CZERWIEC
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
I „Niebawem opuścimy przedszkole – ciekawe, co nas czeka w szkole?”
II „Załóż okulary przeciwsłoneczne i ruszaj na wakacje bezpieczne!”
Piosenka
„Uśmiechnięci Absolwenci”
do melodii „Łowcy gwiazd” Cleo
W dzień nie szukaj gwiazd,
One nocą są, tobą, mną, wszyscy śpią
W dzień nie szukaj gwiazd,
One nocą są, tobą, mną…x2
To dziś jest ten dzień,
Z wami już żegnamy się.
Szybko czas mijał nam,
Beztrosko tak – bawiliśmy się tu.
Uśmiechnięci absolwenci są już z nas,
Przygotowani, spakowani, do szkoły marsz.
W dzień nie szukaj gwiazd…..
Lekcje nam, zaczną się,
Za wami stęsknimy się.
Na przerwie w szkole swej,
Ty i ja znowu spotkamy się.
WIERSZ
„Wakacyjne podróże”
(sł. Urszula Kozłowska)
Gdy ma się kilka lat, ciekawi cały świat.
Wyprawy kuszą cię, lecz musisz wiedzieć, że…
Wspaniałe podróże te małe i te duże,
Wycieczki w nieznane i skarbów odkrywanie
To świetny plan na lato, lecz tylko z mamą, z tatą,
Podziwiaj w koło wszystko i trzymaj się ich blisko.
Wakacji nadszedł czas, już słońce woła nas.
Wyruszyć w drogę chcesz i pewnie o tym wiesz…
Czy zwiedzasz obcy ląd, czy las kilometr stąd,
Przygody poczuj smak.
Zadania wychowawczo-dydaktyczne realizowane z Podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I: 1,2,3,4,5,6,7,8,9
II: 1,2,4,6,7,8,11
III:1,2,4,5,6,7,8,9
IV: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12,14,15,16,17,18,20,21
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
Z: 1,2,4,5,6,7,8,9,11,13,14,17
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu
wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom I
- Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.
- Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.
- Unikanie zabawy z ogniem, zbliżania się do przedmiotów grożących oparzeniem.
Poziom II
- Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci, np. niebezpieczne zabawy, uszkodzona zabawka grożąca skaleczeniem i zgłaszanie ich nauczycielce.
- Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.
Poziom III
- Kontrolowanie i ocenianie bezpieczeństwa miejsca zabawy.
- Zdawanie sobie sprawy z zagrożeń wynikających z przebywania w pobliżu zbiorników wodnych, kąpieli w nich oraz ślizgania się na zamarzniętej powierzchni.
- Próby oceniania własnych zachowań oraz zachowań innych pod względem bezpieczeństwa.
Dostrzeganie zagrożeń wynikających z niewłaściwej jazdy na sankach, wrotkach, łyżworolkach, rowerze, np. czepianie się pojazdów, zjeżdżanie z górek w pobliżu jezdni.
„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela.
On cię uspokoi.”
EMOCJE I UCZUCIA
Poziom III
- Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich marzeń i pragnień (moim marzeniem jest...).
- Ćwiczenia wyrażania uczuć i przeżyć podczas zabaw dramowych i pantomimy.
Przygotowanie do nauki pisania i czytania
Przygotowanie do nauki pisania
- rysowanie figur pod dyktando
- werbalizacja relacji przestrzennej
- rozwiązywanie labiryntów
- doskonalenie umiejętności pisania liter pisanych wg podanego wzoru – odczytywanie
- układanie podpisów do obrazka, ilustracji – odczytywanie, próba zapisania przez chętne dzieci
Przygotowanie do nauki czytania
- kształcenie motywacji do samodzielnego czytania
- czytanie tekstów w powiązaniu z oglądaniem odpowiednich ilustracji
- klasyfikowanie wyrazów na dwie grupy, kierując się odpowiednią głoską w wyrazie
- przekształcanie wyrazów, wykrywanie różnic w wyrazach
- układanie z rozsypanki wyrazowej zdań – zwrócenie uwagi na wielką literę na początku i na kropkę na końcu zdania
- czytanie fragmentów ulubionych ksiązek
Kompetencje kluczowe:
1)Kompetencje w zakresie czytania i pisania
2)Kompetencje językowe
3)Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
4) Kompetencje cyfrowe