Tematyka - 3/4-latki - Grupa zielona - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

 

Maj 

Tematyka kompleksowa:

1. "Polska - moja ojczyzna"

2. "Ja i moja rodzina"

 

Nauka piosenki pt. „Polsko śpiewam, dla Ciebie, tańczę i gram”

 sł, Monika Kluza, muz. Mateusz Kluza.

Polsko śpiewam dla Ciebie, tańczę i gram.

Zawsze myślę o Tobie i w sercu Cię mam.

W twych troskliwych ramionach zasypiać chcę.

Polsko Kocham Cię.                                    2x

Polsko śpiewam dla Ciebie, tańczę i gram.

Zawsze myślę o Tobie i w sercu Cię mam.

W twych troskliwych ramionach zasypiać chcę.

Polsko Kocham Cię.                                 2x

 

Wiersz pt. „Moja rodzina” Ireny Zbroszczyk

Mama, tata, oraz brat To rodzina, to mój świat.

Wszyscy razem się kochamy. Bardzo sobie pomagamy.

Mama jest od przytulania I buziaków nam dawania.

Tata nosi nas na rękach Chociaż czasem trochę stęka.

Gdy rodzinka jest w komplecie, To nie często - sami wiecie,

Wtedy teatr odwiedzamy, Albo w scrabble razem gramy.

I tak mija nam ten czas,

Raz jest kino, a raz las. Lecz nieważne co robimy,

Razem dobrze się bawimy!

 

 

CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

Z.3; Z.7; Z.9; Z.9; Z.11

I.2; I.3; I.5; I.7; I.9

II.1; II.3; II.4; II.5; II.7; II.8; II.9; II.11

III.2; III.3; III.4; III.5; III.8; III.9

IV.1; IV.2; IV.3; IV.4; IV.5; IV.6; IV.7, IV.8; IV.11; IV.12; IV.14; IV.15; IV.18; IV.19

 

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  

K.1; K.2; K.4; K.5; K.6; K.7; K.8

 

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu z wychowawczo-profilaktycznego

 „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”

 

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Korzystanie ze świeżego powietrza

Poziom I

*       Codzienny (przynajmniej godzinny) pobyt na powietrzu bez względu na porę roku.

*       Nabywanie umiejętności rozgrzewania się w czasie chłodu, chronienia się przed słońcem i deszczem, zmiany w sposobie ubierania się w zależności od temperatury.

Poziom II

*       Nabywanie przeświadczenia o znaczeniu świeżego powietrza dla zdrowia.

*       Nabywanie sprawności w poruszaniu się po placu zabaw pod kontrolą dorosłych.

*       Rozumienie potrzeby chronienia skóry przed silnym mrozem i nadmiernym działaniem promieni słonecznych. Smarowanie twarzy kremem.

Właściwe zachowania wobec roślin

Poziom I

*       Przestrzeganie zakazu zrywania i nie próbowania żadnych owoców bez zgody osoby dorosłej

*       Przestrzeganie zakazu brania do rąk znalezionych czy nieznanych roślin.

Poziom II

*       Zachowanie ostrożności w zetknięciu z nieznanymi roślinami (owoce, grzyby).

Poziom III

*       Rozumienie, dlaczego nie wolno wkładać do ust i zjadać nieznanych roślin.

 

„Kto jest dobrze wychowany, wszędzie mile jest widziany.”

DOŚWIADCZANIE SAMODZIELNOŚCI DNIA CODZIENNEGO

ODŻYWIANIE

Poziom I

*       Przyzwyczajanie się do sprawnego i kulturalnego jedzenia.

*       Posługiwanie się łyżką, kubkiem, łyżeczką, widelcem, talerzem płytkim i głębokim.

*       Korzystanie z serwetek (wycieranie ust).

*       Gryzienie i żucie pokarmów, zwłaszcza twardych.

*       Pomoc dziecku (nie zmuszanie) w przezwyciężaniu uprzedzeń do niektórych potraw.

Poziom II

Nabywanie przekonania o konieczności jedzenia pokarmów niezbędnych dla zdrowia, między innymi twardych 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.