Tematyka - 6-latki - Grupa błękitna - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

MAJ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

I „Ekonomia – ważna sprawa”

2. „Rodzina zawsze razem się trzyma”

 WIERSZ:

„Moje oszczędności” (Adrianna Antoszczak)

Gdy pieniędzy masz bez liku,

To nie trzymaj ich w koszyku,

Też nie chowaj ich w skarpecie,

Bo się dziura zrobi przecież!

Nie upychaj ich w poduszkę,

Ani w żadną inną puszkę.

Świnka chociaż jest pojemna,

To karta bankowa jest niezbędna!

Wpłacaj oszczędności swoje,

Bo to są pieniążki Twoje!

W Banku dobrze rachowane

Później mądrze –

Przez nas dzieci wydawane!

 

PIOSENKA

Ich liebe dich

(Małgorzata Hernik)

Ich liebe dich

Я Тeбя люблю

Znaczy to samo, co I LOVE YOU

1. Ja kocham Cię, mamo ty wiesz,

I Ciebie tato, ja kocham też,

Za to że Was oboje mam,

Za to dziś bardzo, dziękuję Wam.

2. Chcę mocno dziś, uściskać Was,

I spędzić z Wami, ten piękny czas,

Więc bawmy się, śpiewajmy tu,

Mamo, tatusiu I LOVE YOU.

Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:

I: 1,2,3,4,5,6,7,8,9

II: 1,2,4,6,7,8,11

III:1,2,4,5,6,7,8,9

IV: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,18,20,21

Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

Z: 1,2,4,5,6,7,8,9,11,12,13,14,17

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu

wychowawczo-profilaktycznego

 „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Obowiązki

Poziom I

*       Włączanie się w prace domowe z inspiracji rodziców.

*       Podejmowanie obowiązków w domu rodzinnym.

Poziom II

*       Pomaganie rodzicom w pracach domowych.

*       Opiekowanie się młodszym rodzeństwem.

*       Pomoc ludziom starszym w rodzinie.

Poziom III

*       Samodzielne wykonywanie niektórych prac domowych, np. podlewanie kwiatów, ścieranie kurzu, odkurzanie.

*       Współudział w planowaniu i przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.

*       Przekazywanie rodzicom informacji otrzymanych od nauczyciela.

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

*   Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.

*   Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

*   Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.

*   Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.

*   Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Poziom III

*   Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.

*   Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.

*  Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.

 

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Dobro, miłość, przyjaźń

Poziom I

  • * Spontaniczne pomaganie innym i odczuwanie z tego satysfakcji. Okazywanie uczuć miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny.
  • * Przyjmowanie w zabawach pozytywnych postaw obserwowanych w środowisku.

Poziom II

  • * Rozpoznawanie i wybieranie sposobów postępowania, które są ukierunkowane na czynienie dobra:

pomoc, reakcja na wygraną lub przegraną, aktywne słuchanie, negocjacje.

Poziom III

  • * Rozumienie wartości dobroci i umiejętności panowania nad sobą.
  • * Dostrzeganie i rozumienie wartości koleżeństwa i przyjaźni.

*       Eliminowanie odruchów agresji i złośliwości.

Kompetencje kluczowe:

1)Kompetencje w zakresie czytania i pisania

2)Kompetencje językowe

3)Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

4) Kompetencje cyfrowe

5) Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się

6) Kompetencje obywatelskie

7)Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości

8) Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.