Tematyka - 6-latki - Grupa błękitna - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

CZERWIEC

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I Niebawem opuścimy przedszkole – ciekawe, co nas czeka w szkole?”

II „Załóż okulary przeciwsłoneczne i ruszaj na wakacje bezpieczne!”

Piosenka

„Uśmiechnięci Absolwenci

do melodii „Łowcy gwiazd” Cleo

W dzień nie szukaj gwiazd,

One nocą są, tobą, mną, wszyscy śpią

W dzień nie szukaj gwiazd,

One nocą są, tobą, mną…x2

To dziś jest ten dzień,

Z wami już żegnamy się.

Szybko czas mijał nam,

Beztrosko tak – bawiliśmy się tu.

Uśmiechnięci absolwenci są już z nas,

Przygotowani, spakowani, do szkoły marsz.

W dzień nie szukaj gwiazd…..

Lekcje nam, zaczną się,

Za wami stęsknimy się.

Na przerwie w szkole swej,

Ty i ja znowu spotkamy się.

WIERSZ

„Wakacyjne podróże”

(sł. Urszula Kozłowska)

Gdy ma się kilka lat, ciekawi cały świat.

Wyprawy kuszą cię, lecz musisz wiedzieć, że…

Wspaniałe podróże te małe i te duże,

Wycieczki w nieznane i skarbów odkrywanie

To świetny plan na lato, lecz tylko z mamą, z tatą,

Podziwiaj w koło wszystko i trzymaj się ich blisko.

Wakacji nadszedł czas, już słońce woła nas.

Wyruszyć w drogę chcesz i pewnie o tym wiesz…

Czy zwiedzasz obcy ląd, czy las kilometr stąd,

Przygody poczuj smak.

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I: 1,2,3,4,5,6,7,8,9

II: 1,2,4,6,7,8,11

III:1,2,4,5,6,7,8,9

IV: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,17,18,20,21

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

Z: 1,2,4,5,6,7,8,9,11,13,14,17

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu

wychowawczo-profilaktycznego

 „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA

Zakazane zabawy

Poziom I

  • Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.
  • Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.
  • Unikanie zabawy z ogniem, zbliżania się do przedmiotów grożących oparzeniem.

Poziom II

  • Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci, np. niebezpieczne zabawy, uszkodzona zabawka grożąca skaleczeniem i zgłaszanie ich nauczycielce.
  • Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.

Poziom III

  • Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
  • Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
  • Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.

Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.

 

„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela.

 On cię uspokoi.”

EMOCJE I UCZUCIA

Poziom III

  • Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń i pragnień (moim marzeniem jest...).
  • Ćwiczenia wyrażania uczuć i przeżyć podczas zabaw dramowych i pantomimy.

 

Przygotowanie  do nauki pisania i czytania

Przygotowanie  do nauki pisania

- rysowanie figur pod dyktando

- werbalizacja relacji przestrzennej

- rozwiązywanie labiryntów

- doskonalenie umiejętności pisania liter pisanych wg podanego wzoru – odczytywanie

- układanie podpisów do obrazka, ilustracji – odczytywanie, próba zapisania przez chętne dzieci

Przygotowanie  do nauki czytania

- kształcenie motywacji do samodzielnego czytania

- czytanie tekstów w powiązaniu z oglądaniem odpowiednich ilustracji

- klasyfikowanie wyrazów na dwie grupy, kierując się odpowiednią głoską w wyrazie

- przekształcanie wyrazów, wykrywanie różnic w wyrazach

- układanie z rozsypanki wyrazowej zdań – zwrócenie uwagi na wielką literę na początku i na kropkę na końcu zdania

- czytanie fragmentów ulubionych ksiązek

Kompetencje kluczowe:

1)Kompetencje w zakresie czytania i pisania

2)Kompetencje językowe

3)Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

4) Kompetencje cyfrowe

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.