Czerwiec
Tematyka kompleksowa:
1. Kolory lata.
2. Ahoj przygodo!!! Wakacyjne podróże.
WIERSZ
"Lato" aut. Inga Gajewska
Lato, lato co ty na to?
Zabierz plecak mamo, tato.
Już radują się dziś dzieci,
A słoneczko mocno świeci.
Widać morze, lasy, góry,
A na niebie żadnej chmury !
Wskocz do wody dla ochłody,
Idź do lasu na jagody,
A na deser-pyszne lody.
PIOSENKA
"Wakacyjna przygoda" muz.i sł. Monika Kluza
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA WG NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Z.1; Z.2, Z.4, Z.7, Z.11, Z.12
I.1; I.2; I.4; I.5; I.7; I.8; I.9;
II.3; II.7; II.8; II.11
III.1; III.4; III.5; III.8; III.9;
IV.1; IV.2; IV.3; IV.5; IV.7; IV.8; IV.12; IV.14; IV.15; IV.18; IV.19
KOMPETENCJE KLUCZOWE:
K.1; K.3; K.4; K.5; K.6; K.8
Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu z wychowawczo-profilaktycznego
„Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”
„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga. Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA
Zakazane zabawy
Poziom I
* Bezpieczne i ostrożne zachowanie się w zabawie.
* Zgłaszanie nauczycielce dolegliwości i skaleczeń.
* Unikanie zabawy z ogniem, zbliżania się do przedmiotów grożących oparzeniem.
Poziom II
* Reagowanie na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych dzieci, np. niebezpieczne zabawy, uszkodzona zabawka grożąca skaleczeniem i zgłaszanie ich nauczycielce.
* Unikanie zabaw w miejscach niedozwolonych, np. w pobliżu jezdni, terenów wojskowych itp.
„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”
SPOŁECZNE UŻYCIE JĘZYKA
Wybieranie i adekwatne używanie form wypowiedzi w zależności od adresata: jego wieku (młody, stary), statusu społecznego (podwładny, kierownik), stopnia zaznajomienia (znany, obcy), roli społecznej (dyrektor, pracownik techniczny), stanu emocjonalnego (zadowolony, wściekły), właściwości psychicznych (mądry, głupi), poziomu aktywności (zaangażowany, bierny).
Formy wypowiedzi
Poziom I-II
* Nabywanie umiejętności precyzyjnego formułowania próśb, instrukcji w naturalnych sytuacjach (zabawa, spacer, wycieczka, kontakt z dorosłym, kolegą na podwórku, sąsiadem).
Poziom III
* Nabywanie umiejętności prowadzenia rozmowy z osobą nieznaną poprzez zabawy dramowe.
* Prośby, rozmowy, polecenia, opowiadania, instrukcje, opisy, wyjaśnienia, uzasadnienia.
* Nabywanie umiejętności rozmowy z osobą nieznaną poprzez zabawy dramowe.