MAJ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
I „Ekonomia – ważna sprawa”
2. „Rodzina zawsze razem się trzyma”
WIERSZ:
„Moje oszczędności” (Adrianna Antoszczak)
Gdy pieniędzy masz bez liku,
To nie trzymaj ich w koszyku,
Też nie chowaj ich w skarpecie,
Bo się dziura zrobi przecież!
Nie upychaj ich w poduszkę,
Ani w żadną inną puszkę.
Świnka chociaż jest pojemna,
To karta bankowa jest niezbędna!
Wpłacaj oszczędności swoje,
Bo to są pieniążki Twoje!
W Banku dobrze rachowane
Później mądrze –
Przez nas dzieci wydawane!
PIOSENKA
Ich liebe dich
(Małgorzata Hernik)
Ich liebe dich
Я Тeбя люблю
Znaczy to samo, co I LOVE YOU
1. Ja kocham Cię, mamo ty wiesz,
I Ciebie tato, ja kocham też,
Za to że Was oboje mam,
Za to dziś bardzo, dziękuję Wam.
2. Chcę mocno dziś, uściskać Was,
I spędzić z Wami, ten piękny czas,
Więc bawmy się, śpiewajmy tu,
Mamo, tatusiu I LOVE YOU.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I: 1,2,3,4,5,6,7,8,9
II: 1,2,4,6,7,8,11
III:1,2,4,5,6,7,8,9
IV: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,18,20,21
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
Z: 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14,17
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu
wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Obowiązki
Poziom I
* Włączanie się w prace domowe z inspiracji rodziców.
* Podejmowanie obowiązków w domu rodzinnym.
Poziom II
* Pomaganie rodzicom w pracach domowych.
* Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.
* Pomoc ludziom starszym w rodzinie.
Poziom III
* Samodzielne wykonywanie niektórych prac domowych, np. podlewanie kwiatów, ścieranie kurzu, odkurzanie.
* Współudział w planowaniu i przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
* Przekazywanie rodzicom informacji otrzymanych od nauczyciela.
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
* Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
* Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
* Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
* Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
* Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.
Poziom III
* Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
* Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
* Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Dobro, miłość, przyjaźń
Poziom I
- * Spontaniczne pomaganie innym i odczuwanie z tego satysfakcji. Okazywanie uczuć miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny.
- * Przyjmowanie w zabawach pozytywnych postaw obserwowanych w środowisku.
Poziom II
- * Rozpoznawanie i wybieranie sposobów postępowania, które są ukierunkowane na czynienie dobra:
pomoc, reakcja na wygraną lub przegraną, aktywne słuchanie, negocjacje.
Poziom III
- * Rozumienie wartości dobroci i umiejętności panowania nad sobą.
- * Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.
* Eliminowanie odruchów agresji i złośliwości.
Kompetencje kluczowe:
1)Kompetencje w zakresie czytania i pisania
2)Kompetencje językowe
3)Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
4) Kompetencje cyfrowe
5) Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się
6) Kompetencje obywatelskie
7)Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości
8) Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej