyniemy razem w marzeń świat.
Ref. Słońce, wiatr, piękny kwiat,
krople rosy Ty i ja /2x
II. Tato, tato, chodź na łąkę,
będzie dzisiaj piękny koncert.
O muzykę dla nas zadba świerszcz i ptak,
a biedronki z motylami,
zawirują ponad nami,
wysyłając piękną tęczę barw.
Ref. Słońce, wiatr………………….
sł. Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza
Wiersz
„Wiosenna łąka”
Pełna kolorów jest wiosną łąka,
tu lata motyl, a tam biedronka.
Rosną tu różne kwiatki i zioła,
ich zapach z dala wyczuje pszczoła.
Wiosną na łące bywa ciekawie.
Zielone żabki skaczą po trawie.
Bocian klekotem swój przylot zgłasza,
wiosenny deszczyk roślinki zrasza.
B. Koronkiewicz
Zadania i obszary realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
Zadania przedszkola:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12
Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki
w szkole:
1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
2, 4, 5, 7, 8, 9
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
1, 2, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 15, 18, 19, 20
Zadania wychowawczo - dydaktyczne z programu wychowawczo - profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Właściwe zachowania wobec roślin
Poziom I
- Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.
Właściwe zachowania wobec zwierząt
Pozom I
- Właściwe postępowanie w razie ukąszenie przez owady.
- Znajomość zasad zachowania w kontaktach ze zwierzętami.
Kompetencje kluczowe :
1. Kompetencje w zakresie czytania i pisania
2. Kompetencje językowe
3. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
4. Kompetencje cyfrowe
5. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
8. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej