Grudzień
Tematyka kompleksowa:
- „Wesołych Świąt”
- „Nadchodzi zima”
PIOSENKA
„Mikołaj jest razem z nami”
Szukam cię na dachu, szukam cię w kominie,
szukam w lisiej norze, szukam też w pianinie.
A Święty Mikołaj przybył tu saniami,
zjawił się znienacka, jest już razem z nami!
Dlatego…
Skacz, skacz, skacz dla niego!
Kręć się, kręć kolego!
Ręce w górę, ręce w dół,
śpiewa nasz dziecięcy chór!/2x
WIERSZ
„Zima”
Pada śnieg, dmucha silny wiatr.
Wyjrzał Lesio przez okienko,
ujrzał zaśnieżony świat.
Gęsty śnieg jest z prawej strony,
z lewej strony też go pełno.
Z góry lecą płatki śniegu.
Świat się pokrył białą wełną,
ale dzieci lubią śnieżek,
buzie im się szczerze śmieją.
Z góry jadą na saneczkach,
nie przejmują się zawieją.
Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego
I.Fizyczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
1,2,4,5,7
II.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki
w szkole:
1,2,4,8
III.Społeczny obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
1,4,5,6,8
IV.Poznawczy obszar rozwoju dziecka. Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole:
1,2,5,6,7,11,12,14,15,16,18,19
Zadania przedszkola
1,3,7,9,10,11.
Kompetencje kluczowe
2.kompetencje językowe;
3.kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
4.kompetencje cyfrowe;
5.kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
6.kompetencje obywatelskie;
7.kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
8.kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Kultura stołu
Poziom I
- Doświadczanie wspólnych spotkań członków rodziny przy stole.
Poziom III
- Poznawanie potraw podawanych podczas uroczystości rodzinnych i świąt religijnych.
,,Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.
Dajemy słowo.”
Zwyczaje, tradycje, religie
Poziom I
- Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
- Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
- Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.
Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom III
- Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
- Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
- Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
- Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.
Poziom III
- Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.