Tematyka - 5/6-latki - Grupa pomarańczowa - Przedszkole nr 34 w Płocku

Grudzień

Tematyka kompleksowa:                                        

  1. „Wesołych Świąt”
  2. „Nadchodzi zima”

 

 PIOSENKA

 „Mikołaj jest razem z nami”

Szukam cię na dachu, szukam cię w kominie,
szukam w lisiej norze, szukam też w pianinie.

A Święty Mikołaj przybył tu saniami,
zjawił się znienacka, jest już razem z nami!

Dlatego…
Skacz, skacz, skacz dla niego!
Kręć się, kręć kolego!
Ręce w górę, ręce w dół,
śpiewa nasz dziecięcy chór!/2x

 

 WIERSZ

 „Zima”

Pada śnieg, dmucha silny wiatr.

Wyjrzał Lesio przez okienko,

ujrzał zaśnieżony świat.

Gęsty śnieg jest z prawej strony,

z lewej strony też go pełno.

Z góry lecą płatki śniegu.

Świat się pokrył białą wełną,

ale dzieci lubią śnieżek,

buzie im się szczerze śmieją.

Z góry jadą na saneczkach,

nie przejmują się zawieją.

                    

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,4,5,7

II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki

w szkole:

1,2,4,8

III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,4,5,6,8

IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:

1,2,5,6,7,11,12,14,15,16,18,19

Zadania przedszkola

1,3,7,9,10,11.

Kompetencje kluczowe

2.kompetencje językowe;

3.kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4.kompetencje cyfrowe;

5.kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6.kompetencje obywatelskie;

7.kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;

8.kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

 

Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

 

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

 

Kultura stołu

Poziom I

  • Doświadczanie wspólnych spotkań członków rodziny przy stole.

 

Poziom III

  • Poznawanie potraw podawanych podczas uroczystości rodzinnych i świąt religijnych.

 

,,Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.

Dajemy słowo.”

Zwyczaje, tradycje, religie

Poziom I

  • Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
  • Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.

 

Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Zakazane zabawy

Poziom III

  • Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
  • Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
  • Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
  • Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.

 

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Poziom III

  • Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.

 

                                                                 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.