KWIECIEŃ
Tematyka Kompleksowa:
1. Wiosną wszystko budzi się do życia.
2. W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne.
Nauka wiersza pt. "Powrót bociana"
autor: J.Nowakoska
Rozłożył skrzydła czarno-białe
nad łąką i ogrodem,
zwiastuje wiosnę i dni ciepłe,
chociaż powiewa chłodem.
Już wrócił do nas z ciepłych krajów,
chociaż to trudne zadanie.
On zawsze wraca w to miejsce,
gdzie jest jego mieszkanie.
Klekocze co dzień radośnie
od rana, gdy słońce zaświeci.
Ma gniazdo wysoko na słupie
i tam wychowa swe dzieci.
Nauka piosenki pt." Wielkanocny stół"
autor: Patrycja Lipińska
Wielkanocny obrus Jajka malowane
Jest też i kurczątko i cukrowy baranek
Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
Honorowe miejsce zajmuje święconka
Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna x2
Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
W wazonie żonkile i tez bazie kotki Krokusy i bukszpany to wszystko dzisiaj mamy x2
Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
Gdy cała rodzina do stołu zasiada
Podzielić się jajeczkiem to nie lada sprawa x2
Wielkanocny stół pełen jest pyszności
Wielkanocny Stół czeka już na gości x2
Zadania przedszkola
Z.1, Z.2, Z.7,Z.10, Z.11
Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego
I.1, I.4, I.5, I.6, I.7, I.8, I.9
II.4, II.6, II.7, II.8, II.11
III.1, III.4, III.5, III.7, III.8, III.9
IV.1, IV.2, IV.4, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV.10, IV.11, IV.12, IV.15, IV.16, IV.18, IV.19, IV.20
K.2, K.3, K.4, K.5, K.8
„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”
Uroczystości w regionie
* Budzenie zaciekawienia uroczystościami organizowanym w miejscowości, np. dożynki, festyny.
Poziom III
* Poznawanie dawnych piosenek ludowych i zabaw.
* Pomoc w organizacji i uczestniczenie w akcjach organizowanych w regionie.
Patriotyzm lokalny, historia regionu
Poziom II
* Poznawanie faktów z historii własnej miejscowości.
* Odwiedzanie skansenów, muzeów regionalnych.
* Poznawanie zabytkowych domów i chat wiejskich.
Poziom III
* Odwiedzane zabytków i miejsc pamięci, zaznajomienie z historią i tradycjami danej miejscowości w nawiązaniu do wspomnień mieszkańców i legend.
* Poszukiwanie informacji na temat wydarzeń historycznych dotyczących mieszkańców regionu.
* Odnajdywanie szlaków turystycznych.
* Projektowanie przewodników turystycznych po najbliższej okolicy.
„Niekiedy wielcy bywają mali, a mali wielcy i wspaniali.”
Prawda, uczciwość, mądrość
Poziom I
* Analiza własnych zachowań przy pomocy dorosłego, np. w zabawie, na spacerze.
* Analiza zachowań bohaterów prostych utworów literackich słuchanych czy przedstawianych przy pomocy obrazków, pacynek, kukiełek.
Poziom II
* Poznawanie przejawów nieuczciwości w życiu codziennym (zabieranie przedmiotów należących do innych, kłamstwo) oraz analiza tych zachowań.
* Próby oceny zachowania bohaterów utworów literackich, np. Kłamczucha, Samochwała,
* Określanie i dostrzeganie negatywnych zachowań w scenkach dramowych, np. „Kto rozlał wodę?”.
* Dostrzeganie wartości uczciwości poprzez analizę zachowania bohaterów w utworach literackich, np. Dwie Dorotki, Kubuś Puchatek, Dziewczynka z zapałkami.
„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.
Dajemy słowo.”
Sztuka ludowa
Poziom I
* Uczestniczenie w wybranych obrzędach ludowych organizowanych w lokalnym środowisku.
* Oglądanie postaci w strojach ludowych i najbardziej typowych wytworów sztuki ludowej własnego regionu.
* Wykonywanie prac plastycznych tematycznie związanych z obchodzonymi świętami.