Tematyka - 3/4-latki - Grupa zielona - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

 

Czerwiec

Tematyka kompleksowa:

 

 1. Kolory lata.

2. Ahoj przygodo!!! Wakacyjne podróże. 

 

WIERSZ 

"Lato" aut. Inga Gajewska

Lato, lato co ty na to?

Zabierz plecak mamo, tato.

Już radują się dziś dzieci,

A słoneczko mocno świeci.

Widać morze, lasy, góry,

A na niebie żadnej chmury !

Wskocz do wody dla ochłody,

Idź do lasu na jagody,

A na deser-pyszne lody.

 

 

PIOSENKA 

"Wakacyjna przygoda" muz.i sł.  Monika Kluza 

 

 

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

 

Z.1; Z.2, Z.4, Z.7, Z.11, Z.12

 

I.1; I.2; I.4; I.5; I.7; I.8; I.9;

II.3; II.7; II.8; II.11

III.1; III.4; III.5; III.8; III.9;

IV.1; IV.2; IV.3; IV.5; IV.7; IV.8; IV.12; IV.14; IV.15; IV.18; IV.19

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE:

 

K.1; K.3; K.4; K.5; K.6; K.8

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu z wychowawczo-profilaktycznego

 „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.  Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Zakazane zabawy

Poziom I

*       Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.

*       Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.

*       Unikanie zabawy z ogniem, zbliżania się do przedmiotów grożących oparzeniem.

Poziom II

*       Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci, np. niebezpieczne zabawy, uszkodzona zabawka grożąca skaleczeniem i zgłaszanie ich nauczycielce.

*       Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.

„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”

SPOŁECZNE UŻYCIE JĘZYKA

Wybieranie i adekwatne używanie form wypowiedzi w zależności od adresata: jego wieku (młody, stary), statusu społecznego (podwładny, kierownik), stopnia zaznajomienia (znany, obcy), roli społecznej (dyrektor, pracownik techniczny), stanu emocjonalnego (zadowolony, wściekły), właściwości psychicznych (mądry, głupi), poziomu aktywności (zaangażowany, bierny).

Formy wypowiedzi

Poziom I-II

*       Nabywanie umiejętności precyzyjnego formułowania próśb, instrukcji w naturalnych sytuacjach (zabawa, spacer, wycieczka, kontakt z dorosłym, kolegą na podwórku, sąsiadem).

Poziom III

*       Nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z osobą nieznaną poprzez zabawy dramowe.

*       Prośby, rozmowy, polecenia, opowiadania, instrukcje, opisy, wyjaśnienia, uzasadnienia.

*       Nabywanie umiejętności rozmowy z osobą nieznaną poprzez zabawy dramowe.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.