Tematyka kompleksowa:
1. Wiosenna ekologia.
2. Kurczaczki, baranki i wielkanocne pisanki.
Piosenka:
„Małe rzeczy” - fragment
Refren
Ta piosenka jest dla przyrody.
Nieba, słońca, roślin i wody.
Ziemia to nasz jedyny dom.
Zróbmy wszystko, by chronić ją!
Rymowanka:
„Jak dobrze być barankiem”
Jak dobrze być barankiem
I wstawać wczesnym rankiem,
Wraz z innymi barankami
Łapać krople kopytkami.
A gdy wszystkie już złapiemy, to zrobimy tak…
Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 17
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 2, 3, 4, 5, 7, 8
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11
III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 5, 6, 8, 9
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 21
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Uroczystości w regionie
Poziom I
- Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości. Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.
Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe
Poziom I
- Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.
Poziom II
- Poznawanie zwyczajów ludowych i obrzędów o zasięgu ogólnopolskim np. śmigus-dyngus.
- Poznawanie wybranych świąt państwowych i zwyczajów z nimi związanych.
„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem. Dajemy słowo.”
Zwyczaje, tradycje, religie
Poziom I
- Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
- Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
- Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.
Tradycje i zwyczaje regionalne
Poziom I
- Towarzyszenie dorosłym w przygotowywaniu np. ozdób choinkowych, pisanek, kartek świątecznych charakterystycznych dla regionu. Dowiadywanie się, dlaczego je wykonujemy.
Kompetencje kluczowe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8