Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa

1. Święta są tuż, tuż!

 

Piosenka:

„Mikołaju, chodź!” - muz. i sł. J. Jęczmionka

 

Ref.:

Mikołaju, Mikołaju,

Mikołaju, chodź!

 

I zwrotka

Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty.

Puk, puk, puk, bardzo jest zajęty!

Dzwoni dzwonkiem: dzyń, dzyń, dzyń!

Już prezenty w saniach z nim!

Woła głośno: ho, ho, ho!

Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!

 

II zwrotka

Tup, tup, tup, już Mikołaj idzie.

Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?

Nie wie, nie wie, nie wie nikt!

Wpadł kominem, szybko znikł.

Wołał głośno: ho, ho, ho!

Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!

 

Wiersz:

“Choinka” - A. Dziechdziarczyk

 

Zielona choinka

do nas zawitała.

Święta się zbliżają,

przystroić się chciała.

 

Zrobimy ozdoby,

ubierzemy drzewko.

Niech będzie wesoło,

chodźcie dzieci prędko!

 

Na czubku przypniemy gwiazdę

- niech nam świeci.

Niech mruga wesoło

do wszystkich dzieci.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 4, 5, 7, 8

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 19

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Relacje w grupie przedszkolnej

Poziom II

  • Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.

Współpraca i współdziałanie

Poziom III

  • Pełnienie roli gospodarza wobec gości odwiedzających przedszkole.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Uroczystości w regionie

Poziom I

  • Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości.
  • Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.

Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

Poziom I

  • Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.

Poziom II

  • Przygotowywanie teatrzyków i inscenizacji nawiązujących do obchodzonych świąt.

 

„Najlepiej zawsze być sobą, nie jakąś inną osobą.”

POTENCJAŁ ROZWOJOWY

Zdolności, talenty, mocne strony, trudności, wyobraźnia, upodobania, zainteresowania, marzenia

Poziom I

  • Akceptowanie swoich słabych stron i praca nad ich przezwyciężaniem, np. nieśmiałość.
  • Dostrzeganie upodobań innych.

 

„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela.  On cię uspokoi.”

EMOCJE I UCZUCIA

Akceptowane i nieakceptowane społecznie

Poziom I

  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji (radość, smutek, złość, strach) i reakcji związanych z ich przeżywaniem (ś miech, płacz, ucieczka, tupanie, krzyk).
  • Stwarzanie sytuacji wskazujących na radzenie sobie z własnymi emocjami.

 

Kompetencje kluczowe: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.