Tematyka - 4-latki - Grupa biała - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

Tematyka kompleksowa

1. Zimą o siebie dbamy i zwierzętom pomagamy.

2. Święto Babci i Dziadka.

 

Piosenka:

"Tupu tup po śniegu"

I zwrotka

Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem.

Refren

Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu, skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka.

II zwrotka

Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.

Refren

Tupu, tup po śniegu...

III zwrotka

Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.

Refren

Tupu, tup po śniegu...

Wiersz:

„Ptaki zimą” – I. Salach

Zawitała mroźna zima,

idą długie szare dni.

Ciężko będzie znowu ptakom,

więc pomagać trzeba im.

Wysypiemy ziarno wróblom,

a sikorkom skwarki,

by na wiosnę zaśpiewały,

jak im dzieci pomagały.

 

Zadania wychowawczo - dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13

 

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego: 

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11

III Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 4, 5, 6, 8, 9

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 18, 19, 21

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Formy zachowania

Poziom I

  • Rozróżnianie zachowań akceptowanych i nieakceptowanych w rodzinie.
  • Okazywanie serdeczności członkom rodziny.

Poziom II

  • Okazywanie szacunku, respektowanie potrzeb i praw innych członków rodziny.

Poziom III

  • Słuchanie wierszy i treści opowiadań, bajek ukazujących przykłady zachowań w rodzinie.
  • Próby oceny zachowań członków rodziny; rozumienie motywów postępowania.

Czas wolny

Poziom I

  • Spędzanie czasu z rodziną.

Poziom II

  • Uczestniczenie w wyjazdach rodzinnych, wycieczkach, pobytach u krewnych.

Poziom III

  • Proponowanie sposobów spędzania czasu z dziadkami, np. majsterkowanie, spacery, gotowanie, prace plastyczno-konstrukcyjne, gry komputerowe, czytanie książek.

Dobro, miłość, przyjaźń

Poziom I

  • Spontaniczne pomaganie innym i odczuwanie z tego satysfakcji. Okazywanie uczuć miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny.
  • Przyjmowanie w zabawach pozytywnych postaw obserwowanych w środowisku.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Właściwe zachowania wobec zwierząt

Poziom I

  • Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.

Poziom II

  • Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
  • Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.

„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”

EMOCJE I UCZUCIA

Akceptowane i nieakceptowane społecznie

Poziom I

  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji (radość, smutek, złość, strach) i reakcji związanych z ich przeżywaniem (ś miech, płacz, ucieczka, tupanie, krzyk).
  • Stwarzanie sytuacji wskazujących na radzenie sobie z własnymi emocjami.

Kompetencje kluczowe: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

  

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.