Tematyka - 4/5-latki - Grupa żółta - Przedszkole nr 34 w Płocku

Jesteś tutaj:

 

Grudzień  

Tematyka kompleksowa:

I. „Święta Bożego Narodzenia – czas zadumy i radości”.

 

Pastorałka:

„Do stajenki”

(autor: Baśniowa Kapela)

  1. Do stajenki, do stajenki,

gdzie leży Maleńki.

Do stajenki, do stajenki,

gdzie maleńki Jezus (x2)

Ref.:

Kózki, owieczki, dzwonki, dzwoneczki

chwalą z aniołami Pana nad panami,

chwalą z aniołami Pana nad panami,

  1. Do Betlejem, do Betlejem,

gdzie niebo jaśnieje.

Do Betlejem, do Betlejem,

gdzie maleńki Jezus.

Ref.:

Kózki, owieczki,...

 

Wiersz:

„Życzenia”

(zbiór własny)

Kończy się już nasze dzisiejsze kolędowanie,

niech świąteczny nastrój i melodia w sercach Waszych pozostanie

Jak obyczaj stary każe, według przodków naszej wiary,

chcemy złożyć Wam życzenia z dniem Bożego Narodzenia.

Niech ta gwiazdka betlejemska, która świeci nam o zmroku,

da Wam miłość, zdrowie, szczęście w nadchodzącym Nowym Roku

 

Zadania przedszkola:

Z.: 1, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 15.

Osiągnięcia dziecka na koniec wychowania przedszkolnego

I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna

II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9

III. Społeczny obszar rozwoju dziecka: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9

IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka:1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20

Zadania wychowawczo-dydaktyczne z programu wychowawczo-profilaktycznego

 „Kubuś Puchatek uczy nas przyjaźni”:

„Podziękować można bez słowa, bo nie zawsze potrzebne są słowa.”

Kultura stołu

Poziom III

  • * Rozumienie znaczenia wspólnego spożywania posiłku dla nawiązywania więzi między członkami rodziny.
  • * Poznawanie potraw podawanych podczas uroczystości rodzinnych i świąt religijnych.
  • * Poznawanie potraw związanych z tradycją lub zwyczajami rodziny.

„Wystarczy być przy kimś – to też jest odwaga.

Świadomość, że jesteś drugiemu pomaga.”

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA - PROFILAKTYKA

Niebezpieczne urządzenia elektryczne

Poziom II

  • * Przestrzeganie zakazu manipulowania urządzeniami elektrycznymi zasilanymi z sieci.

„Kiedy jesteś mały i czegoś się boisz, przytul się do przyjaciela. On cię uspokoi.”

 

EMOCJE I UCZUCIA

Akceptowane i nieakceptowane społecznie

Poziom II

  • * Rozpoznawanie, nazywanie i wyrażanie uczuć i emocji (zdziwienie, gniew, miłość).
  • * Ćwiczenia w radzeniu sobie z uczuciami i emocjami w sposób kontrolowany.
  • * Wyrażanie swoich pragnień, woli (np. ja chcę, marzę, żądam, rozkazuję), próśb, poleceń w sytuacjach zabawowych i dnia codziennego.

Poziom II

  • * Nabywanie umiejętności wyrażania rozkazów, poleceń i pragnień. Rozwijanie umiejętności wyrażania próśb kierowanych do kolegi.

Poziom III

  • * Ćwiczenia wyrażania uczuć i przeżyć podczas zabaw dramowych i pantomimy.

„Kiedy ktoś coś opowiada, to przerywać nie wypada.”

Formy grzecznościowe.

Poziom III

  • * Utrwalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w czasie spotkań okolicznościowych.
  • * Utrwalenie nawyku używania form grzecznościowych na co dzień.

„Niekiedy wielcy bywają mali, a mali wielcy i wspaniali.”

Literatura

Poziom II

  • * Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania dłuższych form literackich opowiadanych i czytanych. Dłuższe skupianie uwagi na słowie mówionym.
  • * Spontaniczna i zorganizowana aktywność ruchowa dziecka wynikająca z treści poznanych utworów literackich.
  • * Pomaganie dziecku w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich i filmowych oraz w podejmowaniu próby ich oceny i uzasadniania stanowiska.
  • * Rozpoznawanie wydarzeń przedstawionych na ilustracjach w książkach dla dzieci.
  • * Poznawanie różnych gatunków utworów literackich.
  • * Odbieranie tekstów literackich poprzez słuchowiska radiowe, film.

 

„Nie wszystko trzeba rozumieć głową, wystarczy sercem.

Dajemy słowo.”

Zwyczaje, tradycje, religie

Poziom II

  • * Odnajdowanie podobieństw w obchodach świąt religijnych i uroczystości rodzinnych w cyklu rocznym.
  • * Aktywna pomoc w przygotowywaniu uroczystości rodzinnych.
  • * Poznawanie gustów członków rodziny i samodzielne przygotowanie prezentów.

 

Tradycje i zwyczaje regionalne

Poziom III

  • * Włączanie się do przygotowań świątecznych – samodzielne wykonywanie elementów dekoracyjnych, pomaganie w pracach porządkowych, w przygotowaniach specjalnych potraw.

Kompetencje kluczowe:

1. kompetencje w zakresie czytania i pisania;

2. kompetencje językowe;

3. kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii;

4. kompetencje cyfrowe;

5. kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się;

6. kompetencje obywatelskie;

7. kompetencje wzakresie przedsiębiorczości

8. kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

 

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco informowany o tym co się dzieje w naszym przedszkolu zapisz się na naszą listę mailingową.