Tematyka kompleksowa:
1. Święta są tuż, tuż!
Piosenka:
„Mikołaju, chodź!” - muz. i sł. J. Jęczmionka
Ref.:
Mikołaju, Mikołaju,
Mikołaju, chodź!
I zwrotka
Puk, puk, puk, nasz Mikołaj Święty.
Puk, puk, puk, bardzo jest zajęty!
Dzwoni dzwonkiem: dzyń, dzyń, dzyń!
Już prezenty w saniach z nim!
Woła głośno: ho, ho, ho!
Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!
II zwrotka
Tup, tup, tup, już Mikołaj idzie.
Tup, tup, tup, kiedy do nas przyjdzie?
Nie wie, nie wie, nie wie nikt!
Wpadł kominem, szybko znikł.
Wołał głośno: ho, ho, ho!
Wesołych Świąt, Wesołych Świąt!
Wiersz:
“Choinka” - A. Dziechdziarczyk
Zielona choinka
do nas zawitała.
Święta się zbliżają,
przystroić się chciała.
Zrobimy ozdoby,
ubierzemy drzewko.
Niech będzie wesoło,
chodźcie dzieci prędko!
Na czubku przypniemy gwiazdę
- niech nam świeci.
Niech mruga wesoło
do wszystkich dzieci.
Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 4, 5, 7, 8
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9
III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 19
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”
Relacje w grupie przedszkolnej
Poziom II
- Uświadomienie poczucia przynależności do wspólnoty dziecięcej, jaką jest grupa poprzez podejmowanie wspólnych zadań i prac.
Współpraca i współdziałanie
Poziom III
- Pełnienie roli gospodarza wobec gości odwiedzających przedszkole.
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Uroczystości w regionie
Poziom I
- Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości.
- Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.
Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe
Poziom I
- Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.
Poziom II
- Przygotowywanie teatrzyków i inscenizacji nawiązujących do obchodzonych świąt.
„Najlepiej zawsze być sobą, nie jakąś inną osobą.”
POTENCJAŁ ROZWOJOWY
Zdolności, talenty, mocne strony, trudności, wyobraźnia, upodobania, zainteresowania, marzenia
Poziom I
- Akceptowanie swoich słabych stron i praca nad ich przezwyciężaniem, np. nieśmiałość.
- Dostrzeganie upodobań innych.
„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”
EMOCJE I UCZUCIA
Akceptowane i nieakceptowane społecznie
Poziom I
- Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji (radość, smutek, złość, strach) i reakcji związanych z ich przeżywaniem (ś miech, płacz, ucieczka, tupanie, krzyk).
- Stwarzanie sytuacji wskazujących na radzenie sobie z własnymi emocjami.
Kompetencje kluczowe: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8