Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1.„Dzień Dziecka – Dzieci świata”

2. „Witamy wakacje”

 

Wiersz:

„Moje prawa”

D. Góra

 

Moje prawa – ważna sprawa!

Ja się bawić prawo mam.

Mam też prawo do rodziny,

żebym nigdy nie był sam!

Mogę uczyć się i pytać,

bo nie wszystko jeszcze wiem.

I bezpieczny powinienem

być, by rosnąć dzień za dniem.

Nikt nie może mnie poniżać,

krzywdzić też nie może mnie.

Dzieci wszystkich krajów świata

pamiętajcie prawa swe.

Piosenka:

„Wakacyjna cza-cza”

Zespół dziecięcy Fantazja

 

Lubimy tańczyć rumbę albo paso oble

Czasami tango albo polka też są dobre.

Lecz tylko jeden rytm radośnie budzi z rana

To nasza cza cza, nasza cza cza rozśpiewana.

Do rytmu same uginają się kolana

Biodra kołyszą jak w balladzie u Dylana

Oczy nam błyszczą tak radośnie i ogniście

Przy naszej czaczy wakcyjnej oczywiście.

Ref.:

To nasza cza cza wakacyjna Ole!

Niech z nami cza-czę tańczy każdy kto chce.

Ta nasza cza cza wakacyjna jest taka melodyjna

Cza cza wakacyjna Ole!

 

 

Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

 

I. 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9

II. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 , 10, 11

III. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9

IV. 1, 2, 5, 6, 9, 12, 14, 15, 18, 19

Z. 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11

Kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie czytania i pisania;
  • kompetencje językowe;
  • kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
  • kompetencje cyfrowe;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
  • obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE Z PROGRAMU „KUBUŚ PUCHATEK UCZY NAS PRZYJAŹNI

„Kiedy przyjaciel Ci pomoże, od razu jesteś w lepszym humorze.”

Akceptacja potrzeb innych i zachowania empatyczne

Poziom I

  • Dostrzeganie potrzeb innych członków grupy.
  • Dostrzeganie różnic i podobieństw w wyglądzie i zachowaniu rówieśnika.
  • Rozumienie sensu istnienia zasad i norm grupowych.

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?

Patriotyzm globalny

Poziom I

  • Poznanie ludności etnicznej różnych kontynentów: Indianin, Aborygen, Lapończyk, Eskimos, Pigmej, Masaj.
  • Poznawanie imion rówieśników z różnych kontynentów

„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”

Moje prawa - konwencja o prawach dziecka

Poziom I

  • Znajomość swoich praw.
  • Znajomość swoich obowiązków.

Poziom II

  • Przestrzeganie reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych.
  • obdarzanie uwagą innych dzieci i dorosłych.
  • Szanowanie zdania innych ludzi.

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

  • Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
  • Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

  • Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
  • Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
  • Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.