Tematyka kompleksowa:
- „Poznajemy zawody”
- ,,Sport to zdrowie - każdy przedszkolak Ci to powie!”
Wiersz
„Zawody”
S. Kraszewski
Kto dom stawia? - Murarz!
Kto chleb piecze? - Piekarz!
Kto stół robi? - Stolarz!
A ty? Na co czekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna.
W domu, w polu, w szkole też
pracuj z nami, jeśli chcesz!
Kto maluje? - Malarz!
Kto nas leczy? - Lekarz!
Książki pisze? - Pisarz!
A ty? Gdzie uciekasz?
Każdy jakiś zawód ma,
swoją pracę dobrze zna,
dookoła praca wre,
by nam lepiej wiodło się!
PIOSENKA
„Gimnastyka w rytm muzyki”
sł. Kalina Rokosz
muz. Michał Witek
I. Wie to każdy mały zuch,
W zdrowym ciele - zdrowy duch,
Róbmy skłony i zakroki,
Biegi, tańce, albo skoki.
Gimnastyka albo bieg,
To na każde smutki lek!
Czy to w domu, czy na dworze,
W każdym miejscu, w każdej porze.
Ref. Raz, dwa, raz i dwa
Siłę nam ćwiczenie da!
Raz, dwa, trzy i cztery
Już wsiadamy na rowery! / x2
II. Iść na spacer możesz też.
Lub na rolki, jeśli chcesz.
Może narty, boksowanie,
Byle nie leniuchowanie!
Kto do sportu zapał ma,
Ten w siatkówkę często gra.
Czasem także piłka nożna,
Zawsze się wyszaleć można!
Ref. Raz, dwa, raz i dwa ...
Zadania i obszary realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego
I.:1,2,5,7,8,9
II.: 2,4,7,8,9
III.:2,3,4,5,6,8,9
IV.: 1,2,4,5,7,8,9,12,13,14,15,16,17,18,19,20
Realizacja zadań przedszkola zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego
Z: 1,2,3,4,6,7,9,11,12
Kompetencje kluczowe: 1,2,3,4,5,8
Zadania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA – PROFILAKTYKA
Korzystanie ze świeżego powietrza
Poziom I
- Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.
- Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.
Poziom II
- Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.
- Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.
- Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.
Poziom III
- Dobieranie odpowiedniej odzieży do warunków atmosferycznych.
- Doskonalenie sprawności i umiejętności samodzielnego, bezpiecznego korzystania z urządzeń na podwórku przedszkolnym.
- Przewidywanie skutków postępowania niezgodnego z zasadami bezpieczeństwa.
- Samodzielne przeciwdziałanie marznięciu oraz przegrzaniu.
„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”
DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO
ZDROWIE
Wiedza na temat zdrowia
Poziom II
- Podejmowanie działań mających na celu przeciwdziałanie chorobom.
- Rozumienie znaczenia hartowania organizmu poprzez codzienne przebywanie na powietrzu w każdej porze roku.
Zdrowe i racjonalne odżywianie
Poziom I
- Przełamywanie niechęci do niektórych potraw.
- Opanowywanie umiejętności dokładnego gryzienia i przeżuwania.
- Zachęcanie do spożywania urozmaiconych potraw.
Poziom II
- Dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych.
- Rozumienie znaczenia niektórych składników i potraw dla zdrowia.
- Podejmowanie decyzji co do ilości niektórych składników zjadanego posiłku.
Poziom III
- Znajomość zasad racjonalnego odżywiania (piramida żywienia).
- Rozumienie znaczenia ograniczenia niektórych produktów, np. słodyczy, chipsów, hamburgerów.
- Rozumienie konieczności odpowiedniego przygotowania żywności do spożycia.
- Świadome zjadanie pokarmów niezbędnych dla zdrowia, np. warzywa, owoce, kasza.
- Rozumienie znaczenia powstrzymywania się przed spożyciem niektórych produktów.