KWIECIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1.„Gabinet anatomii przedszkolaka”
2.„Wielkanoc”
Piosenka:
"Jedna mała kurka" sł. i muz. A. Szewczyk
Jedna mała kurka
uciekła z podwórka
Do koszyczka Hop ! Wskoczyła!
I z szarym zajączkiem.
I z białym barankiem.
Piękny koncert wymyśliła!
ref.: Kic! Kic! Kic!
Wielkanocne Święta.
Ko! Ko! Ko!
Kurka uśmiechnięta.
Hop! Hop! Hop!
Cukrowe baranki.
I w koszyku pisanki.
Wiersz:
"Wielkanoc" (autor nieznany)
Na Wielkanoc czekamy,
jak zajączki się witamy!
Wielkanocne jajeczka,
to kraszanka i pisaneczka.
Bardzo je lubimy,
w koszyczku ułożymy.
Do koszyczka też dodamy,
to co na Wielkanoc mamy.
Więc jajeczko i kiełbaska,
trochę szynki no i babka.
Sól by także się przydała,
by Wielkanoc smakowała.
Teraz kosz na stół stawiamy
i dokoła zasiadamy.
Już Wielkanoc mamy!
Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
Zadania wychowawczo dydaktyczne realizowane z podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
I:1,2,3,4,5,6,7,8
II:1,2,3,4,5,7,8,9
III:1,2,3,4,5,6,7,8,9
IV: 1,2,5,7,8,10,11,12,13,14,15,18,19,20
Z:1,2,3,5,7,8,9,10,11,12,13
Kompetencje kluczowe :
1.kompetencje w zakresie czytania i pisania;
2.kompetencje językowe;
3.kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;
4.kompetencje cyfrowe;
5.kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;
7.kompetencje w zakresie przedsiębiorczości;
8.kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.
Zdania wychowawczo – dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:
„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”
ODŻYWIANIE
Poziom II
* Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych i surowych, np. ciemnego pieczywa, warzyw, owoców.
* Samodzielny wybór produktów na kanapkę.
* Usprawnianie techniki samodzielnego jedzenia.
* Prawidłowe posługiwanie się widelcem.
* Próby posługiwania się nożem.
Zdrowe i racjonalne odżywianie
Poziom I
* Przełamywanie niechęci do niektórych potraw.
* Opanowywanie umiejętności dokładnego gryzienia i przeżuwania.
* Zachęcanie do spożywania urozmaiconych potraw.
Poziom II
* Dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych.
* Rozumienie znaczenia niektórych składników i potraw dla zdrowia.
* Podejmowanie decyzji co do ilości niektórych składników zjadanego posiłku.
Poziom III
* Znajomość zasad racjonalnego odżywiania (piramida żywienia).
* Rozumienie znaczenia ograniczenia niektórych produktów, np. słodyczy, chipsów, hamburgerów.
* Rozumienie konieczności odpowiedniego przygotowania żywności do spożycia.
* Świadome zjadanie pokarmów niezbędnych dla zdrowia, np. warzywa, owoce, kasza.
* Rozumienie znaczenia powstrzymywania się przed spożyciem niektórych produktów.
* Przestrzeganie zakazu spożywania produktów nieznanego pochodzenia.
„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem. Dajemy słowo.”
Zwyczaje, tradycje, religie
Poziom I
* Uczestniczenie w uroczystościach świeckich i religijnych w rodzinie.
* Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
* Interesowanie się panującymi w rodzinie zwyczajami związanymi z wybranymi świętami i uczestniczenie w przygotowaniach do nich.
Poziom II
* Odnajdowanie podobieństw w obchodach świąt religijnych i uroczystości rodzinnych w cyklu rocznym.
* Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
* Poznawanie gustów członków rodziny i samodzielne przygotowanie prezentów.
Poziom III
* Poznawanie zwyczajów i ich historii w rodzinie.
* Poznawanie wiary i zwyczajów dziadków.
* Interesowanie się zwyczajami i sposobami świętowania w innych rodzinach.