Tematyka - 5-latki - Grupa niebieska - Przedszkole nr 34 w Płocku

MAJ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
 
1. Zwierzęta egzotyczne 
2. Moja rodzina i ja
 
 
Piosenka
„Walc dla mamy i taty”
(Monika Kluza)
1.Słodkich buziaków, kwiatów, motyli,
Dla Ciebie Mamo wspaniała,
Z całego serca, składam życzenia,
Mamo, bądź zawsze kochana.
Ref. Walc piękny walc, na sto par,
Dla mojej mamy.
Dziś cały świat,
Tańczy jak zaczarowany.
2.Tysiąc uśmiechów, przygód, radości,
Dla ciebie tato wspaniały,
Z całego serca, składam życzenia,
Tato, bądź zawsze kochany.
Ref. Walc piękny walc, na sto par....
3.Szczęśćia, nadziei, wiary, miłości,
Rodzice moi wspaniali,
Z całego serca składam życzenia,
Bądźcie zawsze Kochani.  
Ref. Walc piękny walc, na sto par.....
 
Wiersz „ZOO”
(autor: J. Brzechwa)
Matołek raz zwiedzał ZOO
I wołał co chwila: "O-o!"
"Jaka brzydka papuga!"
"Żyrafa jest za długa!"
"Słoń za wysoki!"
"A po co komu te foki?"
"Zebra ma farbowane żebra!"
"Tygrys chętnie by mnie stąd wygryzł!"
"A zajrzyjmy pod daszek: Żółw - tuś, bratku, tuś!"
"A to? Ptaszek. Niezły ptaszek -Struś!"
Wreszcie zbliża się do wielbłąda,
Uważnie mu się przygląda
I powiada wskazując na niego przez kraty:
"Owszem, niezły. Niczego!
Szkoda tylko, że garbaty!"
 
ZADANIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:
Zadania przedszkola:
Z.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 16, 17
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka
I. 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
II. 1, 3, 4, 6, 7, 8
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
III.1, 2, 4, 5, 6, 8, 9
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
IV.1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 15, 16. 18, 19, 20
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.
Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
Właściwe zachowania wobec zwierząt
Poziom I
*
Przestrzeganie zakazu dotykania przypadkowo napotkanych zwierząt.
Poziom II
*
Nie podchodzenie i nie dotykanie dzikich zwierząt.
*
Nie głaskanie i nie karmienie zwierząt bez zgody opiekuna i właściciela.
 
„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”
Dobro, miłość, przyjaźń
Poziom I
*
Spontaniczne pomaganie innym i odczuwanie z tego satysfakcji. Okazywanie uczuć
miłości i szacunku w stosunku do członków rodziny.
*
Przyjmowanie w zabawach pozytywnych postaw obserwowanych w środowisku.
Poziom II
Rozpoznawanie i wybieranie sposobów postępowania, które są ukierunkowane na
czynienie dobra: pomoc, reakcja na wygraną lub przegraną, aktywne słuchanie,
negocjacje.

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.