Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa

1. Wiosenna ekologia.

2. Kurczaczki, baranki i wielkanocne pisanki.

 

Piosenka:

„Małe rzeczy” - fragment

 

Refren

Ta piosenka jest dla przyrody.

Nieba, słońca, roślin i wody.

Ziemia to nasz jedyny dom.

Zróbmy wszystko, by chronić ją!

 

Rymowanka:

„Jak dobrze być barankiem”

Jak dobrze być barankiem

I wstawać wczesnym rankiem,

Wraz z innymi barankami

Łapać krople kopytkami.

A gdy wszystkie już złapiemy, to zrobimy tak…

Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 17

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 2, 3, 4, 5, 7, 8

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11       

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 5, 6, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18, 19, 21

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Uroczystości w regionie

Poziom I

  • Przeżywanie nastroju oczekiwania i zaciekawienia uroczystościami w rodzinnej miejscowości. Oglądanie dekoracji w trakcie spacerów.

 Sztuka, tradycje i zwyczaje narodowe

Poziom I

  • Obserwowanie przygotowań do oficjalnych świąt państwowych i religijnych, np. dekorowanie pomieszczeń przedszkola, wystrój ulic.

Poziom II

  • Poznawanie zwyczajów ludowych i obrzędów o zasięgu ogólnopolskim np. śmigus-dyngus.
  • Poznawanie wybranych świąt państwowych i zwyczajów z nimi związanych.

 

„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem. Dajemy słowo.”

Zwyczaje, tradycje, religie

Poziom I

  • Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
  • Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.

Tradycje i zwyczaje regionalne

Poziom I

  • Towarzyszenie dorosłym w przygotowywaniu np. ozdób choinkowych, pisanek, kartek świątecznych charakterystycznych dla regionu. Dowiadywanie się, dlaczego je wykonujemy.

 

Kompetencje kluczowe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.