TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1.„Dzień Dziecka – Dzieci świata”
2. „Witamy wakacje”
Wiersz:
„Moje prawa”
D. Góra
Moje prawa – ważna sprawa!
Ja się bawić prawo mam.
Mam też prawo do rodziny,
żebym nigdy nie był sam!
Mogę uczyć się i pytać,
bo nie wszystko jeszcze wiem.
I bezpieczny powinienem
być, by rosnąć dzień za dniem.
Nikt nie może mnie poniżać,
krzywdzić też nie może mnie.
Dzieci wszystkich krajów świata
pamiętajcie prawa swe.
Piosenka:
„Wakacyjna cza-cza”
Zespół dziecięcy Fantazja
Lubimy tańczyć rumbę albo paso oble
Czasami tango albo polka też są dobre.
Lecz tylko jeden rytm radośnie budzi z rana
To nasza cza cza, nasza cza cza rozśpiewana.
Do rytmu same uginają się kolana
Biodra kołyszą jak w balladzie u Dylana
Oczy nam błyszczą tak radośnie i ogniście
Przy naszej czaczy wakcyjnej oczywiście.
Ref.:
To nasza cza cza wakacyjna Ole!
Niech z nami cza-czę tańczy każdy kto chce.
Ta nasza cza cza wakacyjna jest taka melodyjna
Cza cza wakacyjna Ole!
Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I. 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9
II. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 , 10, 11
III. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9
IV. 1, 2, 5, 6, 9, 12, 14, 15, 18, 19
Z. 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11
Kompetencje kluczowe:
- kompetencje w zakresie czytania i pisania;
- kompetencje językowe;
- kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
- kompetencje cyfrowe;
- kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
- obywatelskie;
- kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z PROGRAMU „KUBUŚ PUCHATEK UCZY NAS PRZYJAŹNI
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne
Poziom I
- Dostrzeganie potrzeb innych członków grupy.
- Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.
- Rozumienie sensu istnienia zasad i norm grupowych.
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?
Patriotyzm globalny
Poziom I
- Poznanie ludności etnicznej różnych kontynentów: Indianin, Aborygen, Lapończyk, Eskimos, Pigmej, Masaj.
- Poznawanie imion rówieśników z różnych kontynentów
„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”
Moje prawa - konwencja o prawach dziecka
Poziom I
- Znajomość swoich praw.
- Znajomość swoich obowiązków.
Poziom II
- Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych.
- obdarzanie uwagą innych dzieci i dorosłych.
- Szanowanie zdania innych ludzi.
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
- Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
- Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
- Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.