Tematyka - 3/4-latki - Grupa zielona - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

KWIECIEŃ

Tematyka Kompleksowa:

1. Wiosną wszystko budzi się do życia.

2. W oczekiwaniu na Święta Wielkanocne. 

 

Nauka wiersza pt. "Powrót bociana" 

autor: J.Nowakoska 

 

Rozłożył skrzydła czarno-białe

nad łąką i ogrodem,

zwiastuje wiosnę i dni ciepłe,

chociaż powiewa chłodem.

Już wrócił do nas z ciepłych krajów,

chociaż to trudne zadanie.

On zawsze wraca w to miejsce,

gdzie jest jego mieszkanie.

Klekocze co dzień radośnie

od rana, gdy słońce zaświeci.

Ma gniazdo wysoko na słupie

i tam wychowa swe dzieci.

 

Nauka piosenki pt." Wielkanocny stół"

autor: Patrycja Lipińska 

Wielkanocny obrus Jajka malowane

Jest też i kurczątko i cukrowy baranek

Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2

Honorowe miejsce zajmuje święconka

Jest tez i mazurek no i baba wielkanocna x2

Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2

W wazonie żonkile i tez bazie kotki Krokusy i bukszpany to wszystko dzisiaj mamy x2

Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2

Gdy cała rodzina do stołu zasiada

Podzielić się jajeczkiem to nie lada sprawa x2

Wielkanocny stół pełen jest pyszności

Wielkanocny Stół czeka już na gości x2 

Zadania przedszkola

Z.1, Z.2, Z.7,Z.10, Z.11

 

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

 

I.1, I.4, I.5, I.6, I.7, I.8, I.9

II.4, II.6, II.7, II.8, II.11

III.1, III.4, III.5, III.7, III.8, III.9

IV.1, IV.2, IV.4, IV.5, IV.7, IV.8, IV.9, IV.10, IV.11, IV.12, IV.15, IV.16, IV.18, IV.19, IV.20

K.2, K.3, K.4, K.5, K.8

 

„Mądrość nie głowy, lecz serca zrozum – czy do kochania potrzebny jest rozum?”

Uroczystości w regionie

*       Budzenie zaciekawienia uroczystościami organizowanym w miejscowości, np. dożynki, festyny.

Poziom III

*       Poznawanie dawnych piosenek ludowych i zabaw.

*       Pomoc w organizacji i uczestniczenie w akcjach organizowanych w regionie.

 

Patriotyzm lokalny, historia regionu

Poziom II

*       Poznawanie faktów z historii własnej miejscowości.

*       Odwiedzanie skansenów, muzeów regionalnych.

*       Poznawanie zabytkowych domów i chat wiejskich.

Poziom III

*       Odwiedzane zabytków i miejsc pamięci, zaznajomienie z historią i tradycjami danej miejscowości w nawiązaniu do wspomnień mieszkańców i legend.

*       Poszukiwanie informacji na temat wydarzeń historycznych dotyczących mieszkańców regionu.

*       Odnajdywanie szlaków turystycznych.

*       Projektowanie przewodników turystycznych po najbliższej okolicy.

„Niekiedy wielcy bywają mali, a mali wielcy i wspaniali.”

Prawda, uczciwość, mądrość

Poziom I

*       Analiza własnych zachowań przy pomocy dorosłego, np. w zabawie, na spacerze.

*       Analiza zachowań bohaterów prostych utworów literackich słuchanych czy przedstawianych przy pomocy obrazków, pacynek, kukiełek.

Poziom II

*       Poznawanie przejawów nieuczciwości w życiu codziennym (zabieranie przedmiotów należących do innych, kłamstwo) oraz analiza tych zachowań.

*       Próby oceny zachowania bohaterów utworów literackich, np. Kłamczucha, Samochwała,

*       Określanie i dostrzeganie negatywnych zachowań w scenkach dramowych, np. „Kto rozlał wodę?”.

*       Dostrzeganie wartości uczciwości poprzez analizę zachowania bohaterów w utworach literackich, np. Dwie Dorotki, Kubuś Puchatek, Dziewczynka z zapałkami.

 

„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.

Dajemy słowo.”

Sztuka ludowa

Poziom I

*       Uczestniczenie w wybranych obrzędach ludowych organizowanych w lokalnym środowisku.

*       Oglądanie postaci w strojach ludowych i najbardziej typowych wytworów sztuki ludowej własnego regionu.

*       Wykonywanie prac plastycznych tematycznie związanych z obchodzonymi świętami.

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.